discovery

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
stijn

discovery

Bericht door stijn »

beste prikkers

Wegens gezinsuitbreiding zijn we ( mijn vriendin eigenlijk) opzoek naar een andere grotere auto.Nu ben ik aardig besmet met het landrover virus, heb een serie 3.
We denken eventueel aan een tweedehandse discovery serie 2 td5 van een paar jaar oud. hebben jullie nog goede tips, voors en tegens.Wat kan ik verwachten van zo'n auto. Graag juliie reactie.

Groeten Stijn & Jojanneke
Jurriaan

Re: discovery

Bericht door Jurriaan »

Goede auto, geweldige reismachine. Sommigen hebben problemen met de automaatbak, maar er zijn ook mensen die probleemloos met automaat en een maat grotere banden rondtuffen.
Grote tegen vind ik dat het een moderne generatie auto is, met alle computers- en diagnose-ellende bij de dealer. Als het werkt is het geweldig leuk, maar als je ergens een vage storing hebt begint het feest....
Let trouwens op de radiator, ze zijn voor nogal kort afgeveerd. Bij iemand met een sportieve rijstil kan het wel`ns zijn dat de radiator z`n gevolgen van de fout in de voorvering heeft gekregen...
Mijn keuze zou een full options ES/HSE zijn, dit omdat deze maar weinig in prijs schelen met de minder uitgeruste op de markt lijk ik te zien op marktplaats.

Jurriaan
'53 S1 80"
'88 D90 HT
88serie123

Bericht door 88serie123 »

Hoi Stijn,

Mijn pa heeft een Disco SII TD5 HSE automaat van 2000 met 160.000 km. Hij wil de auto binnenkort gaan inruilen. Is dat wat voor je?
RoLandRover

Bericht door RoLandRover »

Ik niet snap met radiator in je veren?

gr,

Roland
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Slecht afgeveerd icm. te hard over drempels etc. kost je een radiator. Werd wel onder garantie vervangen overigens.

Wel met de helft van de bevestigingsmaterialen vastgezet, maar ja...dat is de tegenwoordige dealer hè....

Jurriaan
'53 S1 80"
'88 D90 HT
Kees

Bericht door Kees »

heb eventueel ook nog wel een mooie voor je staan, 2003 td5 met 23795 km op de teller, en nog op duitse papieren.

groeten kees
Plaats reactie