V8 loopt slecht op benzine
V8 loopt slecht op benzine
He hallo, zoals jullie wel weten blaas ik tegenwordig met mijn V8 over de Nederlandse wegen (en daar war het nog kan/mag liever ernaast )
Nuheb ik de volgende uitdaging.... Op gas loopt de motor (3,5 EFI) gewoon goed, maar als ik overschakel op benzine dan vallen er een paar cilinders in slaap ???????
Heeft iemand anders dat toevallig ook al eens meegemaakt en misschien ook al opgelost dan hoor ik dat graag
Thanx
groeten
Marco RR V8
Nuheb ik de volgende uitdaging.... Op gas loopt de motor (3,5 EFI) gewoon goed, maar als ik overschakel op benzine dan vallen er een paar cilinders in slaap ???????
Heeft iemand anders dat toevallig ook al eens meegemaakt en misschien ook al opgelost dan hoor ik dat graag
Thanx
groeten
Marco RR V8
Re: V8 loopt slecht op benzine
Hoi
Gooi ens injectorreiniger in de tank en rijd eens een tank leeg, mischien is het dan over.
maare wel een dure hobby, rijden op benzine.
groet
Gooi ens injectorreiniger in de tank en rijd eens een tank leeg, mischien is het dan over.
maare wel een dure hobby, rijden op benzine.
groet
Op gas wel lopen, en op benzine niet. Een paar cylinders wel, en een paar niet, klinkt als een vonkjes probleem,kan dan, lijkt mij, niet zitten in de aanvoer van brandstof, carburateur of wat al niet. Althans, IK neem aan dat benzine en gas een verschillende "vonkkracht" nodig hebben? Als dat onzin is, is mijn verhaal flauwekul.
Dan kom je dus in de:
bougies
ontsteker
kabels naar de bougies
contactpunten
etc.
Een lastige klus om uit te zoeken, je kunt er met een beetje voorzichtig zijn natuurlijk een-voor-een een kabel uittrekken als ie loopt op benzine en kijken wat er gebeurt, of je verschil merkt. Zorg wel voor een opgeladen accu en een acculader bij de hand
Hij kan wel eens afslaan.
Stel dat ik ongelijk heb, dan moet het verschil tussen de cylinders dus kennelijk ergens anders vandaan komen. Weet je zeker dat sommige cylinders wel lekker lopen? Daar twijfel ik zo aan..... Ik zou bij een ouder beestje meteen kijken of de carburateur wel lekker is. Maar als ie op sommige cylinders wel goed loopt, dan zou ik die lekker laten voor wat het is.... Je kunt bij een goed werkende carburateur tenslotte meer verkloten dan repareren.
Wees blij met een V8, als de helft van de cylinder klote loopt, heb je altijd nog over wat je al had: een heeeerlijke 4 cylinder
Sander 110 "<a href="[www.runde.nl];
110 ex-Mariniers 1989 2.5D n/a <a href="[www.runde.nl] src="[www.runde.nl];
Dan kom je dus in de:
bougies
ontsteker
kabels naar de bougies
contactpunten
etc.
Een lastige klus om uit te zoeken, je kunt er met een beetje voorzichtig zijn natuurlijk een-voor-een een kabel uittrekken als ie loopt op benzine en kijken wat er gebeurt, of je verschil merkt. Zorg wel voor een opgeladen accu en een acculader bij de hand

Stel dat ik ongelijk heb, dan moet het verschil tussen de cylinders dus kennelijk ergens anders vandaan komen. Weet je zeker dat sommige cylinders wel lekker lopen? Daar twijfel ik zo aan..... Ik zou bij een ouder beestje meteen kijken of de carburateur wel lekker is. Maar als ie op sommige cylinders wel goed loopt, dan zou ik die lekker laten voor wat het is.... Je kunt bij een goed werkende carburateur tenslotte meer verkloten dan repareren.
Wees blij met een V8, als de helft van de cylinder klote loopt, heb je altijd nog over wat je al had: een heeeerlijke 4 cylinder

Hey Frank....
Kan ik de injectoren niet op een andere manier reinigen???? Bijvoorbeeld door ze te demonteren of haal ik da heel veel ellende op mn hals....
Ik hoor het wel
groeten
Marco RR V8
Kan ik de injectoren niet op een andere manier reinigen???? Bijvoorbeeld door ze te demonteren of haal ik da heel veel ellende op mn hals....
Ik hoor het wel
groeten
Marco RR V8
Is een leuke, maakt het zoveel verschil voor een injector of ie gas of benzine mengsel inspuit?
Weet ik niet, eerlijk gezegd. Zou best kunnen.
Weet ik niet, eerlijk gezegd. Zou best kunnen.
Marco,
je hebt bij de automaterialenzaak twee soorten injectorreiniger, de normale en de snellere. Voor de snellere moet je het goedje rechtstreeks naar de injectoren leiden, brandstofpomp ffe loshalen, dan reinigen ze dus heel snel. Ook kan je ze ffe loshalen en langs de b.v. bosch dienst gaan, kunnen ze ze zo ultrasoon reinigen en ffe testen, kost bijna niks.
groet frank
je hebt bij de automaterialenzaak twee soorten injectorreiniger, de normale en de snellere. Voor de snellere moet je het goedje rechtstreeks naar de injectoren leiden, brandstofpomp ffe loshalen, dan reinigen ze dus heel snel. Ook kan je ze ffe loshalen en langs de b.v. bosch dienst gaan, kunnen ze ze zo ultrasoon reinigen en ffe testen, kost bijna niks.
groet frank
en dat lijkt me sowieso een aardige..... In het kader van de uitsluiting waar het probleem ligt.
Lekkende injectoren ?
Gas toevoer de niet volledig afgesloten wordt ?
Adios, JR
Gas toevoer de niet volledig afgesloten wordt ?
Adios, JR
ik heb dat probleem ook bij mijn Range Rover, en geef de schuld aan de ECU of de airflowmeter.
Ik weet nog niet hoe ik een en ander uitvlak, want de auto doet het helemaal niet. (gastank verkocht.)
Anton
Ik weet nog niet hoe ik een en ander uitvlak, want de auto doet het helemaal niet. (gastank verkocht.)
Anton
Misschien eens laten afstellen, kan ook al wonderen doen als het juist gebeurt
natuurlijk kun je hem laten afstellen, maar de kunst is om het zelf te doen! 
Anton

Anton
misschien wel een kunst, na een tijdje kl*ten en foefelen zal het wel lukken. ik vindt persoonlijk dat je het beter door iemand kan laten doen die er iets van kent => normaal direct goed en geen kans op schade die jezelf kan maken door iets fut te doen.
gewoon oude vieze benzine, al jaren niet gebruikt..???
fred101
fred101
Of heb je Sh#ll Vpowder getankt
Grtz,
Arie
Grtz,
Arie
Nee man het is geen 101
Heb hem leeggereden en verse getankt, heb er nu zelfs injectorreiniger bijgedaan maar het blijft behelpen ...... dusssssssss
groeten
Marco RR V8 (V5 of 6 op benzine )
Heb hem leeggereden en verse getankt, heb er nu zelfs injectorreiniger bijgedaan maar het blijft behelpen ...... dusssssssss
groeten
Marco RR V8 (V5 of 6 op benzine )
Weet ik veel wel bij de schelp getankt ja hoezo, daarvoor was het hetzelfde verhaal