RR 2.5TD VM
RR 2.5TD VM
Ik heb mijn oog laten vallen op een '87er 2.5TD RR. uit Italie. De auto staat daar nog. Heb uitgebreide foto impressie en onderhoudshistorie ontvangen en dat ziet er allemaal goed uit. Auto heeft 200K gelopen, wat roest rond de achterklep (maar dat is 'normaal'). Wat kleinere deukjes, maar een fraai lederen interieur en wat leuke goodies als airco. Verder aan de onderkant geen roest en/of reparaties kunnen ontdekken. Ook geen terreinschade kunnen zien. Omdat ik toch daar nog heen ga om een auto op te halen en ik altijd al een RR voor erbij wil hebben (deze heeft een zeer acceptable prijs, 2500 euro vraagprijs) lijkt het me wel wat. Ik kan daar uiteraard proefrijden en inspecteren, maar ik zou graag vooraf wat hints die met name betrekking tot deze motor hebben.
Ik weet dat de 2.5TD van VM afkomstig is en vergelijkbare modellen in Alfa en Chrysler geleverd zijn. Voor de Alfa geldt dat mn de koppakkingen (schijnen er 2 te zijn) wat aan de zwakke kant te zijn, maar verder wel hoge km standen kan halen. Is dat ook voor deze 2.5TD van toepassing ? Wat zijn andere zwakke zaken waarop ik moet letten ? De prestaties zijn niet je van het, maar daar koop ik hem ook niet voor. Het gaat me meer om het koppel/betrouwbaarheid van de motor.
Iemand ervaringen met een 2.5 TD RR ?
Alvast bedankt. Jan R.
Ik weet dat de 2.5TD van VM afkomstig is en vergelijkbare modellen in Alfa en Chrysler geleverd zijn. Voor de Alfa geldt dat mn de koppakkingen (schijnen er 2 te zijn) wat aan de zwakke kant te zijn, maar verder wel hoge km standen kan halen. Is dat ook voor deze 2.5TD van toepassing ? Wat zijn andere zwakke zaken waarop ik moet letten ? De prestaties zijn niet je van het, maar daar koop ik hem ook niet voor. Het gaat me meer om het koppel/betrouwbaarheid van de motor.
Iemand ervaringen met een 2.5 TD RR ?
Alvast bedankt. Jan R.
Re: RR 2.5TD VM
kweet niet of dit dezelfde 2.5td als in een 90/110 is. Maar dat zijn geloof ik niet de beste. Maar dar kan hier vast wel iemand bevestigen..
De 2.5 VM en de Eerdere 2.4 VM zijn mits goed onder houden zeer betrouwbare motoren dit in tegenstelling tot de 2.5td van landrover zelf (deze vertoond nogal eens opblaas syntomen)
Zelf ben ik niet zo wijs(jaja zelfkennis) maar uit verschillende artikelen in zowel LRO en LRE komt dit naar voren (men vind het vreemd dat deze motoren ondergewaardeerd worden)
Laat bij twijfel iemand anders meegaan/neem de wagen mee naar een concurerende larohandelaar(zeker geen dealer)
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Zelf ben ik niet zo wijs(jaja zelfkennis) maar uit verschillende artikelen in zowel LRO en LRE komt dit naar voren (men vind het vreemd dat deze motoren ondergewaardeerd worden)
Laat bij twijfel iemand anders meegaan/neem de wagen mee naar een concurerende larohandelaar(zeker geen dealer)
Groeten Theo Kaufmann/Disco
De koppakking is de achilleshiel van de VM-motor en het is zeker niet de sterkste dan wel stilste motor ooit... Mensen die het kunnen weten zweren bij de 200tdi van Land Rover zelf, maar daar betaal je alleen al voor een goed blok 2.500 Euro.
Tip: Op de Italiaanse autotrader (www.autosupermarket.it) staan meer RR diesels te koop!
Tip: Op de Italiaanse autotrader (www.autosupermarket.it) staan meer RR diesels te koop!
Neem een compressie druk meter mee !!!!! dan weet je in ieder geval of de koppakkingen nog goed zijn, wanneer de motor nog niet geheel is afgekoeld even de dop van het expansie vat (voorzichtig) afdraaien, er mag niet te veel druk op staan. Ruik ook eens aan de olie vul dop, kan niet beschrijven hoe het moet ruiken maar vervuilde olie ruikt anders.
Ik kan me alleen maar bij de laatste sprekers aansluiten. De diesels van VM zijn beestachtige motoren, rijd er zelf één sinds ± 4,5 jaar. Je moet hem netjes behandelen, dan rijd je er de wereld mee rond. Dus niet direct gaan gassen, terwijl hij nog koud is e.d. Let er bij een eventuele APK of zo wel op, dat zo'n keurmeester dat ook weet (roetmeting !!), anders zou het je een koppakking kunnen kosten. Vooral de achterste (er zijn er 4) is een zwakke plek.
Suc6 ermee,
Danny.
Suc6 ermee,
Danny.
Danny van Leeuwen schreef:
>
> Ik kan me alleen maar bij de laatste sprekers aansluiten. De
> diesels van VM zijn beestachtige motoren, rijd er zelf één
> sinds ± 4,5 jaar. Je moet hem netjes behandelen, dan rijd je
Hoe bevalt jou de performance ? Kun je daarmee je af en toe op de linkerbaan vertonen of is het inhalen van een vrachtwagen minuten werk ?
Groeten Jan R.
>
> Ik kan me alleen maar bij de laatste sprekers aansluiten. De
> diesels van VM zijn beestachtige motoren, rijd er zelf één
> sinds ± 4,5 jaar. Je moet hem netjes behandelen, dan rijd je
Hoe bevalt jou de performance ? Kun je daarmee je af en toe op de linkerbaan vertonen of is het inhalen van een vrachtwagen minuten werk ?
Groeten Jan R.
Ik heb wel eens vergeleken met de standaard V8 van de Range. De VM doet daar helemaal niet voor onder. Het is echt een felle. Het is niet voor niets dat diezelfde motor ook in de alfa 164 is gebruikt. Van de 300TDi weet ik het niet, maar van de 200TDi zijn de prestaties toch een stuk minder (oei, hoeveel mensen schop ik nu tegen het zere been ??) Nogmaals, alles hangt af van hoe je de motor behandelt. Ik heb ze gezien met 400.000 op de teller en geen problemen, maar ook met 120.000 en kapot. Spreekt voor zich, lijkt me.
Ben benieuwd of je hem koopt, voor de prijs hoef het inderdaad niet te laten.
Groeten,
Danny.
Ben benieuwd of je hem koopt, voor de prijs hoef het inderdaad niet te laten.
Groeten,
Danny.
Danny van Leeuwen schreef:
>
> Ik heb wel eens vergeleken met de standaard V8 van de Range.
> De VM doet daar helemaal niet voor onder. Het is echt een
> felle. Het is niet voor niets dat diezelfde motor ook in de
> alfa 164 is gebruikt. Van de 300TDi weet ik het niet, maar
Ik ben erg bekend met de 164 TD en ken zijn prestaties. (heb er een gehad)
Een RR weegt alleen wat meer en volgens de autoweek site duurt een 'sprintje' naar 100 ongeveer 19 seconden. Dat zijn voor de gemiddelde landrover bezitter waardes om van te dromen
, maar ik vroeg me af of je ook een beetje op de snelweg mee kan komen. Blijkbaar gaat dat dus goed.
Ik ga over 2,5 week naar Italie en kan dan de auto eens goed bekijken en berijden. (in Italie is de max snelheid op snelwegen net verhoogd naar 150, dus dan kan ik zien of jouw bewering klopt
Bedankt voor je reactie.
Groeten, Jan R.
>
> Ik heb wel eens vergeleken met de standaard V8 van de Range.
> De VM doet daar helemaal niet voor onder. Het is echt een
> felle. Het is niet voor niets dat diezelfde motor ook in de
> alfa 164 is gebruikt. Van de 300TDi weet ik het niet, maar
Ik ben erg bekend met de 164 TD en ken zijn prestaties. (heb er een gehad)
Een RR weegt alleen wat meer en volgens de autoweek site duurt een 'sprintje' naar 100 ongeveer 19 seconden. Dat zijn voor de gemiddelde landrover bezitter waardes om van te dromen

Ik ga over 2,5 week naar Italie en kan dan de auto eens goed bekijken en berijden. (in Italie is de max snelheid op snelwegen net verhoogd naar 150, dus dan kan ik zien of jouw bewering klopt

Bedankt voor je reactie.
Groeten, Jan R.
kun je hem op weg naar huis meteen stuktrappen....
JRK Schreef:
(in Italie is de max snelheid op snelwegen net verhoogd naar 150, dus dan kan ik zien of jouw bewering klopt)
JRK Schreef:
(in Italie is de max snelheid op snelwegen net verhoogd naar 150, dus dan kan ik zien of jouw bewering klopt)