Accijnsvrijstelling

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Apke

Accijnsvrijstelling

Bericht door Apke »

Ik overweeg om mijn auto Serie III 109D uit 1979 om te bouwen naar Biodiesel / PPO / of welke andere naam dan ook.

In mijn zoektocht over het web kwam ik een redelijke goedkope oplossing tegen op: [www.nivid.be]
Deze oplossing is niet de mooiste, maar met wat handigheid kan er toch iets moois van gemaakt worden.
( 2e tank onder de bijrijders stoel, en wat onderdelen die besteld kunnen worden in duitsland, enz)

Om het hele zaakje legaal te krijgen zal ik (of mijn auto Larrie) een accijnsvrijstelling moeten krijgen aldus de site [www.koolzaadolie.net].

Heeft iemand enig idee waar ik moet beginnen om deze accijnsvrijstelling te verkrijgen (RDW, belastingdienst, Ministerie van brandstofaccijnzen, Douane?)

Thanks

Apke
www.larrie.nl
(nu ook met gastenboek)
Edward

Re: Accijnsvrijstelling

Bericht door Edward »

Ha die Apke,

Zag op het internet al iemand met een laro 88, die op 20% ppo reed, zonder ombouw. Ik zelf droom er ook van, om op ppo te rijden, alleen ben ik bang dat mijn standkachel het niet trekt op ppo, die toch wel wat ppo zal krijgen, via de retour leiding naar de dieseltank, of zou ik de retour slang op de ppo tank kunnen zetten?

En wat me nog wat tegen houdt, is de brandstofpomp, de minst ideale voor ppo, als er problemen zijn, zijn het meestal de Lucas/CAV pompen.

Hoop dat je ons op de hoogte houdt met het resultaat.

Groeten Edward.
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Klein dieseltankje voor de standkachel maken Edward? Hoef je je daar ook geen zorgen over te maken

Jurriaan
'53 S1 80"
'88 D90 HT
Constantijn

Bericht door Constantijn »

Accijnsvrijstelling? Ik wist niet dat je dat kon krijgen in Nederland. Het kan wel in Belgie, ( zie [www.agripress.be] ) de door jou aangehaalde site spreekt de ene keer of Belgie, en de andere keer over Nederland. Overigens staat op de door jou aangehaalde site ook nog eens dat Nederland een LAGERE accijns op biobrandstoffen overweegt, dus hier spreken ze dan ineens niet meer over vrijstelling.( zie [www.koolzaadolie.net] )

Ik heb mezelf de laatste maanden ook verdiept in het rijden met PPO, en er is veel bruikbare informatie te vinden op [www.ppo.nu]

Mocht je het op de 1 of andere manier toch voor mekaar krijgen om daadwerkelijke vrijstelling te krijgen, dan hoor ik dat uiteraard graag!!!
Edward

Bericht door Edward »

Ha die Jurriaan,

Bedenk me nu ineens, dat ik natuurlijk ook de retourleidingen op de ppo tank kan zetten en niet op dieseltank, blijft de dieseltank schoon van ppo en als er dan een douane controle komt en die kijkt alleen in mijn dieseltank, zit ik goed.

Groeten Edward.
Plaats reactie