grijs kenteken
grijs kenteken
Om voor een grijs kenteken in aanmerking te komen moet er in de laadruimte
een blok van 20 cm breed, 125 cm lang en 98 cm hoog passen.
Voldoet een 110 hier zonder aanpassingen aan?
Hebben jullie ook een tussenschot tussen de cabine en de laadruimte?
Afhankelijk van de hoogte van het dak van de laadruimte moet er een tussenschot in van minstens 30 cm hoog (dak meer dan 25cm hoger dan portier) of
volle hoogte (dak minder dan 25cm hoog). Komt dit in de praktijk zo strikt?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen (voordat ik een 110 ga kopen).
Roel Knops
een blok van 20 cm breed, 125 cm lang en 98 cm hoog passen.
Voldoet een 110 hier zonder aanpassingen aan?
Hebben jullie ook een tussenschot tussen de cabine en de laadruimte?
Afhankelijk van de hoogte van het dak van de laadruimte moet er een tussenschot in van minstens 30 cm hoog (dak meer dan 25cm hoger dan portier) of
volle hoogte (dak minder dan 25cm hoog). Komt dit in de praktijk zo strikt?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen (voordat ik een 110 ga kopen).
Roel Knops
Re: grijs kenteken
Mijn ervaring : ja, zo strikt komt het, en een 110 voldoet niet aan die hoogte. Het scheelt een paar cm. Ik had eerst een gat ter grootte van het fiscale blok, dat was niet groot genoeg, dwz. het gat mocht wel zo zijn maar de verhoging moest over de volle breedte. Dus nog een dakje erover.
Verder werd mij verteld, dat soms keurmeesters cq douane ruimhartig zijn, maar dat je daaraan niets hebt als er controle is kan je je daarachter niet verschuilen : maw. jij moet ervoor zorgen dat je wagen aan de eisen voldoet, zoniet betaal je met terugwerkende kracht het verschil tussen grijs en geel, en bij import ook nog de BPM.
Aldus een ijverige RDW-er
Jurjen
Verder werd mij verteld, dat soms keurmeesters cq douane ruimhartig zijn, maar dat je daaraan niets hebt als er controle is kan je je daarachter niet verschuilen : maw. jij moet ervoor zorgen dat je wagen aan de eisen voldoet, zoniet betaal je met terugwerkende kracht het verschil tussen grijs en geel, en bij import ook nog de BPM.
Aldus een ijverige RDW-er
Jurjen
Of je voldoet, of je voldoet niet. zo simpel is 't. Als je niet voldoet riskeer je bij een controle een boete. Je kunt dan nog de mazzel hebben van een coulante controleur, maar dat maakt, zoals Jurjen al zei, niet dat je dan voldoet.
Ik heb ook een 110 op grijs, zonder verhoging, dus met een tussenschot. Ik wil van dat schot af, en ben nu aan't docteren over een minimale dakverhoging, of verlaging van de portieropeningen tot 25cm (maar of dat mag?)
veel succes verder
Chris
www.opwielen.nl
Ik heb ook een 110 op grijs, zonder verhoging, dus met een tussenschot. Ik wil van dat schot af, en ben nu aan't docteren over een minimale dakverhoging, of verlaging van de portieropeningen tot 25cm (maar of dat mag?)
veel succes verder
Chris
www.opwielen.nl
Volgens mijn informatie ook niet en ik heb gebeld met [www.landroverdefender.nl] en ik kreeg daar te horen dat zij de grijskentekendakjes (kunststof) voor ongeveer 170 Euro ik kleur gespoten konden leveren. Daarnaast wisten zij mij te vertelen dat ze nooit een gat in het dak maekte als ze deze dakjes plaasten en dat de auto's op deze manier wel door de keuring kwamen. Je mag na het plaatsen van het dakje je bekleding gewoon terug doen en op deze manier zie je überhaupt niet of er een gat in het dak zit of niet. De dakje staan te boek als fopdakjes en het gaat er alleen om om het dak 25 cm hoger dan de deur te krijgen, daarnaast moet er een visueel bloh van 98 cm hoog en 125 cm lang in passen (dit past er standaard zonder de verhoging al in). Dus het dakje zorgd er alleen voor dat je ipv een volledig tussen schot een tussenschot van 30 cm mag plaatsen.
Zover alle info die ik met betrekking toe dit onderwerp heb verzameld.
Groetjes en succes Jorrit
Zover alle info die ik met betrekking toe dit onderwerp heb verzameld.
Groetjes en succes Jorrit
Dus als ik het goed begrijp past dat blok van 98 cm hoog
sowieso in een Defender - een grijs kenteken is dus
geen probleem mits er maar een schot tussen de cabine en
de laadruimte zit dat minstens zo hoog is als de cabine.
(Met dat extra dakje verhoog je dan inderdaad de dakrand waardoor het schot maar 30 cm hoog hoeft te zijn).
Een blok van 200 cm lang en 130 cm hoog is ook met een
dakverhoging onhaalbaar neem ik aan (dan zou het een 'grote bestelauto zijn en mogen er meerdere ramen in de zijkant zitten).
Roel Knops
sowieso in een Defender - een grijs kenteken is dus
geen probleem mits er maar een schot tussen de cabine en
de laadruimte zit dat minstens zo hoog is als de cabine.
(Met dat extra dakje verhoog je dan inderdaad de dakrand waardoor het schot maar 30 cm hoog hoeft te zijn).
Een blok van 200 cm lang en 130 cm hoog is ook met een
dakverhoging onhaalbaar neem ik aan (dan zou het een 'grote bestelauto zijn en mogen er meerdere ramen in de zijkant zitten).
Roel Knops
In Rotterdam heeft een laro 110 rond gereden (hij is nu samen met z'n baasje verhuisd naar Pernis), hierop zat een dak wat in z'n geheel verhoogd was.
omdat het maar om een paar centimeter gaat zag je er niets van.
de hoek vanaf je raam word wat stijler maar je bent wel van je van dat onzinnge dakje af.
ook is het mogelijk om een hardtop van de wolf(op een hardtop) erop te zetten maar deze zijn belachelijk duur.
zowel in de LRO als in de LRE zijn voorbeelden te vinden van verhoogde daken.
Maar in het terrein word je dan toch heel gouw topzwaar.
Groeten Theo Kaufmann/disco
omdat het maar om een paar centimeter gaat zag je er niets van.
de hoek vanaf je raam word wat stijler maar je bent wel van je van dat onzinnge dakje af.
ook is het mogelijk om een hardtop van de wolf(op een hardtop) erop te zetten maar deze zijn belachelijk duur.
zowel in de LRO als in de LRE zijn voorbeelden te vinden van verhoogde daken.
Maar in het terrein word je dan toch heel gouw topzwaar.
Groeten Theo Kaufmann/disco
Wat, als je het dak nu van de de autoaf haalt en hem als "open auto" laat omkeuren en na de keuring de hardtop er weer op zet met behulp van vleugelmoeren. Dan kan je 's zomers gewoon cabrio rijden en 's winters het dak erop.
Zou dit mogen????
Zou dit mogen????
De RDW keuring is strikt.
Er zijn twee mogelijkheden om een grijs kenteken te verkrijgen:
1. Een volledig schot achter de stoelen wat gelijmd/gelast is met daarin een raam dat niet hoger dan 40cm mag zijn. In dit geval is geen dakverhoging nodig.
2. Een schot van 30cm, wat overigens altijd in een 90/110 (niet station wagon) aanwezig is met een dakverhoging. Deze verhoging moet tenminste 25cm vanaf de regengoot tot bovenkant dak zijn. Dat blok van 125x20x98 past altijd in een 90/110. Daarnaast MOET er een gat in het dak komen van 55x70cm. Dit wordt wel degelijk gecontroleerd.
Ik heb zelf een strak dak laten maken van aluminium, erop gelijmd en gepopt, en het gat in het dak gemaakt. Dit is niet topzwaar geworden en is goedgekeurd.
De keuring wordt door de douane bij de RDW gedaan en wordt nagemeten.
Coulante meters is geen regel.
Succes.
Er zijn twee mogelijkheden om een grijs kenteken te verkrijgen:
1. Een volledig schot achter de stoelen wat gelijmd/gelast is met daarin een raam dat niet hoger dan 40cm mag zijn. In dit geval is geen dakverhoging nodig.
2. Een schot van 30cm, wat overigens altijd in een 90/110 (niet station wagon) aanwezig is met een dakverhoging. Deze verhoging moet tenminste 25cm vanaf de regengoot tot bovenkant dak zijn. Dat blok van 125x20x98 past altijd in een 90/110. Daarnaast MOET er een gat in het dak komen van 55x70cm. Dit wordt wel degelijk gecontroleerd.
Ik heb zelf een strak dak laten maken van aluminium, erop gelijmd en gepopt, en het gat in het dak gemaakt. Dit is niet topzwaar geworden en is goedgekeurd.
De keuring wordt door de douane bij de RDW gedaan en wordt nagemeten.
Coulante meters is geen regel.
Succes.
Waar komt jou informatie vandaan?? Ik heb de folder van 't postkantoor, daarin staat 25cm vanaf de Bovenkant van de portierOpening. Ikheb gebeld voor meer specifieke informatie maar dat stelde ook niets voor. Als zij ruimte laten voor deze interpretatie (ookal bedoelen ze het niet zo) dan kunnen ze je niets maken, lijkt me.
gr.Chris
gr.Chris