Freelander: nieuwe radio maar geen klokje meer

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
bvels

Freelander: nieuwe radio maar geen klokje meer

Bericht door bvels »

Ik heb in mijn Freelander 1.8i 1998 de standaard Radio/Casette vervangen door een nieuwe Radio/CD/MP3 speler, maar nu werkt het klokje niet meer. Het klokje is een versie waar normaal gesproken ook info van de radio zichtbaar op is, dat vindt ik niet zo interessant maar ik zou wel graag weer het klokje weer hebben :-)

Is het een kwestie van ergens een draadje doorknippen of kortsluiten aan de kant van het klokje, of ... ???

Wie kan mij helpen? Oh ja, en kun je dan meteen vertellen of ik het klokje uit het dashboard kan wippen zonder het hele dashboard los te hoeven schroeven?
Dennis101

Re: Freelander: nieuwe radio maar geen klokje meer

Bericht door Dennis101 »

Kort geleden was er ook iemand met de vraag over het klokje, helaas heeft hij niet teruggemeld of het nu naar behoren werkt.
Maar hier:
[www.prikpagina.nl]
Kun je lezen wat ik toen heb uitgezocht, wellicht heb je hier wat aan.
Ik denk dat je uiteindelijk het klokje kan laten zitten, het omschakelen wordt gestuurd vanaf de radio.

Dennis B.
bvels

Bericht door bvels »

Thnx, dat ga ik dit weekend eens proberen, ik zal het resultaat in het forum plaatsen natuurlijk.

Blijft nog één vraagje over: kan ik eenvoudig het klokje uit het dashboard trekken of moet ik dan het hele dashboard loshalen?
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Het sierlijstje om het klokje zit met twee lipjes aan het dashbord vast.
De lipjes zitten boven en onderaan in het midden en steken naar buiten. Door het lijstje een klein stukje samen te knijpen zou hij los moeten komen.
Als het lijstje weg is zie je dat het klokje met twee schroeven vastzit, schroeven los en je kan het klokje uitnemen.

Dennis B.
bvels

Bericht door bvels »

Nou, dat werkt dus maar ja ... toe was het display niet goed meer en zie ik alleen de uren, dus toch maar ff op zoek naar een akkasie klokkie :-)

Bedankt voor zover!
Plaats reactie