Belgische 'wolf xd' in Nederland aanmelden..
Belgische 'wolf xd' in Nederland aanmelden..
Hallo,
Ik heb net met de eigenaar van de wolf gesproken, was nog redelijk lastig omdat hij dus gebroken NL spreekt (lees belgisch).
Als ik alles goed begrepen heb is de auto niet geregistreerd in Belgie (omdat het britse leger de bakken alleen als 'schoot' verkopen ..op chassie nr only, dus zonder papier troep).
Nu is mijn vraag aan jullie, mocht ik die bak kopen en hier aan willen melden ..hoe doe ik dat in godsnaam? (de beste man wist het ook niet precies, hij zei dat ik naar zo'n landrover import bedrijf moest gaan om daar eens te vragen).
Heeft iemand misschien ervaring met het importeren van auto's ..?
Ik heb net met de eigenaar van de wolf gesproken, was nog redelijk lastig omdat hij dus gebroken NL spreekt (lees belgisch).
Als ik alles goed begrepen heb is de auto niet geregistreerd in Belgie (omdat het britse leger de bakken alleen als 'schoot' verkopen ..op chassie nr only, dus zonder papier troep).
Nu is mijn vraag aan jullie, mocht ik die bak kopen en hier aan willen melden ..hoe doe ik dat in godsnaam? (de beste man wist het ook niet precies, hij zei dat ik naar zo'n landrover import bedrijf moest gaan om daar eens te vragen).
Heeft iemand misschien ervaring met het importeren van auto's ..?
Re: Belgische 'wolf xd' in Nederland aanmelden..
Oh en..
Die gast heeft de wagen dus helemaal opgeknapt, hijzelf heeft hem als 'schoot' gekocht.
Hij zei dat ie ready 2 go is..
Ik vraag me af of ik hier in NL dan problemen met de apk etc. ga krijgen..
Die gast heeft de wagen dus helemaal opgeknapt, hijzelf heeft hem als 'schoot' gekocht.
Hij zei dat ie ready 2 go is..
Ik vraag me af of ik hier in NL dan problemen met de apk etc. ga krijgen..
Kijk, dat klopt met mijn eerdere beeld dat ze alleen worden afgestoten als er iets helemaal niet zo goed mee is...
Maakt niet uit, als je maar om het even welke officiele papieren erbij hebt waarmee 'ie aan de eerste civiele eigenaar verkocht is.
Heb zelf op vergelijkbare wijze een SIII van het Belgische leger geimporteerd.
Valt van alles over te vertellen, maar mail me maar even prive als je dat interessant lijkt.
Hermen
Maakt niet uit, als je maar om het even welke officiele papieren erbij hebt waarmee 'ie aan de eerste civiele eigenaar verkocht is.
Heb zelf op vergelijkbare wijze een SIII van het Belgische leger geimporteerd.
Valt van alles over te vertellen, maar mail me maar even prive als je dat interessant lijkt.
Hermen
Bedankt, ik heb je een mail gestuurd Herman.
De wolf xd is zover ik weet geheel zonder papieren aan de eerste civiele eigenaar verkocht ..enkel op chassienr. Omdat ze hem dus als schoot verkocht hebben.
De wolf xd is zover ik weet geheel zonder papieren aan de eerste civiele eigenaar verkocht ..enkel op chassienr. Omdat ze hem dus als schoot verkocht hebben.
Quote Ik bedenk me net dat zo'n Wolf - anders dan een SIII - ook geen
Nederlandse civiele typegoedkeuring heeft. Geen idee wat je daarmee
moet, maar het lijkt me nuttig om je daar ook eens in te verdiepen.
Deze quote stammt uit Hermans mail..
Misschien weet iemand hier meer over.
Nederlandse civiele typegoedkeuring heeft. Geen idee wat je daarmee
moet, maar het lijkt me nuttig om je daar ook eens in te verdiepen.
Deze quote stammt uit Hermans mail..
Misschien weet iemand hier meer over.
als het goed is zijn er papieren bij waarop staat dat het britisch leger de auto verkocht heeft zonder (militair) kenteken. Inruil voor dat papiertje kun je een Nederlands kenteken krijgen. Mits de auto voldoet aan de NL eisen natuurlijk.
Anton (ook is een engelse 110 met stuur links, op kenteken gezet.)
Anton (ook is een engelse 110 met stuur links, op kenteken gezet.)
Finn,
wij spreken mischien gebrekkig nederlands... maar het is wel degelijk schroot en niet schoot.
Ma bon, hier in belgie kan je hem eenvoudig importeren als je papieren hebt van het leger dat hij verkocht is. Enkel factuur. Dan via douane de documenten krijgen waarmee je naar de keuring kan. Dat komt omdat militaire voertuigen nooit civiel ingeschreven waren.
Is dat ook zo in Nederland ? Indien niet, kan je verkoper dit dan niet doen in Belgie en jij hem dan pas importeren in Nederland ?
Indien je niet zulke papieren hebt in Belgie dan is het helemaal niet eenvoudig meer. Dus enkel chassisnr zal een probleem zijn.
wij spreken mischien gebrekkig nederlands... maar het is wel degelijk schroot en niet schoot.

Ma bon, hier in belgie kan je hem eenvoudig importeren als je papieren hebt van het leger dat hij verkocht is. Enkel factuur. Dan via douane de documenten krijgen waarmee je naar de keuring kan. Dat komt omdat militaire voertuigen nooit civiel ingeschreven waren.
Is dat ook zo in Nederland ? Indien niet, kan je verkoper dit dan niet doen in Belgie en jij hem dan pas importeren in Nederland ?
Indien je niet zulke papieren hebt in Belgie dan is het helemaal niet eenvoudig meer. Dus enkel chassisnr zal een probleem zijn.
Dat er geen typegoedkeuring is voor een XD is geen probleem, voor een 101 is die er ook niet en die krijgen gewoon een kenteken.
Waar ik mij meer zorgen over maak is als er echt geen papieren bij geleverd worden.
Volgens de EGG richtlijnen moet er een origineel (buitenlands) kenteken overlegd kunnen worden. Ik meen dat deze regeling pas vorig jaar van kracht is gegaan, dus daarom is het goed mogelijk dat anderen het voorheen wel voor elkaar hebben gekregen zonder buitenlands kenteken. Uitzondering hier op zijn historische voertuigen, waarbij dit niet nodig is.
Ik denk dat het verstandig is om eerst bij de handelaar te informeren welke documenten er bij de auto meegeleverd worden (en dit bij aankoop te controleren) en bij de RDW te informeren of dit genoeg is om een kenteken aan te vragen.
Dennis B.
Waar ik mij meer zorgen over maak is als er echt geen papieren bij geleverd worden.
Volgens de EGG richtlijnen moet er een origineel (buitenlands) kenteken overlegd kunnen worden. Ik meen dat deze regeling pas vorig jaar van kracht is gegaan, dus daarom is het goed mogelijk dat anderen het voorheen wel voor elkaar hebben gekregen zonder buitenlands kenteken. Uitzondering hier op zijn historische voertuigen, waarbij dit niet nodig is.
Ik denk dat het verstandig is om eerst bij de handelaar te informeren welke documenten er bij de auto meegeleverd worden (en dit bij aankoop te controleren) en bij de RDW te informeren of dit genoeg is om een kenteken aan te vragen.
Dennis B.
quote - wij spreken mischien gebrekkig nederlands... maar het is wel degelijk schroot en niet schoot. - quote
haha Ikzelf ben half Fins, mijn NL is ook niet op den top
Maar bedankt voor jullie tips
groeten
Finn
haha Ikzelf ben half Fins, mijn NL is ook niet op den top
Maar bedankt voor jullie tips
groeten
Finn
Inderdaad, gewoon even de RDW een email sturen, krijg je binnen een paar dagen bericht, ze hebben mij altijd prima geholpen.
succes
Maarten
succes
Maarten
kurja , I-KIRJAIN valmis ei osata te johon finnish. Mikä aiheuttaa te jotta Hollanti?
haha, mijn fins is helaas niet zo goed 
wie vertaald dat even?

wie vertaald dat even?