ola!
help.
ik ben bang dat ik problemen heb met de koppakking.
witte rook, waterlekken, olie all over het blok.
betreft 3.5 l v8 benzine.
als mijn diagnose juist is of is het nog erger?
waar moet ik dan op letten bij vervanging en is het misschien zinvol om er overmaatse zuigers in telaten zetten vanwege olie verbruik of kan dit niet heb ik ook wel eens een keer gehoort. andere koppen?
ik hoor het wel alle info is welkom.
chau.
hanzel
opgeblazen moter.
Re: opgeblazen moter.
Hanzel,
Bel even, misschien kan ik wat info verschaffen. Wat je in de mail zet klinkt een beetje warrig. 06-10945983
Bel even, misschien kan ik wat info verschaffen. Wat je in de mail zet klinkt een beetje warrig. 06-10945983
Een andere motor erin leggen is ook een optie. Erg prijzig zijn deze blokken niet, in z'n beetje elke engelse wagen met een beetje formaat motor heeft dit type motor erin liggen (wel met diverse compressieverhoudingen en bijpassen vermogen). Steek je licht eens op bij www.roversd1.nl Hier staat veel informatie over deze motoren.
Groeten Raymond 1,5 x 110 v8
Groeten Raymond 1,5 x 110 v8
koppakking vervangen is eenvoudig en niet duur, iets aan olieverbruik doen is wel duur. Kan komen door versleten klepgeleiders of versleten zuigerveren/zuigers/cilinders. Boren is duur om dat het x 8 is, de rest ook, kost je altijd het dubbele van een 4 cilinder. Meet eerst eens de compressie.
Fred101 (die net zijn V8 open heeft)
Fred101 (die net zijn V8 open heeft)