....na een paar ritjes van de week probeerden we vandaag onze laro 88 (series III) te bewegen ons naar een afspraak te brengen, maar die was vandaag voor het eerst niet te porren voor een ritje
een haastige check alvorens over te stapen in de VW leverde de info op dat er geen vonk op de bougies kwam bij het rondgooien van de startmotor....de hoofddraad van de verdelerkap los tegen het blok gaf echter wel een vonk....bobine okee dus lijkt me....hoofdverdachte is nu een overleden condensator, alhoewel ik morgenochtend ook nog ff moet checken of de contactpunten uberhaupt wel open gaan, nu staan ze dicht in ieder geval....
....enne....mochten ze niet open gaan en blijkt het niet de condensator te zijn hoop ik het prikkersorakel maar weer eens om raad te kunnen vragen....
start niet....
Re: start niet....
Controleer ok je bougies eens. Had van de de week het zelfde probleem heb toen de condensator vervangen maar nog niks, en na verder speuren bleken alle 4 de bougies kapot te zijn.
succes
succes
heb gisteren al snel de 1e bougiedop los getrokken en een nieuwe bougie tegen het blok gezet, ook de nieuwe vonkt niet.....helaas.....
nog een kwartiertje de tijd kunnen vinden; verdelerkap-contacten schoongemaakt, contactpunten geaaid met een schuurpapiertje....en....lopen!
mooi als het leven simpel blijft
mooi als het leven simpel blijft