goede bandendeal of niet

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Maarten Schot

goede bandendeal of niet

Bericht door Maarten Schot »

Heb banden gevonden voor mn IIB FC. 9.00 x 16. Michelin xzl's ,2e hands. Gemonteerd met nieuwe binnenbanden , 5 stuks voor 950 euro. Is dat een goede deal of niet? En wat zijn jullie ervaringen met deze banden, vooral ten opzichte van Michelin XS'en en Danubiana's?

Maarten
Hermen Vlothuizen

Re: goede bandendeal of niet

Bericht door Hermen Vlothuizen »

Vergelijken met de typen die je noemt kan ik niet, maar ik vind XZL's in 7,5 x 16 voor zowel weg- als terreingebruik beslist een aanrader!

Hermen
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Ik vindt het belachelijk veel geld! 2e hands mogen ze echt niet meer dan 100.- per stuk kosten als ze in nieuw staat zijn.........

Heb vorig jaar nog een setje van 6 gekocht (waarvan 2 als nieuw en 2 70% en 2 40% voor 250,- inclusief binnenbanden)

Cheers Bowy
Yuri

Bericht door Yuri »

mijn ervaring met XZL's is zeer goed. hetijn idd dure banden maar bijne €1000,- varr een setje tweedehands vind ik ECHT HEEL VEEL.

succes,

Yuri
SIII 109D / SJ88,6"

p.s. had Swolfs of zo'n andere toko niet nog XZL's in die maat liggen voor een redelijke prijs?
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Heb laatst 150 euro betaald voor een set van 4 op wolf velgen. De dingen hadden 1000km erop zitten en 2x offroad Alleen jammer dat ze 7,50x16 waren....Ook jammer dat als ik een reservewiel erbij wil, dat bijna net zo duur is als wat ik voor m`n setje van 4 heb betaald

Jurriaan
'53 S1 80"
'88 D90 HT
Maarten Schot

Probleem is, dit is bij swolfs. Die vraagt 140e per stuk voor een xzl, en 125 voor een xs. Blijft nog 50e per stuk over voor montage en binnenband. Dus, beetje veel?
Jan-Cor

Bericht door Jan-Cor »

Het probleem zal wel zijn dat deze banden zo groot zijn dat Swolfs ze zelf niet kan monteren. Zoek eens bij een legerdump, die hebben deze maat vaak liggen voor niet teveel geld.

Groetjes, JC
Hermen Vlothuizen

Bericht door Hermen Vlothuizen »

Kijk ook eens bij Vrakking:
[www.vrakking.nl]

Hermen
Maarten Schot

Zal wat uitgebreider de boel uitleggen.
Stand tot nu toe, naar gevraagde prijzen:

Vrakking : Fedima's, 160euro per stuk ex btw
Swolfs : XS 120 euro per stuk XZL 140 euro per stuk
voor set van 5 XZL incl montage en nwe binnenband 950 e, dwz 190e stuk . Swolfs monteert zelf.
Particulier die in daf's handelt: Danubiana's 125 e per stuk per 5. Michelin XL's 117,5 per stuk. Deze meneer kan alleen niet monteren, en woont in Middelburg, en ik in Den Haag.
Danubiana's zijn roemeense banden met een snelheidslimiet van 80 km/h. Te langzaam cq RDW keuring niet goed.
De Fedima's vind ik te agressief en te duur. NATO profiel vind ik te grof cq listig in de regen. Al met al, zijn deze banden dus gewoon duur, maar wil ook niet te veel betalen, uiteraard :-) Wat denken jullie er van. 1000e is inderdaad heel veel geld..
fred101

Bericht door fred101 »

Ik heb de nato bargrips onder mijn 101 en ik moet zeggen ze vallen 100 procent mee, laatst in die wolkbreuk gereden en de auto's voor me zag je glijden van de aquaplaning (de straat stond blank) maar ik ging strak rechtdoor ook in engeland in de regen op de hellingen geen probleem gehad. Een 101 stuurt erg zwaar met de orginele bandendruk van 1,9 bar maar op 3 bar al veel lichter. De Michelins schijnen erg goed te zijn maar ik ben wel bang dat het sturen dan zwaarder wordt. Ik heb lang gezocht naar nieuwe ogf gebruikte banden. gebruikt meestal 100-150 euro per band. De bandenhandel bij ons rekent iets van 20 euro montage per band. Probleem was dat de meeste gebruikte erg oud waren en bijna nieuw was vaak al half op. Nieuw heeft zo'n band 14 mm profiel, de beste die ik gezien heb zat op 9 mm (helaas zaten de andere 4 van deze partij bijna niet gebruikte banden onder de 6 mm).
Nieuw heb ik niets gevonden wat op zo'n smalle velg mag (kan er wel op maar bij 3000 kilo werd het toch afgeraden omdat de wangen dan overbelast worden.) Daarom ben ik toch op de bargrips gaan rijden.

Fred101
arjan wilbie

Bericht door arjan wilbie »

ik heb nog wel een setje bargrips liggen, voor niet al te duur.
als je ze wil, neem ik ze wel mee naar de sort out.
groeten,
Arjan Wilbie
Maarten Schot

Arjan, ik heb je een email gestuurd.

maarten
Plaats reactie