orientatie defender

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
jolanda

orientatie defender

Bericht door jolanda »

na een aantal jaren met een caravan gekampeerd te hebben willen we wat anders.
wij zijn `´trekkers´´ en wij hebben het gevoel dat de caravan ons teveel beperkt en eigenlijk ook te luxe is.
dus.... overwegen wij onze caravan te verkopen en een landrover aan te schaffen
een gebruikte wel te verstaan.
wij zijn al een tijdje aan het zoeken en orienteren op wat er allemaal is en wat het kost.het valt ons op dat er weinig defenders zijn met een geel kenteken.
aangezien wij met onze 2 kinderen en hond willen is dat wel noodzakelijk.
hebben jullie tips,adviezen of mischien wel een redelijk geprijsde defender 110 te koop.
laat het ons weten.
Iris

Re: orientatie defender

Bericht door Iris »

Jolanda
Kijk ff in je mailbox

groet
Iris
Nipper the red 90
Marco

Bericht door Marco »

Wat dacht je hier van 4 persoons en toch grijs, op marktplaats bij land Rovers.

Landrover Defender 130 TD5 Crew Cab

- BLIJVEND GRIJS KENTEKEN
- 1e afgifte 26mei2000
- km-stand 72.500 km
- APK t/m dec05
- 2e eigenaar
- houderschapsbelasting EUR 30,- p.3 mnd,
- Dealer onderhouden, onderhoudsboek aanwezig,
- diesel
- 2 leren stoelen en leren/stalen middelconsole aan de voorkant
- achterbank vervangen door 2 leren stoelen en leren/stalen middelconsole
- 4 Deurs,
- handgeschakeld 5-versnellingen. 5-cilinder,
- alarm met afstandsbed,
- getint glas,
- Nokia carkit,
- pioneer DEH-P77MP cd/radio,
- sony lcd scherm aan het dak tussen de 2 voorstoelen,
- sony dvd speler in middenconsole aan de achterkant,
- startonderbreker,
- stuurbekrachtiging,
- sperdifferentieel,
- centr vergrendeling op afstandbediening,
- airconditioning,
- lichtmetalen velgen,
- BF Goodrich Mud terrain banden,
- trekhaak,
- bullbar,
- speciale voorbumper met lier X8000-I,
- snorkel,
- lampenbeschermers voor en achter
- zwart traanplaat op bovenzijde spatborden,
- stalen dorpelprofiel,
- alle alu-beschermplaten onder de auto
- Overland daktent
BTW auto ! prijs is incl BTW u krijgt een factuur op uw naam.
JoMo

Bericht door JoMo »

Dat lijkt me ook wel wat.....

Auto is erg compleet. Een daktent lijkt me erg leuk/handig en eindelijk weer eens eenvoudig camperen. Helaas op mijn 88" softtop past ie niet.....

Ik ben me eigenlijk niet aan het orienteren op auto's maar deze zou wel mooi passen. Is de prijs eigenlijk goed?

Groet, Jorgen
Gertjan

Bericht door Gertjan »

Indien je op marktplaats of zo niets kan vinden kijk dan eens bij onze oosterburen via www.mobile.de, kies dan PKW suchen, type ingeven, etc.. Daar zijn ze bijna altijd "geel" en invoeren in NL is niet echt moeilijk (lees heel simpel).

succes,

Gert-Jan
jolanda

Bericht door jolanda »

hoi gert jan
weet je toevallig ook globaal de kosten daarvan
Eleftheros

Bericht door Eleftheros »

Blijvend grijs zijn ze allemaal,Blijvend 30Eurie per maand alleen als er een bedrijf in het spel is.Let dus wel een beetje op de vaste kosten per maand......Enne.........het is het altijd waard.(die maandlasten)
Eleftheros

Bericht door Eleftheros »

dag poepie!
fred101

Bericht door fred101 »

Wij hebben het zelfde gedaan met de zelfde motivatie alleen is de caravan (die hing achter een 110) vervangen door een 101FC omgebouwd tot camper.

fred101
LAROB

Bericht door LAROB »

Hoi Jolanda,

Wij gaan al jaren opstap met de Land Rover door Europa en Afrika.
Het is een beetje wat je wilt en hoe je ermee omgaat. Nartuurlijk is het budget van belang, maar ook of je wat kunt sleutelen en wat voor wegen je wilt rijden.
Als je er eenmaal aan begint wil je er niet meer vanaf en alleen maar meer en meer. Ook onwijs gaaf voor de kids.
Wij zijn met een oldtimer begonnen en gaan nu voor een veeeeeeel nieuwere omdat we nog ruiger terrein in willen.

Als je aangeeft wat je eigenlijk een beetje wilt dan kan ik onze eravring daaraan koppelen.
Apke

Bericht door Apke »

Wat noem je redelijke prijs?

Als je een paar jaartjes ouder gaat, zou je kunnen kijken naar een 109. Het voordeel is dat je vaak geen wegenbelasting meer hoeft te betalen. Het nadeel is dat je vaak wat meer onderhoud hebt dan bij een nieuwe.

Vandaag ben ik toevallig bij Marcel Vonk geweest (www.mavolaro.nl). Deze had drie 109'ens staan. De witte die ook op de site stond, een zeer nette en strakke beige en een 109 restauratie project.
Met name de beige zag er werkelijk strak uit.

Zelf rij ik al een paar jaar Engelse oldtimers. Yep gewoon dagelijks. Zorg er voor dat je al het achterstallige onderhoud van de vorige eigenaar uitvoerd (bezuinig niet op primaire zaken) en je kunt jaren genieten van een fijne auto.
Sommige zaken zijn in derdaad wat primitief ..... geen electronische snufjes die het rijden prettig en comfortabel maken, geen bekrachteging voor remmen en stuur (kan wel ingebouwd worden), primitive stoelen, minder motorvermogen dan de jongere versies, enz.
Maar ook: geen wegenbelasting, een oldtimerverzekering, een gevoel van rijden in een oldtimer. Om dan nog maar te zwijgen van het gevoel wat je krijgt als jou oude auto iedere winterdag probleemloos start en juist jij je buurman (met een veeeeeeel jongere auto) aan kunt slepen.

OK, er zit waarschijnlijk een steekje in me lost, of ik heb teveel benzine gesnoven en diesel gedronken, maar ja ....... een oudere auto (en wat is oud) geeft mij een appart gevoel.

Groetjes en succes met je zoektocht.

Apke
www.larrie.nl
(nee, niet te koop)
Plaats reactie