schakel problemen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
stephan

schakel problemen

Bericht door stephan »

Beste Landrover rijders,

Ik heb weer eens een probleem met mijn Defender 110, 1988, 2,5 td.
Ik heb de hulp en hoofd cilinder vervangen van de koppeling, ik heb er twee weken mee gereden en geen problemen mee gehad.
Nu kan ik echter niet meer schakelen, ik krijg hem alleen nog moeizaam in zijn achteruit en met heel veel moeite in de derde versnelling.
Weten jullie hier raad mee? Licht het aan de gaffel? of aan de koppelingsplaten?
De druk van het koppelingspedaal is goed, normaal.
Koppelingsolie reservoir is goed gevuld...

Laat maar wat horen wie mij kan helpen...

Stephan

Alvast bedankt!
Frans

Re: schakel problemen

Bericht door Frans »

Hoe schakel je met of zonder draaiende motor?
stephan

Bericht door stephan »

met draaiende motor gaat het bijna niet soms in zijn 3de versnelling en achteruit. soms zonder draaiende motor en dan in zijn drie en dan starten en meteen gas erop en rijden.
Bart

Bericht door Bart »

Lijkt me dan toch een koppelingsprobleem; zeker als de auto wel te schakelen is als de motor niet loopt....

Dat je genoeg druk (op het pedaal) hebt wil niet automatsch zeggen dat de koppeling ook vrij komt, je zal de eerste niet zijn...

Het kan zijn dat je koppelingsgaffel losgeschoten of doorgesleten is. Ook dat komt vaker voor. Ook geeft het monteren van niet-originele koppelingscilinders wel eens dit (ongewenste) resultaat. Het kan dus nog vanalles zijn.

Probeer eens antwoord te geven op onderstaande vragen:

Als je de auto in de eerste versnelling start, en de koppeling ingedrukt houdt, loopt-ie dan ook aan / vooruit ?

Het diverse keren kort na elkaar intrappen van de koppeling, geeft dat enige verbetering?

Hoe voelt de bediening van de pook aan; "normaal" of "los"; kun je wel gemakkelijk de juiste versnelling vinden?

Zijn er bijgeluiden hoorbaar op het moment dat je de koppeling bediend, bijvoorbeeld met niet lopende motor, of juist alleen bij lopende motor ?

Groet, Bart
Die je morgen na 11:00 uur mag bellen op 0626-988300
stephan

Bericht door stephan »

hee bart,

ik heb hem even laten staan, morgen zal ik even naar de antwoorden op je vragen kijken en dan even met je bellen, het landrovergevoel begint langzaam een beetje weg te zaken na zoveel reparaties, maar goed je hoort morgen van me via de mail of telefoon.

stephan
Plaats reactie