T.C Defender TD5
T.C Defender TD5
een kennis van me heeft een 90 TD5, en nu brand regelmatig het lampje van de traction conrol en abs.
Met deze LaRo is nog nooit terrein gereden, wie heeft er een oplossing of suggestie?
Groeten Rangie
Met deze LaRo is nog nooit terrein gereden, wie heeft er een oplossing of suggestie?
Groeten Rangie
Re: T.C Defender TD5
Lijkt op een abs sensor die niet goed werkt. De beste weg lijkt mij om de TD5 aan Testbook aan te sluiten en de fouten uit te lezen.
Dennis B.
Dennis B.
Kijk ook eens onder de motorkap, kan voorkomen (ervaring) dat de kabelboom langs het ABS blok (door)schuurt!
De tweede ervaring is dat een van de ABS sensor kabels in de wielkast was doorgesleten. Eerste symptomen waren het af en toe branden van de ABS/ETC lampjes!.
Peter Stroomberg
Def 90 TD5 "Elvis"
De tweede ervaring is dat een van de ABS sensor kabels in de wielkast was doorgesleten. Eerste symptomen waren het af en toe branden van de ABS/ETC lampjes!.
Peter Stroomberg
Def 90 TD5 "Elvis"
Traction Control lampjes gingen op een Disco 2 Td5 ook wel simpelweg branden door gewoon een kapotte zekering
Jurriaan
'53 S1 80"
'88 D90 HT
Jurriaan
'53 S1 80"
'88 D90 HT
Maar waarom ging dan de zekering kapot?
Er moet dan namelijk iets anders mis zijn.
Dennis B.
Er moet dan namelijk iets anders mis zijn.
Dennis B.
Nooit meer last van gehad sindsdien. Wel naar de dealer geweest in Portugal toen, maar die kon niets vinden. In de 3 jaar daarna was de auto (op dat gebied dan) probleemloos.
Jurriaan
'53 S1 80"
'88 D90 HT
Jurriaan
'53 S1 80"
'88 D90 HT
Ik heb de sensoren er even uit gehaald, nu blijkt dat er in de swivels een kleine hoeveelheid water zit.
Daar wordt nu het vet van vervangen, en ook merkte ik tijdens het rijden dat er lucht in het remsysteem zat (voelde wat sponzig)
ik mag er niets aan doen ivm de garantie (blijkt dat het een Tombraider is) Hij heeft de wagen bij Caspers Jaguar in Groningen gekocht, dus dat gaat helemaal goed komen!
Bedankt voor de tips, Rangie
Daar wordt nu het vet van vervangen, en ook merkte ik tijdens het rijden dat er lucht in het remsysteem zat (voelde wat sponzig)
ik mag er niets aan doen ivm de garantie (blijkt dat het een Tombraider is) Hij heeft de wagen bij Caspers Jaguar in Groningen gekocht, dus dat gaat helemaal goed komen!
Bedankt voor de tips, Rangie
vaak als je over een "scherpe" drempel rijdt kan het voorkomen dat 1 van de sensors in de vooras niet meer 'aan' staat ff een tik met een hamer stukje rijden en het probleem moet over zijn