Weet iemand de juiste diepte voor de keerringen van de uitgaande assen van een LT230T tussenbak van een 300TDI??
Ik heb de vorige waarschijnlijk te diep erin geslagen waardoor ze nu al meteen weer lekken.
Graag de diepte van bovenkant keerring (niet de stoflip !!) t.o.v. het huis o.i.d.?
Marco
HELLUP; diepte olie keerring uitgaande assen tussenbak????
Re: HELLUP; diepte olie keerring uitgaande assen tussenbak????
Achterste keerring moet net tegen de veerring aankomen.
Voorste keerring mag niet geraakt worden door het modderschild (ligt dus ook net tegen de veerring aan).
Vaak kan je de diepte ook aflezen aan de hand van de groeven in de flens (als die groef diep is kan je ervoor kiezen de nieuwe keerring op een net iets andere plek te plaatsen).
Succes
Voorste keerring mag niet geraakt worden door het modderschild (ligt dus ook net tegen de veerring aan).
Vaak kan je de diepte ook aflezen aan de hand van de groeven in de flens (als die groef diep is kan je ervoor kiezen de nieuwe keerring op een net iets andere plek te plaatsen).
Succes
Re: HELLUP; diepte olie keerring uitgaande assen tussenbak????
Komt vaker voor....lekkages na het vervangen van de keerring. Ga eerst eens na op de keerring wel goed geplaatst is, of dat je misschien speling hebt op de flens die tegen de bak aan zit (wel even controleren met de tussenas gemonteerd)
Probeer anders aan een keerring te komen met een andere breedte (dikker), als je die monteerd, loopt de as niet over de reeds bestaande groeven maar er net langs, zodat hij beter af kan dichten.
Verder kan het bij de tussenbak ook wel eens helpen 2 smalle keerringen achter elkaar te monteren, omdat er weleens wat speling ontstaan op de uitgaande as. Waarschijnlijk is het de moeite van het opendraaien van de bak niet waard, en is dit en afdoende oplossing...
Suc-6 en groet, Bart (nog effe zonder Partner)
Probeer anders aan een keerring te komen met een andere breedte (dikker), als je die monteerd, loopt de as niet over de reeds bestaande groeven maar er net langs, zodat hij beter af kan dichten.
Verder kan het bij de tussenbak ook wel eens helpen 2 smalle keerringen achter elkaar te monteren, omdat er weleens wat speling ontstaan op de uitgaande as. Waarschijnlijk is het de moeite van het opendraaien van de bak niet waard, en is dit en afdoende oplossing...
Suc-6 en groet, Bart (nog effe zonder Partner)