Hallo,
Even een simpel vraagje kan een 2,25L benzine motor uit 1962 zonder problemen op euro-loodvrij lopen of moet er loodvervanger bij?
Groeten
Duncan
2,25l Benzine op Euro-loodvrij?
Re: 2,25l Benzine op Euro-loodvrij?
Nee geen probleem, even zoekopdrachtje doen en je weet precies hoe het zit...
Cheers bOwy
Cheers bOwy
de eeuwige discussie en we zullen het nooit weten tot er eens een statistisch verantwoorde vergelijkingstest wordt gedaan. Mijn 2,25 heeft geharde klepzittingen.
Aan de andere kant, zo goed was de benzine in de jaren 50 niet (zat er toen wel lood in ??) toen dit blok ontworpen werd en ook op die prut die benzine wordt genoemd in allerlei 3e wereld landen hebben ze altijd gelopen.
Fred101
Aan de andere kant, zo goed was de benzine in de jaren 50 niet (zat er toen wel lood in ??) toen dit blok ontworpen werd en ook op die prut die benzine wordt genoemd in allerlei 3e wereld landen hebben ze altijd gelopen.
Fred101
Dunc@n schreef:
>
> Hallo,
>
> Even een simpel vraagje kan een 2,25L benzine motor uit 1962
> zonder problemen op euro-loodvrij lopen of moet er
> loodvervanger bij?
>
> Groeten
> Duncan
Hoi Duncan,
In principe kun je voorlopig nog wel even loodvrij erin gooien. Op den duur zul je merken dat je kleppen vreemd gedrag gaan vertonen, het wordt dan serieus tijd voor een stel geharde kleppen. Ik heb zelf met een 2.25 benzine ruim 1 jaar dagelijks doorgereden op loodvrij voordat ik de kop heb uitgewisseld (zo gaat dat het makkelijkst als je zelf geen zin hebt in het vlakken van koppen en het plaatsen van kleppen).
Dus....gewoon doorrijden, je merkt het vanzelf (ploffen enzo)!
Groeten,
Arthur Verhalle
>
> Hallo,
>
> Even een simpel vraagje kan een 2,25L benzine motor uit 1962
> zonder problemen op euro-loodvrij lopen of moet er
> loodvervanger bij?
>
> Groeten
> Duncan
Hoi Duncan,
In principe kun je voorlopig nog wel even loodvrij erin gooien. Op den duur zul je merken dat je kleppen vreemd gedrag gaan vertonen, het wordt dan serieus tijd voor een stel geharde kleppen. Ik heb zelf met een 2.25 benzine ruim 1 jaar dagelijks doorgereden op loodvrij voordat ik de kop heb uitgewisseld (zo gaat dat het makkelijkst als je zelf geen zin hebt in het vlakken van koppen en het plaatsen van kleppen).
Dus....gewoon doorrijden, je merkt het vanzelf (ploffen enzo)!
Groeten,
Arthur Verhalle
Onze ex-belg loopt prima op Loodvrije benzine, dus je kan er gewoon euro 95 ingooien.