2.5 T.D in witte rook AHHHHHHH
2.5 T.D in witte rook AHHHHHHH
Afgelopen week ben ik me rot geschokken mijn 2.5 TD uit 1988 had al last van onderdruk echter toen hj laatst stationair draaide begon hij te ratelen, witte rook uit de uitlaat en harder stationair te draaien. oeps!! snel de motor afgezet en gewacht.
Later opnieuw gestart temp was goed en rustig verder gereden geen probleem totdat ik weer stil ging staan nadat de motor een poosje stationair liep het zelfde probleem , weer het zelfde verhaal witte rook harder stationair draaien en tikken.
Het lijkt me stug dat het de koppakking is want dan rookt hij ook tijdens het rijden.
Welke LARO dokter herkend deze kwalen.
Graag jullie reaktie en eventuele tips,
alvast bedankt groeten Guido
Later opnieuw gestart temp was goed en rustig verder gereden geen probleem totdat ik weer stil ging staan nadat de motor een poosje stationair liep het zelfde probleem , weer het zelfde verhaal witte rook harder stationair draaien en tikken.
Het lijkt me stug dat het de koppakking is want dan rookt hij ook tijdens het rijden.
Welke LARO dokter herkend deze kwalen.
Graag jullie reaktie en eventuele tips,
alvast bedankt groeten Guido
Re: 2.5 T.D in witte rook AHHHHHHH
Versleten zuigers, denk ik.Daarom gaat er olie de verbrandingskamer in en gaat die op olie lopen. Als je geluk hebt, kan je je motor afzetten, maar voor hetzelfde geld gaat die 8000 toeren lopen totdat al je olie op is.... !!!!
Ik denk dat de koppakking naar de eeuwige jachtvelden is, als er olie verbrand wordt krijg je nl blauwe rook.
Rangie
Rangie
denk ik ook want als ie stationair draait en stil staat word ie waarscheinlijk iets warmer waardoor de koppakking net wel wat kan lekken en water in je verbrandingskamer geeft witte rook .ook je oilie voor de zeker heid chekken op rare kleuren
Witte rook is water, en niks anders...
Mocht de motor op hol slaan door op zijn eigen olie te gaan draaien, dan kan je wachten tot de olie op is, of je ramt hem in een versnelling -voet op de rem- en laat de koppeling los............
Groetjes,
Martin.
Mocht de motor op hol slaan door op zijn eigen olie te gaan draaien, dan kan je wachten tot de olie op is, of je ramt hem in een versnelling -voet op de rem- en laat de koppeling los............
Groetjes,
Martin.
water gewoon water.
het volgende stukje komt van de site van vaartips;
De waterinjectie motor.
Rond 1910 kwam een aantal Scandinavische motorfabrikanten met waterinjectie-motoren. Dat waren gloeikopmotoren waarin naast het brandstof-luchtmengsel, water ingespoten werd. Op korte termijn leidde dit tot belangrijke brandstofbesparing; de verbranding werd evenwichtiger, maar op langere termijn waren de nadelen veel groter dan de voordelen. Zuiger en cylinder roestten binnen een jaar weg en schepen die op zout water voeren moesten zoetwatertanks aan boord hebben die meer ruimte innamen dan die voor stoomschepen! Na de Eerste Wereldoorlog werden dan ook nauwelijks nog nieuwe injectiemotoren geplaatst. De 14 pk Kromhout waterinjectiemotor was rond 1925 zo'n beetje de laatste. Maar de Scandinavische motoren hadden toch hun marktaandeel veroverd: Met name Bolinder en Skandia zijn nu nog namen met een bekende klank.
Het levert bij een dieselmotor een steveige vermogenswinst op.
De motor vind het wel lekker wat water.
De rest van je motor alleen niet.
Snel de pakking vervangen..
Groet Hans L rovy
het volgende stukje komt van de site van vaartips;
De waterinjectie motor.
Rond 1910 kwam een aantal Scandinavische motorfabrikanten met waterinjectie-motoren. Dat waren gloeikopmotoren waarin naast het brandstof-luchtmengsel, water ingespoten werd. Op korte termijn leidde dit tot belangrijke brandstofbesparing; de verbranding werd evenwichtiger, maar op langere termijn waren de nadelen veel groter dan de voordelen. Zuiger en cylinder roestten binnen een jaar weg en schepen die op zout water voeren moesten zoetwatertanks aan boord hebben die meer ruimte innamen dan die voor stoomschepen! Na de Eerste Wereldoorlog werden dan ook nauwelijks nog nieuwe injectiemotoren geplaatst. De 14 pk Kromhout waterinjectiemotor was rond 1925 zo'n beetje de laatste. Maar de Scandinavische motoren hadden toch hun marktaandeel veroverd: Met name Bolinder en Skandia zijn nu nog namen met een bekende klank.
Het levert bij een dieselmotor een steveige vermogenswinst op.
De motor vind het wel lekker wat water.
De rest van je motor alleen niet.
Snel de pakking vervangen..
Groet Hans L rovy
niks aan toe te voegen, als je nog eens een ouder trekker-trek filmpje ziet dan zie je bij de oliestokers ook vaak dat er kort na de start ineens een stevige witte pluim tevoorschijn komt voor alles weer zwart wordt, de water injectie was toen nog niet zo goed onder controle. (diende hier ook deels voor de koeling van de lucht nog voor het inlaat spruitstuk, een wat lompe intercooling om zo max. vermogen te krijgen)
Verklaard ook het versneld stationair lopen, het verdampende water zorgt nl. voor iets extra vermogen.
Nieuwe kopppakking en klaar is tie weer. Succes,
groet, Wilberth
Verklaard ook het versneld stationair lopen, het verdampende water zorgt nl. voor iets extra vermogen.
Nieuwe kopppakking en klaar is tie weer. Succes,
groet, Wilberth