verdelerkap RR '81 - past dit partnr.?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
P&O109V8+RR

verdelerkap RR '81 - past dit partnr.?

Bericht door P&O109V8+RR »

hoi prikkers en dan vooral de RR rijders,

vanmiddag heb ik even wat oud spul vervangen door nieuw spul onder de motorkap van d'n Ernie. de verdelerkap leek me wat raar te passen.

mijn vraag: kan het zijn dat de kap (van BM parts) met de aanduiding "BM No: BR 3375 - RovNo: STC8368 - Distributor Cap V8 not H/C RR" niet de goede is? of moet-ie passen?

H/C betekent high compression neem ik aan maar de onze is een lage compressie motor. ik kom het partnr. niet tegen in de parts catalogue van de RR., wel de volgende: 605190; RTC3197; ETC4715; ETC4717; ETC5090.

benieuwd, alvast bedankt,

gr.
peter
Dennis101

Re: verdelerkap RR '81 - past dit partnr.?

Bericht door Dennis101 »

Zou moeten passen denk ik, deze zit ook op mijn 101.
Het partnummer is een vrij nieuw nummer en die van de verdelerkap is vele malen omgenummerd. STC8368 is het huidige nummer.

Dennis B.
P&O109V8+RR

Bericht door P&O109V8+RR »

dank Dennis,

die omnummeringen zijn wel lekker handig ... ik wilde het even zeker weten want kijken of alles lekker draait gaat moeilijk als-ie er eenmaal op zit...

gr.
peter
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

hoi

voor zover ik weet zijn de verdelerkappen allemaal gelijk. de rotors verschillen wel. op de efi met el ontsteking (vaak ook op de carb gemonteerd) past niet de rotor voor contactpunten, dan wil de verdelerkap er niet meer op.

groet
Plaats reactie