compressie v8 carb
compressie v8 carb
prikkers,
wat moet de compressie ongeveer zijn van een V8 carb, ik heb SU carburateurs, en een koets van '87, waarschijnlijk zal 't blok dan ook van die jaren zijn?
Durk
wat moet de compressie ongeveer zijn van een V8 carb, ik heb SU carburateurs, en een koets van '87, waarschijnlijk zal 't blok dan ook van die jaren zijn?
Durk
Re: compressie v8 carb
Hier zit het antwoord vast wel tussen:
[www.prikpagina.nl]
Dennis B.
[www.prikpagina.nl]
Dennis B.
dit ligt een beetje aan de compressie verhouding van het blok, het kan een 8.13 en een 9.35 zijn.
Groeten Rangie
Groeten Rangie
nou,
ik had al even gezocht, er staan getallen van 'tussen de '8 en 11', tja, dat zegt volgens mij weinig. Als je ze nou echt varierend van 8 tot 11 hebt lijkt me dit nog niet goed? dat is behoorlijk wat afwijking onderling.
als je ze allemaal binnen1 a 1,5 afwijking hebt zou t'beter zijn?
ik zoek dus iets in die richting, wat mogen ze onderling verschillen...
Durk
ik had al even gezocht, er staan getallen van 'tussen de '8 en 11', tja, dat zegt volgens mij weinig. Als je ze nou echt varierend van 8 tot 11 hebt lijkt me dit nog niet goed? dat is behoorlijk wat afwijking onderling.
als je ze allemaal binnen1 a 1,5 afwijking hebt zou t'beter zijn?
ik zoek dus iets in die richting, wat mogen ze onderling verschillen...
Durk
Hoe zit 't dan met die compressieverhouding.
logischerwijs zou je liever een hogere compressiemotor willen? maar wat als ik nou om een vervangende motor zoek, moet ik de lagere compressiemodellen dan laten staan, of is dit ook prima? waar zitten de verschillen dan in, is dit merkbaar in koppel of verbruik of dat soort dingen?
Durk
logischerwijs zou je liever een hogere compressiemotor willen? maar wat als ik nou om een vervangende motor zoek, moet ik de lagere compressiemodellen dan laten staan, of is dit ook prima? waar zitten de verschillen dan in, is dit merkbaar in koppel of verbruik of dat soort dingen?
Durk
'k ben overigens het motornummer ook nog aan het zoeken, maar kan 't (nog) niet vinden, dit staat ergens op 't onderblok zou je zeggen?
Re: compressie v8 carb:motornummer?
'k ben overigens het motornummer ook nog aan het zoeken, maar kan 't (nog) niet vinden, dit staat ergens op 't onderblok zou je zeggen?
Het motor nr. en de compressieverhouding staan aan de linkerzijde tussen de 2de en 3 de cylinder
Johan
Johan
sorry tussen de 2de en 3de bougie
Johan
Johan
dank je!
'k zal morgen direct ff checken, ben wel benieuwd
Durk
'k zal morgen direct ff checken, ben wel benieuwd
Durk