verzekering tijdens opknappen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Steven

verzekering tijdens opknappen

Bericht door Steven »

Wie kan mij helpen?

Ik heb een 109 2A StaWag gekocht zonder APK met de bedoeling deze helemaal op te knappen.
Nu doet zich het volgende probleem voor als ik een verzekering wil afsluiten dan vragen ze om een APK keuringsbewijs maar die heb ik niet want dan wordt hij niet goedgekeurd. Ik heb hem dus ook geschorst hierdoor ben ik niet APK-plichtig en ook niet verzekerings-plichtig. Maar ik wil hem wel verzekeren want hij staat ergens anders in een oude stal en mocht er wat gebeuren (brand etc...)dan wil ik er wel wat aan overhouden. Een opstal verzekering sluit echter auto's uit. Wie heeft de oplossing dat ik hem toch kan verzekeren?

Steven.
Disco

Re: verzekering tijdens opknappen

Bericht door Disco »

Bel of mail wiggers even tel 0355413431(www.wiggers-groep.nl) misschien kunnen hun wat voor je beteken

Groeten Theo Kaufmann/disco
Steven

Bericht door Steven »

die heb ik al geprobeerd maar die kunnen er niks mee want hij moet gekeurd worden. Dat is nou net het probleem.
johan - Doli

Bericht door johan - Doli »

Ik heb mijn LaRo destijds via Unigrant (via DBA advies) verzekerd en hun verteld over het feit dat ik hem eerst nog aan het opknappen was. Voor hun was de verzekering van mijn kant dat hij zsm APK ging halen voldoende om hem toch te verzekeren. Ik klonk blijkbaar overtuigend genoeg. De enige reden om hm niet te verzekeren is dat ze bang zijn dat je er zonder APK mee rond gaat rijden....

uitindelijk heeft het APK verhaal 3/4 jaar op zich laten wachten maar ik heb hen er nooit meer oer gehoord...
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Steven,

Mijn Tinkerbell is vanaf de dag van aankoop verzekert geweest bij London Verzekeringsmaatschappij.
Ze was toen nog niet APK gekeurd.
Dat maakte hun ook niet zoveel uit want een voertuig dat niet APK goedgekeurd is is ook niet verzekert (al betaal je wel premie).
Wat wel soelaas zou kunnen bieden is een object verzekering, iets duurder maar niet afhankelijk van APK, daar het niet gekoppeld wordt aan eventuele rijvaardigheid van het object.
Even informeren bij je verzekeringsagent.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Steven

Bericht door Steven »

thanks

daar kan ik denk ik wel wat mee
paul

Bericht door paul »

Probeer eens bij GIO adviesgroep (zie link op www.landrover-pagina.nl)
Daar heb ik de mijne vandeweek ook verzekerd via internet nog wel! Is trouwens ook de goedkoopste
Suc6 Paul
Plaats reactie