het heeft welliswaar niets met landrovers te maken maar waar kun je dit beter vragen dan op de prikkerspagina....
We zijn achter het huis met een oude waterput aan het schoonmaken en nu vragen we ons af wat de inhoud van het ding is.
als ie vierkant geweest was dan waren wij er ook nog wel uit gekomen,maar het ding is natuurlijk weer rond/cilindervormig
We hebben blijkbaar weer niet opgelet in de schoolbanken.
de diameter van het ding is 1.50 meter en de diepte is 1.28 meter
wat is nu de inhoud en hoe bereken je dat ook alweer...
bij voorbaat dank
groet, tom
das eenvoudig, das dus PI (ongeveer 3.14 x diameter (das dan dus oppervlakte) en dan keer de diepte, dus 1.50 x 3.14 x 1.28 = 6.03 m3, dikke 6 kuub dus, en das dan weer 6000 liter.
succes ermee, wat je er ook mee mocht willen doen, en ik ben niet nieuwsgierig hoor!
Het is net even anders : De opp. van een cirkel is 1/4 Pi D Kwadraat; dit houdt in;
1,5M x 1,5M x Pi (3,14) / 4 = 1,76625 ( opp. cirkel ) x 1.28 ( diepte ) = 2.2608 M3
Nu begrijp ik ook dat we er niet uitkwamen,wat een berekening nog!
maarre das nog een beste plomp water!
Die put hebben we per toeval ontdekt en dat moet vroeger de waterput geweest zijn,ver voordat er waterleiding kwam.
ze hadden hem vol grond gedonderd en er er een straatje overheen gelegd.gisteren zijn we de hele dag bezig geweest om hem leeg te maken.eerst van bovenaf door een gat van 50x50 cm en daarna ben ik onderin gegaan en vulde ik steeds een emmertje en dat werd dan met een touw naar boven getrokken...
wat een rot klus...
De put gaan we aansluiten op het regenwater van het dak en
zo hebben we dan een mooie voorraad voor de tuin enz.
nogmaals bedankt.
groet, tom
Gelukkig hoef ik dit pas weer vanaf dinsdag uit te leggen aan brugpiepers/smurfen whatever dat tegenwoordig heet, en uiteraard aan examen kandidaten dit t waarschijnlijk nooit zullen snappen maar t op de blonde haren en blauwe ogen halen