rokooi info
rokooi info
ik had een vraag ik heb een 109 soft top gekocht en ik heb al slechte kantel ervaring met mijn ex110 nou wil ik een rolkooi voor de soft top maar weet iemand waar je de info daar voor kan vinden
hoe sterk en waar je het moet bevestigen heb zelf geen iede in het archief stat wel wat foto's maar weet nog niet waar je het moet bevestigen
vriendelijke Groet Niels 24v
hoe sterk en waar je het moet bevestigen heb zelf geen iede in het archief stat wel wat foto's maar weet nog niet waar je het moet bevestigen
vriendelijke Groet Niels 24v
Re: rokooi info
Niels,
een goeie rolkooi is altijd aan het chassis bevestigd.
De sterkte zou een veelheid van het gewicht van je Land Rover moeten zijn omdat hij niet alleen het gewicht maar ook de klap op moet kunnen vangen.
Aad Koene
LR S2a 109" Stawag 2,5 Tdi RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
een goeie rolkooi is altijd aan het chassis bevestigd.
De sterkte zou een veelheid van het gewicht van je Land Rover moeten zijn omdat hij niet alleen het gewicht maar ook de klap op moet kunnen vangen.
Aad Koene
LR S2a 109" Stawag 2,5 Tdi RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
53mm rond koudgewalst is eigenlijk de norm voor een kooi, in 1 lengte gebogen beugels met schetsplaten op de vloer en dan door naar het chassis.
bij de ARC in engeland hebben ze er handige boekjes over
bij de ARC in engeland hebben ze er handige boekjes over
Vraag Elephant Offroad eens. Aardige mensen en hebben ook nog verstand van rolkooien. Ze maken ze zelf, misschien willen zij je wat opweg helpen.
meer plaatjes
op blz.19 onderaan staat ook een mooie
[www.safetydevices.com]
[www.safetydevices.com]
Re: meer plaatjes
In een LRE van begin dit jaar staat ook een verhaal over rolkooien, de eisen die eraan gesteld worden en hoe ze te bevestigen, compleet met foto's. Ik zal eens kijken of ik het kan terugvinden, dan mail ik het wel.
Re: plaatje
Roald,
Die is absoluut ongeschikt als je echt aan de rol wilt. Maar wil je alleen maar langzaam omrollen in het terrein (even aan Jorrit om een paar lessen vragen ) dan is ie natuurlijk prima......
<b>Cheers Bowy</b>
<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
Die is absoluut ongeschikt als je echt aan de rol wilt. Maar wil je alleen maar langzaam omrollen in het terrein (even aan Jorrit om een paar lessen vragen ) dan is ie natuurlijk prima......
<b>Cheers Bowy</b>
<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
Re: meer plaatjes
Als je er eentje van Safety Devices wilt hebben zal je heel erg snel moeten zijn, het bedrijf is van de maand failliet gegaan.
Gr. Eddie.
Gr. Eddie.
Met een hoop tijd, een goed plan, en wat creativiteit kun je ook zelf iets maken.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een paar oerdegelijke sidebars met daarop de rolkooi. Verankeren aan het schutbord, en achter de voorstoelen diagonaal naar beneden door de achterbak naar`t chassis, om maar even een voorbeeld te noemen.
Onbedoeld getest in Sclayn leverde dit bij mijn pa's toenmalige 110 CSW slechts 1 gebroken rechterspiegel op.
Jurriaan
'53 S1 80"
'88 D90 HT
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een paar oerdegelijke sidebars met daarop de rolkooi. Verankeren aan het schutbord, en achter de voorstoelen diagonaal naar beneden door de achterbak naar`t chassis, om maar even een voorbeeld te noemen.
Onbedoeld getest in Sclayn leverde dit bij mijn pa's toenmalige 110 CSW slechts 1 gebroken rechterspiegel op.
Jurriaan
'53 S1 80"
'88 D90 HT