alle lightweights verzamelen.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Anton

alle lightweights verzamelen.

Bericht door Anton »

Lightweights only,

Al enkel jaren rijd ik al verschillende modelen Land Rover. En in mijn eeuwige zoektocht naar degelijkheid en simpelheid, (wat er niet op zit gaat ook niet stuk.) kwam ik uit bij de lightweight. (simpele bouw van een SI en de ?meer? modernere techniek van de SIII. De auto voelt, rijdt en ziet er spartaans uit. Dat bevalt.
Nu heb ik er enkele maanden eentje gekocht, en behalve een kenteken zit er een berg APK werk aan. In mijn verzamel woede heb ik er via Domeinen nog eentje bij gekocht, om van de zomer ook weer wat te sleutelen te hebben.

De lightweight is vanaf 1968 tot ?85 gebouwt en er zijn er ongeveer 17.000 van de band gelopen. Het nederlandse leger heeft er 2000 gehad
Relatief rijden er hier nog heel wat rond.

Nu zijn er op deze site meerdere lightweight eigenaren te vinden, en het lijkt me leuk om is een speciale lightweightdag te organiseren (Yes alweer een nieuw initiatief!)
Een dagje samen een toertochtje rijden, en met zijn allen op een ontmoetingsplaats onder de motorkapjes te kijken en enkeld en alleen over lightweights te kletsen.

Stikkem droom ik al van een guinessbook of records, met de grootste verzameling Lightweights ooit, bij elkaar.

Ik denk aan een mooie dag ergens in september (Martijn moet toch enigszins de kans krijgen om zijn auto op te bouwen). Maar wat ik nu wil is het verzamelen van adressen en gegeven.

Dus heb je een lightweight en steun je dit initiatief stuur dan een mailtje naar
Marjan-Anton (Anton Metselaar)
Foxhunters@hetnet.nl
Kijk ook is rond of je nog meerdere eigennaren tegen komt.

Ideeen kun je natuurlijk gewoon op de prikpagina spuien.

Anton (lightweights only commite.)
andre

Re: alle lightweights verzamelen.

Bericht door andre »

goed initatief, heb zelf sinds kort een lw88 en dit is mijn eerste lr.
Jan Moesman

Bericht door Jan Moesman »

Anton, geen servicewagen, mooie Range Rover met aanhanger, nodig mochten er toch onderdelen afvallen nodig?

Jan, geen lightweight
Marchel Gerbers

Bericht door Marchel Gerbers »

Hoi Anton,

Leuk initiatief. Tegen die tijd zal ik wel al weer enige kilometers met mijn dan gerestuareerde lightweight gereden hebben. Ik ben wel geintereseerd. Ik moet alleen wel opmerken dat zo'n lightweight op de autoweg niet zo snel rijdt. Persoonlijk heb ik de ervaring met een vrachtauto, die volgens mij niet begrenst was, en daarom een hele tijd op +/- 0,5 m van mijn achterbumper reed. it vond ik persoonlijk niet zo fijn. Lange afstanden rijden met de Lightweight heeft dus niet zo mijn voorkeur maar misschien is er wel iets te regelen.

Groeten,

Marchel
Jan F.

Bericht door Jan F. »

Goed idee, ik doe mee. (Foto goed ontvangen?)

Groet, Jan
Sue

Bericht door Sue »

Hé Anton,

Leuk man! Ik heb er al helemaal zin in. Dus schrijf mij maar op, ik ben van de partij.

Maar Marchel, volgens mij is er iets niet ppluis met jouw karretje. Ik haal vrachtwagens fluitend in, begrensd of onbegrensd. Op een zondag als vandaag haal ik zelfs de nodige personenauto's in. Maar dat zijn natuurlijk mensen die niet eens op de weg thuis horen! Maar daar kunnen we het eens fijn over hebben op een gezellige bijeenkomst...

Ik hoor het wel als er iets afgesproken gaat worden of als er iets geregeld moet worden!

Groet,

Sue en Leopold ( 88" Lightweight bj. '82 ex-leger 2.25 lt. Diesel)
theo

Re: alle lightweights verzamelen.hoe hard?

Bericht door theo »

moi,
hoe hard rijden jullie eigenlijk zoal met die lw's? 80,90,100?
ik rijdt zelf altijd rustig,niet harder dan 85. de 109 ex leger d van mij loopt 110 maar dan maakt ie verschrikkelijk veel toeren,over de 4000. daarom altijd maar 85 . dan houdt je de motor lang goed denk ik.voor de LW geldt hetzelfde.
kortom landrovers schreeuwen om een overdrive.

theo
Marchel Gerbers

Bericht door Marchel Gerbers »

Hoi Sue,

Ik weet uit ervaringen en metingen dat mijn lightweight zonder problemen 100km per uur kan. Misschien kan deze bak ook nog wel iets harder maar vast niet veel. Afgelopen zomer heb ik de km teller gechecked met een andere auto en de afwijking was maar 2 tot 3 km per uur (bij alle snelheden). Persoonlijk vind ik het bij 85/90km per uur wel leuk geweest. Het is niet mijn bedoeling de motor en aandrijflijn langdurig op een hoog toerental te laten lopen. (Het is maar een oude Diesel). Als er mensen zijn die er ervaring mee hebben dat het zonder problemen harder kan dan hoor ik het graag. Op dit gebied ben ik namelijk ook nog maar een leek.

In elk geval bedankt voor de info.

Groeten,

Marchel
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Hoi Theo,

Mijn 88 series IIa loopt ongeveer 120 !!! dit heeft te maken met hele grote banden (grote omtrek (92 cm doorsnede) en loopt daarom harder met lagere toeren, het nadeel hiervan is wel dat de afstand groningen zwolle (100 km) bij mij maar 83 is........

En uiteindelijk wil hij natuurlijk niet harder omdat hij de aerodynamische eigenschappen van een stacaravan heeft.....

Groetjes Bowy
The Dude

Bericht door The Dude »

Ok me streefdoel word dus nu september.
Maar dan is die allang klaar hoop ik.
Leuk idee lijkt me echt wel gaaf :-D

Groet,

martijn
[landrover.mine.nu]
Marc

Bericht door Marc »

Leuk initiatief!!! Ik doe mee.

Marc
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Leuk plan en zo te zien enthousiastme genoeg,

Als er behoefte is aan een bezemwagen annex pakezel stel ik Tinkerbell en mezelf ter beschikking (er kan veel achter en in een 109&quot.
Wat de snelheid betreft pas ik me wel aan (mijn top: ruim 75 echte miles).

hoor graag van jullie,

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Anton

Bericht door Anton »

leuk dat enthoussiastme, dat geeft hoop,
Ik heb een kennis die routes uitzet en voor vergunningen zorgt, je kunt niet zomaar met een grote groep wat gaan toeren. dus dat komt in orde.
Route word misschien wel lang, maar zal geen grote wegen als snelwegen bevaten, we gaan kleine wegen rijden en natuurlijk veel onverhard.
Lijkt me verstandig dat een ieder die mee wil zich even op mijn e-mail meld, (en niet hier)
Belangrijk is je adres/E-mail en misschien leuk, je auto gegevens.

Dan maak ik een apart Lightweights only bestand.

En voor Rangies en 109 stagewagons, Sorry, maar jullie komen ook nog is aan bod, Kan nog veel meer organiseren, maar niet in een keer.

Anton
SirMartin

Bericht door SirMartin »

Wat voor type banden zijn dat?.. en wat kosten ze ongeveer?

Die van mij gaat niet harder dan 90. Met de GPS gemeten.

Nu kan ik groetere banden kopen waar ongeveer 1000 km mee is gereden voor 225 euro (4stuks).

Groet,
Martin
SirMartin

Bericht door SirMartin »

Is leuk idee...... als ik geen dienst heb en ik heb tijd wil ik best meedoen... Mits het niet in Friesland is.... 350 km rijden is me wat te veel op 1 dag.

Martin
Disco

Bericht door Disco »

Martin is dit €225 voor 4banden of per stuk onder mijn disco zijn coopers gegaan deze waren nog geen €100 per stuk(ex btw).

als het per stuk is vind ik dit extreem duur.

Theo Kaufmann/Disco
Serious IIa

Hoi martin

Dit waren trekker wagenbanden in een bijzondere maat 14.00x15 ongeveer 82 cm doorsnee...... ik heb nu 900x16 vn 92 cm doorsnee..... dus errrug groot, zo groot zelfs dat ik nu de auto moet aanpassen aan de banden *D*D*D*D*D*D*D*D*D*D
Met deze nieuwe banden heb ik nog niet gereden dus ik weet daar nog niets van. Hoop over 2 maanden zover te zijn!

225 voor 4 goede (merkbanden , dus geen covers) lijkt mij niet duur!

Groet Bowy
Jeroen

Re: Alle andere Laro's

Bericht door Jeroen »

Ik dacht altijd dat een Laro rijders het erg met elkaar op hadden. Worden wij hier zo maar even gediscrimineerd!!!

Daarom het zolgende aan ALLE Laro rijders: Wanneer spreken wij een dag af? Msschien wel wat regionale ontmoetingen, want met een oude Laro een lange dag rijden om wat andere te ontmoeten is inderdaad wel eens wat minder.

Ik kom uit Eindhoven en heb een SIIA 109. Weet hier ook leuke wegen. Kunnen een tourtochtje maken. Eens iets anders dan alleen modder op de LRCH dagen.

Ik hoor het wel!
Jeroen
Serious IIa

Hoi Jeroen,

Goed plan, ik heb zelf ook al een keertje gedaan was erg gezellig en modderig/leerzaam!!!

[www.prikpagina.nl]

Groet Bowy
SirMartin

Bericht door SirMartin »

Nee is per 4 .... ik geloof dat dan de prijs nog wel meevalt.

SirMartin
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Jeroen,

We rijden op de landelijke Landroverprikbord terreindag gewoon een spoor met onze 109`s waar ze niet meer overheen komen.

Nee hoor geintje!

Tja, wat zal ik er van zeggen, Lightweight`s zijn natuurlijk altijd al een beetje het stiefkindje van de Landrover`s geweest en ja, Defensie heeft er een nog groter zooitje van gemaakt (volgens diverse berichten), passen niet in het recyclingsproces wat Land Rover bedacht heeft omdat alles 24 vollt is.
Maar ja, aan de andere kant zijjn het ook de rotste weer niet en ja, je weet het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Ik denk dat we ze gewoon maar moeten laten gaan, misschien gaan ze ons missen, misschien ook niet.
Misschien krijgen ze wel schuldgevoel, misschien ook niet, het zijn per slot van rekening ex-militairen.

We zien wel wat er van komt.

Jan Moesman

Mag ik dan toch die gewassen Range Rover rijden met die aanhanger voor de onderdelen?
Ik ga niet zo graag in de blub *D
Jan Moesman
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Jan,

We zullen ongetwijfeld nog een koffiewagen nodig hebben, dus daar vinden we wel een oplossing voor.
En bedenk je wel: Blub is nooit verplicht! (je kunt altijd wel met een ander meerijden die er wel ingaat)

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell", even niet aan de koffie
Marjan

Bericht door Marjan »

We kunnen best samen rijden. Dan geven we ons gewoon op bij www.defenderclub.nl. Dat is dus voor alle Defenders, Series en 101's.
Aad Koene

Re: Alle andere Laro's krijgen bijval

Bericht door Aad Koene »

Gelukkig Marjan,

Nog iemand die voor ons opkomt.

Jan Moesman

En weer doen de Ranges niet mee

Jan
Sunray Major

Bericht door Sunray Major »

Leuk initiatie,

Ik ben het met een van de anderen eens, het hangt ervan af waar. Snelwegrijden in de LW is niet mijn hobby.
Op zich prima initiatief in ben benieuwd!!!
Rangie.

Bericht door Rangie. »

Jawel ook RR doen mee!!!!!!!!!!!!!
Rangie.

Bericht door Rangie. »

He Jan je mag wel met mij mee rijden door de drek!! ik heb er speciaal een RR voor aangeschaft.
rangie(frank)

Re: Alle andere Laro's en rangies

Bericht door rangie(frank) »

nou als ik het zo bekijk dan zijn het alleen maar series en lightw8ts en de rangie's??????????

wie heeft er zin in een echte Rangie dag dus proberen het record Rangie's op een dag te breken(is dat record er ooit geweest) net zoiets als het record met kevers
rangie(frank)

nou als ik het zo bekijk dan zijn het alleen maar series en lightw8ts en de rangie's??????????

wie heeft er zin in een echte Rangie dag dus proberen het record Rangie's op een dag te breken(is dat record er ooit geweest) net zoiets als het
Maarten B

Bericht door Maarten B »

Hoi Aad,

75 echte mijlen als top???? Daar valt mijn mond toch wel even van open!
Heb je een setje banden van Bowy overgenomen, ofzo??

Greetz, Maarten
Jan Moesman

Als het wat??

Nou, ik ben in elk geval van de partij.

Groeten

Jan Moesman
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Nee Maarten,

Echte onvervalste 7,5 x 16 banden.
Maar ja, dat is nou het voordeel van een Fairly overdrive.

Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Jan,

rangie(Frank) bedoelde mestkevers.

rangie(frank)

inddderrrrddddaaaad die bedoelde ik

wie volgt??????