hoi allemaal,
De pignonkeering van mijn vooras (90 300TDI) lekt voor de tweede keer in 10.000 km. Ik weet zeker dat de ontluchtingen niet verstopt zitten. Kan iemand mij vertellen hoe dit kan?? Vorige keer heb ik de keerring laten vervangen. Zonder succes dus....
Dit keer ga ik het zelf doen. Echter nog 3 vraagjes die ik met het werkplaatshandboek kan beantwoorden.
1. Zit er een kraag je in het diff.huis to waar de keerring erin getikt moet worden?
2. Moet je de moer waarmee de flens vast zit aanhalen totdat de pignonas een bepaald wrijvingskoppel heeft?
3. Kan iemand mij zo de diameter van de keerring vertellen zodat ik een mooi stukje pijp kan zoeken om hem erin te tikken (jaja voorbereiding...)?
Allemaal alvast bedankt voor de moeite!!!!
Mike
lekkage vooras
Re: lekkage vooras
HH,
Ik heb een identiek probleem gehad met mijn td5, het probleem bleek uiteindelijk niet bij het seal van de aandrijfas te liggen, maar bij het afdichtingsseal van één van de steekassen. Vet vanuit de swivel naar het diff, gaf een stijgend niveau en uiteindelijk ook de lekage, het leek zelfs wel alsof dit seal(aandrijfas) niet bestand was tegen het "vet"
Nu weet ik natuurlijk niet of jij ook vet gebruikt maar controleer even de kleur van de olie in je diff als je vet gebruikt, zie je een duidelijke verkleuring.
Remco
Ik heb een identiek probleem gehad met mijn td5, het probleem bleek uiteindelijk niet bij het seal van de aandrijfas te liggen, maar bij het afdichtingsseal van één van de steekassen. Vet vanuit de swivel naar het diff, gaf een stijgend niveau en uiteindelijk ook de lekage, het leek zelfs wel alsof dit seal(aandrijfas) niet bestand was tegen het "vet"
Nu weet ik natuurlijk niet of jij ook vet gebruikt maar controleer even de kleur van de olie in je diff als je vet gebruikt, zie je een duidelijke verkleuring.
Remco
het zou kunnen dat de as beschadigd is, door bijvoorbeeld veel zand o.i.d. er komen dan groefjes in die de nieuwe kering snel sloopt.
1: er zit inderdaad een kraag
2: de moer moet je aandraaien met een bepaald moment meen ik, weet niet meer hoegroot
3: ik heb er 1 liggen van een series, maar niet bij de hand, als je het wilt weten, zal ik het na kijken.
Groeten Jan Schober
1: er zit inderdaad een kraag
2: de moer moet je aandraaien met een bepaald moment meen ik, weet niet meer hoegroot
3: ik heb er 1 liggen van een series, maar niet bij de hand, als je het wilt weten, zal ik het na kijken.
Groeten Jan Schober
Bij een Rover differentieel moet de moer wel met een bepaald koppel aangedraait worden, maar het koppel is niet bepalend voor de lager voorspanning, dit geschied bij een Rover differentieel met vulplaatjes.
Een Salisbury heeft een vervormbare bus om de lager voorspanning af te stellen, hier is het aandraaikoppel wel mede bepaled.
Om de keerring op z'n plaats te krijgen kun je ook de oude keerring gebruiken, de kans op beschadiging van de nieuwe keerring is dan een stuk kleiner.
Dennis B.
Een Salisbury heeft een vervormbare bus om de lager voorspanning af te stellen, hier is het aandraaikoppel wel mede bepaled.
Om de keerring op z'n plaats te krijgen kun je ook de oude keerring gebruiken, de kans op beschadiging van de nieuwe keerring is dan een stuk kleiner.
Dennis B.