sla olie

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Nico Thiel

sla olie

Bericht door Nico Thiel »

Hallo prikbord lezers
ik vroeg me eens af of er onder de laro rijders ook mixers bij zitten van hun diesel olie
ik lees berichten uit nl dat er mensen zijn die hun diesel mixen met sla olie of
met andere soorten ?? (hoeveel %)
ik ben in het bezit sinds kort van een serie 3 109 uit 1972
met een izusu diesel motor
maar ik moet er wel bij vertellen dat ik in Thailand woon en daar de plantardige olieen nog net iets duurder zijn dan de gewone diesel
dus hier heeft het nog geen nut
maar wil er wel graag meer van weten
glote gloet Nico
Serious IIa

Re: sla olie

Bericht door Serious IIa »

Hoi Nico,

Even zoekopdrachtje doen in ............... op het prikbord en het archief en je hebt de hele dag wat te lezen.

<b>Cheers Bowy</b>

<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
Landterfanter

Bericht door Landterfanter »

Hoi Nico, kijk eens op [www.ppo.nu] daar vindt je alle mogelijke info.
Ik kieper er van tijd tot tijd zo'n 20 procent zonnebloemolie bij en hij loopt als een
"zonnetje" maar daar ist 't de olie ook naar natuurlijk. Wel beweert men dat een Bosch brandstofpomp daar wat beter geschikt voor is maar dat wil ook weer niet zeggen dat andere ongeschikt zijn. Ik heb zelfs gelezen dat men probleemloos tot 50 procent ppo mixtte. Aanvankelijk was ik bang dat plantaardige olie rubberen afdichtingen aan zou tasten, dat werd echter op het forum op de bovenstaande site tegengesproken. Vandaar dat ik de stoute schoenen maar eens aantrok, want het mag natuurlijk niet van JP Balkenende en de Shell enzo.

Nog een glotele gloet Dirk.
wietse109

Bericht door wietse109 »

hoi ik heb al eens op pure zonnenbloemolie gereden zon 60 km.
aleen starten en uitzetten deed ik op diesel.
het reed zonder verschil maar na 20 km liep mijn krukas droog
maar dat lag volgens mij niet aan de zonnenbloemolie.
groeten wietse
Nico den Ouden

Bericht door Nico den Ouden »

Hoi, Ik heb met een VM-diesel ook op 20% zonnebloemolie gereden.
Loopt een beetje rafelig (knikkeren) bij koude motor, maar verder zonder problemen.
Had ook iets gelezen over verhoogde slijtage van opvoerpomp maar hoe meet je zoiets?
Alleen constant trek in vette happen, af en toe effe naast de uitlaat hangen ruikt niet slecht.

Groet, Nico den Ouden
Plaats reactie