Auto gekocht, hoe er mee naar NL ?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Edwin

Auto gekocht, hoe er mee naar NL ?

Bericht door Edwin »

Hallo,

Ik heb dit weekend een mooie Series IIa gekocht in Engeland.
Ben nu op zoek naar de goedkoopste/makkelijkste manier om de auto terug naar Nederland te krijgen.

Op een trailer laden en zo terug rijden is natuurlijk de voor de hand liggende manier, maar die combinatie is wel prijzig op de ferry.

Zou de auto ook zelf terug kunnen rijden, maar hij staat nog op een Engels kenteken en daarmee wordt een verzekering erg lastig. Heeft iemand ervaring met het verzekeren van een UK auto ?? Enig idee of er verzekeringsmaatschappijen zijn die dit willen verzekeren ?

Of zou ik een 1 dags kenteken kunnen aanvragen en hiermee de auto verzekeren ?

Ik hoor graag jullie ervaringen en ideeen !!

Groet,
Edwin.
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Re: Auto gekocht, hoe er mee naar NL ?

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

hoi

ffe een zoekopdracht op het pb, er is onlangs e.a. geschreven over hetverzekeren van een auto op engels kenteken.

groet Frank
Camper Chris

Bericht door Camper Chris »

En bel de Wiggers Groep eens, zij hebben een aangepast tarief voor Land Rovers, en kunnen vast wel iets voor je betekenen in deze situatie (wiggersgroep.nl)

gr, Camper Chris
www.opwielen.nl
Bas Wit

Bericht door Bas Wit »

Kijk eens op www.adviesverzekerd.nl Volgens mij doen zij iets met het tijdelijk verzekeren van auto;s zodat ze uit het buitenland gehaald kunnen worden.
Ik kan het nog wel even persoonlijk voor je navragen als je wilt (de man woont achter ons)

Grt Bas
Niels

Bericht door Niels »

Hoi Edwin,

Dat kunstje heb ik een maand geleden gedaan. Zie onderstaande posting.
Je kunt via de verzekeraar met wie ik zaken heb gedaan ook een 7-daags kenteken krijgen. Dat is de meest "legale oplossing". Als je meer wilt weten, stuur me dan even een mail. Ik kan je dan precies uitleggen hoe ik het heb gedaan. Ik zit pas morgenavond weer bij m'n eigen internetaansluiting dus reactie kan even op zich laten wachten.

[www.prikpagina.nl]

Succes,

Niels
Edwin

Bericht door Edwin »

Jongens, Bedankt voor alle nuttige tips en adressen !
Volgens mij gaat het hiermee helemaal goed komen !!

Groet,
Edwin.
fred101

Bericht door fred101 »

Anders kun je hem door de oude eigenaar als "pakket" laten afleveren bij de boot, dan kun je hem in nederland met een trailer halen. Als je er zelf bij wil zijn vlieg je op en neer (dat is goedkoper dan een overnachting op de boot).

Fred101
Plaats reactie