rotor
rotor
afgelopen vrijdag langs de weg stilgestaan vanwege een "doorslaande rotor" , de vonk ging niet via de rotor naar de verdelerkap maar naar een massa. Andere rotor geplaatst, probleem verholpen auto loopt weer.
helaas vandaag weer precies hetzelfde geval, is dit toeval of is er iets anders aan de hand. het gaat over een disco V8 efi.
wie weet raad?
willyam
helaas vandaag weer precies hetzelfde geval, is dit toeval of is er iets anders aan de hand. het gaat over een disco V8 efi.
wie weet raad?
willyam
Re: rotor
Hoi
Laatst heeft bowy iets soortgelijks gehad (ook op de v8 efi), een bijna nieuwe rotor had een minimaal beetje speling en de motor liep heel erg slecht/niet. Na een paar uur diagnose met de nodige nieuwe delen toch maar de rotor gewisselt en klaar.
Ik heb elders gelezen van iemand anders die een soortgelijk probleem had.
condensator kan het niet zijn, die zit niet op een el ontsteking.
groet Frank
Laatst heeft bowy iets soortgelijks gehad (ook op de v8 efi), een bijna nieuwe rotor had een minimaal beetje speling en de motor liep heel erg slecht/niet. Na een paar uur diagnose met de nodige nieuwe delen toch maar de rotor gewisselt en klaar.
Ik heb elders gelezen van iemand anders die een soortgelijk probleem had.
condensator kan het niet zijn, die zit niet op een el ontsteking.
groet Frank
Re: rotor
plaats de voorgeschreven bougies, ikzelf heb 7 rotors naar de eeuwige ontstekingsvelden geholpen voordat ik erachter kwam dat de vervangingsbougies het problem veroorzaakten. als de rotor doorslaat op het moment dat je gas terug neemt en weer op wil trekken heb je waarschijnlijk het zelfde probleem als ik gehad heb.
janzzen
janzzen