laro ambu is nu camper

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
andre k

laro ambu is nu camper

Bericht door andre k »

Ben vanmorgen naar de RDW geweest om mijn ex ambulance op camper kenteken te krijgen.
Verwachte een heleboel ellende, maar was verbaast over het gemak.
Effe verlichting controleren chassis nummer check en op de weegbrug 59euries dokken en klaar was kees.
Toen naar de douane Volgens hem is het geen camper, maar voor een 25 jaar oude auto maakt dat heen moer uit. Mag nu mensen achterin vervoeren.
Volgens mijn kenteken was de auto 1625 kilo, maar dat was vanmorgen effe schrikken. Kwam op 2310 kilo uit.
Zal de reden wel zijn dat ik niet met zwarte strepen op het wegdek weg kan scheuren.
peter

Re: laro ambu is nu camper

Bericht door peter »

gefeliciteert!!
maar waar heb jij je kenteken vandaan??
een ambulance van 1625kg is gewoon onmogenlijk
ik heb er een van 2160 kg en een andere van 1990 kg en die was echt leeg toen ik hem liet wegen (zonder 1/2 volle tank kleine accu reserveband van een eend enz)
andre k

Bericht door andre k »

Stond gewoon op het kenteken. Snap het ook niet meer want hij is vorigjaar oktober op kenteken gekomen door de RDW ergens in de buurt van Rotterdam, door de vorige eigenaar
Hermen Vlothuizen

Bericht door Hermen Vlothuizen »

Ik geloof dat ik dat wel snap. Heb een Belgische SIII geimporteerd, waarbij ik bij de RDW van alles moest invullen, waaronder het gewicht. Ik had dat niet zien aankomen, maar om te vermijden dat ik elders naar een weegbrug zou moeten heb ik maar wat ingevuld. En inderdaad; het door mij geschatte gewicht staat nu in de papieren...

Hermen
Bas Wit

Bericht door Bas Wit »

He gefeliciteerd,

1625 kilo is inderdaad erg licht, die van mij komt op 2360 uit. Maar waarom heb je hem niet gewoon als geel kenteken laten keuren. Ik heb dat ook gedaan (gewacht tot ze 25 jaar oud was). Dan hoef je niet aan alle moeilijke keuringseisen te voldoen. Niet dat het uitmaakt, want het is je gelukt!

Veel plezier ermee!!

Grt Bas
The Iron Nurse

Bericht door The Iron Nurse »

Gefelicieert André,

Het geluk zat in de vorige eigenaar, en het geluk dat jij het net een beetje in de vakantieperiode hebt gedaan...

Maar als ik het goed lees, hij is op de weegbrug geweest...
Lege opbouw ed... Vorige eigenaar heeft zelfs een ’”eigen gewicht” vermeld.

Leeg weegt ie volgens LM kenmerken (Landmacht) 2193 kg.

Vooras 950 kg

Achteras 1243 kg

Gewicht is in onbeladen toestand.

Reservewiel meegewogen, achterin wat spul...
Maar je hebt mazzel...

Kom eens een bakkie halen, nee...
Je hebt een camper... kom langs dan drinken we een bakkie bij jou!!

Groet,
Gilbert
Camper Chris

Bericht door Camper Chris »

Gefeliciteerd, Andre,

Welkom bij de Camper-club...

gr, Camper Chris
www.opwielen.nl
Ian

Bericht door Ian »

Gefeliciteerd en welkom bij de camperclub Andre.

Misschien een idee om na de vakantie periode eens een prikkercamper café te organiseren.
Inplaats van motorkap gluren kunnen we elkaars opbergfaciliteiten, keukenblokken, watervoorzieningen enz. bewonderen.
Als we het kunnen kombineren met offroad rijden kunnen we een 4x4 koffiezet wedstrijd inlassen met een prijs (gevulde koek) voor de "stuckste" koffiezetter.

Groet
Ian
Camper Chris

Bericht door Camper Chris »

Goeie Idee!

Ik moet de prikkersdag in Naarden helaas missen. Iemand een suggestie voor een terrein? in oktober of zo?

gr, Camper Chris
www.opwielen.nl
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Heb je ook een stalling op eigen terrein of is de gemeente waar je woont niet zo moeilijk met campers en caravans op de openbare weg?

Dennis B.
andre k

Bericht door andre k »

Het is juist veel moeilijker om hem op geel te krijgen vanwege de remmen (volgens de heren van de RDW. Aan een bedrijfswagen schijnen minder zware eisen gesteld te worden.
andre k

Bericht door andre k »

Staat gewoon naast huis en hij valt niet echt op als camper.
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Als de buurt er verder geen problemen mee heeft, dan zal je er inderdaad weinig last van hebben.

Dennis B.
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Was voor mij juist de reden om Tinkerbell van kampeerkenteken af te halen.
Je zal maar een overijverige diender in de buurt hebben.

Aad Koene
LR S2a 109" Stawag 2,5 Tdi RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Voor mij was het de reden om de 101 op grijs te laten keuren, door het formaat van de laadruimte mogen de raampjes blijven (wil hem van buiten zo origineel mogelijk houden) en wij zijn toch maar met z'n tweeen.
Nu vindt iedereen in de buurt de 101 nog leuk, maar er hoeft er maar een in de buurt komen wonen die het minder geslaagd vindt en je hebt een probleem.

Dennis B.
Plaats reactie