Accu's !!!
Accu's !!!
Hallow ik heb een SIII 109 ex militair 2.25 benz. 24 Volt!
ik ben met mijn auto aan het opknappen en ik heb 1 12 volt 74 H 680 A accu
om mijn landrover te starten draaide ik altijd een klein accutje uit mijn andere auto en zo had ik 24 volt en spanning genoeg voor de lampen en starten.
Nu wilde ik alles mooi voor mekaar maken dus dacht ik, ik koop er een goeie accu bij en dan een die precies hetzelfde is anders trekt de ene accu de andere leeg.
Zo gezegt zo gedaan ik nieuwe accu gekocht.
Nu sloot ik ze net aan en begon het aan de stoom kabels door de auto meteen te roken dus heb ik meteen de kabels van de accu eraf getrokken.
Nu ik zo rond de auto gekeken heb volgens mij valt de schade nog mee en zijn er niet veel kabels beschadigd maar nu is mijn vraag wat deed ik verkeerd???
is de accu niet goed?? 2 accu's 12 volt 74h 680 A ??
ik sloot eerst de plus en min van de accu's aan elkaar en toen de plus van de auto en als laatste de min heb ik dat niet goed gedaan ???
Wat moet ik nu doen?? en wat moet ik kwa stroom nu allemaal controleren ???
Gr Roy
Re: Accu's !!!
Je schrijft het een beetje onduidelijk,maar je moet de accu's als volgt aansluiten.
De plus (+) van de ene accu aan de min (-) van de andere accu.
Dan de plus van de auto aan de overgebleven accuplus en daarna de min van de auto aan de overgebleven accumin.
Net als met batterijen in een zaklamp (2 achter elkaar)
Als het niet duidelijk is wil ik wel even een schemaatje opzoeken.
Frans Bonnes
De plus (+) van de ene accu aan de min (-) van de andere accu.
Dan de plus van de auto aan de overgebleven accuplus en daarna de min van de auto aan de overgebleven accumin.
Net als met batterijen in een zaklamp (2 achter elkaar)
Als het niet duidelijk is wil ik wel even een schemaatje opzoeken.
Frans Bonnes
ja dat snap ik wel en dat heb ik ook gedaan maar:
De nieuwe accu die ik heb is 680 Ampaire dus veel meer dan dat kleine volkswagen accutje die ik er anders bijaan had en nu ik deze accu aansloot kwam er wat rook voor bij het desbord en heb ik meteen de accu polen er weer afgetrokken.
mijn vraag is nu zijn 2 indentieke accu's van 12 volt 680 A teveel of moet ik 1 grote en 1 kleine accu hebben of wat moet ik doen ?????
De schade valt gelukkig mee ik heb het desbord losgemaakt en ik moet ff 2 draden vervangen die een beetje gesmolten zijn maar ik wist al dat die slecht waren.
maar ik durf nu niet nog een keer de accu's aan te sluiten ben bang dat als ik teveel ampaire heb misschien strax de hele kabelboom verbrand. dus ik wil eerst van wat prikkers weten hoe hun dat hebben en hoe en wat.
hopelijk kunnen jullie me helpen.
Gr Roy
Dit klinkt me heeeeeel vreemd in de oren, en ik verdenk jouw wagen ernstig van een kortsluiting ergens, die je niet lijkt op te merken met een minder goeie accu. Of een rotte plek op een andere manier in de kabelboom. Hij begint namelijk niet voor niks te veel stroom te vreten (door te branden of smelten zelfs), dan is er dus te weinig weerstand.
Alleen wat er nou precies loos is, je sluit ze goed aan, en dan mag dit niet optreden: kortom, er lijkt me iets anders mis dan het aansluiten.
PS: ik heb zelf ook een 24 volt systeem, met nog iets heftiger accu's dan jij, en dat is ook prima gegaan. Vandaar dat ik dit durf te zeggen.
Succes,
Sander 110 "<a href="[www.runde.nl];
110 ex-Mariniers 1989 2.5D n/a <a href="[www.runde.nl] src="[www.runde.nl];
Alleen wat er nou precies loos is, je sluit ze goed aan, en dan mag dit niet optreden: kortom, er lijkt me iets anders mis dan het aansluiten.
PS: ik heb zelf ook een 24 volt systeem, met nog iets heftiger accu's dan jij, en dat is ook prima gegaan. Vandaar dat ik dit durf te zeggen.
Succes,
oke bedankt dit geeft me weer heel wat hoop.
Ik heb de auto aardig nagekeken en er zijn maar 2 oude dunne draadjes gesmolten en dat rookte dus zo maar het zijn verder geen belangrijke draden dus ik kan ze zo opnieuw trekken en het zou best kunnen dat die ergens kortsluiting maakten omdat ze gewoon heel oud en al een beetje kapot waren.
ik schrok er wel heel erg van en vandaar dat ik meteen een bericht heb getikt op de prikkerspagina ik was bang dat er iets ernstigs aan de hand was maar dit kan ik zo maken.
de vorige eigenaar heeft al heel wat draden opnieuw getrokken en die hebben allemaal helemaal niks dus ik zal die paar oude draden ook opnieuw trekken en het dan voorzichtig opnieuw proberen.
mooie site heb je trouwens. jouwn auto lijkt er heel erg op zoals ik hem strax wil hebben. ik wil hem zwart maken met een wit dak en op die foto's ziet die van jou er ook soms net zwart uit maar volgens mij is hij heel donkergroen.
Ja gave bak, ik heb nog heel wat uurtjes werk voor de boeg voordat die van mij er ook zo uitziet maar dat heb ik er wel voor over.
Groetjes Roy
Hij is zoals Sikkens het noemt "olijfbruin" geloof ik, en hij is in werkelijkheid inderdaad iets dat soms bruin is soms groen. En dat ligt niet aan "niet wassen", om die flauwe grappen alvast te voorkomen. Enne, deze kleur had de vorige eigenaar bedacht, ik ben hem er dankbaar voor, ik vind de kleur ook erg mooi. En DENK er niet aan om hem te verven.
Zwart vind ik ook wel een kicken kleur voor een Land Rover, eerlijk gezegd. Als je maar het dak wit laat, want een Land Rover zonder wit dak vind ik toch een beetje raar, hoor
Ik denk, zo te lezen aan jouw reactie, dat je er verstandig aan doet inderdaad die draden opnieuw te trekken, dunnedraadjes kan meestal geen kwaad maar wel als ze stuk aan het gaan zijn.
Succes he, ik hoop dat het je lukt met alleen maar draadjes vervangen, nogmaals, ik denk het wel als ik jouw verhaal lees. PS: ik woon in Nieuw-Vennep, misschien woon je toevalllig iets in de buurt?
Zwart vind ik ook wel een kicken kleur voor een Land Rover, eerlijk gezegd. Als je maar het dak wit laat, want een Land Rover zonder wit dak vind ik toch een beetje raar, hoor

Ik denk, zo te lezen aan jouw reactie, dat je er verstandig aan doet inderdaad die draden opnieuw te trekken, dunnedraadjes kan meestal geen kwaad maar wel als ze stuk aan het gaan zijn.
Succes he, ik hoop dat het je lukt met alleen maar draadjes vervangen, nogmaals, ik denk het wel als ik jouw verhaal lees. PS: ik woon in Nieuw-Vennep, misschien woon je toevalllig iets in de buurt?
JES hij doet het.
Doordat ik wist welke draadjes heb ik ze snel losgehaald ingetapet en geprobeerd en de accu eraan en hij doet het !!!!!
De lampen en alles werkt nog gewoon SUPER ik was al helemaal bang.
opzich ben ik niet heel goed in electriciteit maar als je maar logisch nadenkt en je gedult bewaart en stap voor stap alles zorgvuldig aansluit dan kom ik er meestal nog wel aardig uit.
Ik heb een stuk kabelboom naar de lampen toe laatst al opnieuw getrokken en netjes weggewerkt want het was een spinneweb maar nu ziet het er mooi uit en het werkt super.
ik wil de hele auto nog nalopen en zorgen dat alles goed ingetapet en weggewerkt is want je ziet maar weer wat 2 stomme versleten draadjes kunnen doen.
jazekers laat ik het dak van me auto wit dat vind ik zelf ook net zo mooi.
Trouwens olijfbruin ziet er heel mooi uit hoor!
ik woon in Lochem dat ik vlak bij Zutphen in Gelderland dus niet echt in de buurt.
maar het is me gelukt en iedereen bedankt voor de tips.
Groetjes Roy
Hartstikke goed,
gefeliciteerd! Altijd fijn om zoiets met goed gevolg door te komen!
Enne, Lochem ken ik wel hoor, ging vroeger vaak in Vorden op vakantie, lekker fietsen daar in de omgeving. Toffe omgeving, wel.
Veel plezier,
gefeliciteerd! Altijd fijn om zoiets met goed gevolg door te komen!
Enne, Lochem ken ik wel hoor, ging vroeger vaak in Vorden op vakantie, lekker fietsen daar in de omgeving. Toffe omgeving, wel.
Veel plezier,