voor flex geintereseerden
-
Branko van der Veen
-
Branko van der Veen
Re: voor flex geintereseerden
Citeer
hoi ik heb een complete set gekocht van equipe. en daar zaten drie rvs(lijkt op???)/stalen remslangen bij maar ik en op mijn vooras 2 per kant kwijt volgens mij liggen ze bij equipe een beetje te slapen want er klopte er wel meer niet, zoals rechts achter de schokbreker punt aan het chassis klopte ook niet want die was bedoelt voor voor de as en bij mij zit die achter de as en er zaten ook geen (borg)moeren bij de twee spoorstangen maar ze zitten er onder behalve de remleidingen dan. ik het dit achter opgelost door een bus tussen de remverdeelblokje die op de achteras zit te plaatsen.
maar die remslangen van goodrige zijn die ook van rvs/staal
er word wel meestal afgeraden op langere remslangen te plaatsen bij een ophoging omdat die soms nog wel een tussen de veren komen te zitten of is dit niet juist?
groeten branko
-
Roald DI TDI & 3.9V8
Re: voor flex geintereseerden
Citeer
Branko,
de remslangen die equipe gebruikt zijn ook van goodridge, als je ze op de goede manier monteerd komen ze er niet tussen (onder mijn disco zijn ze 10cm langer)
wat die steun betreft,..DAT KLOPT nieuwere types hebben de schokbreker alle 2 aan de voorkant wat je kan doen is een mal maken van de rechterkant en hierop de gaten overnemen van de drie poot, vervolgens de mal op de rechterkant en de gaten doorboren
-
Thijs
Re: voor flex geintereseerden
Citeer
Als je de goede maat besteld hoeft er niets tussen en zitten de slangen er zó onder[behalve bij mij;de remslangen vóór gaven geen probleem,achter ging iets minder;een monteur had[waarschijnlijk bij het monteren van de luchtvering]de nippel van de remslang scheef in het T-stukje op de achteras geschroefd.Gevolg:slang eraf,schroefdraad weg.Gelukkig had een vriend van Roald nog zo`n T-stukje liggen[Bert bedankt voor de medewerking]en kon de zaak toch gemonteerd worden]
Thijs
-
Branko van der Veen
Re: voor flex geintereseerden
Citeer
hoeft niet heb de schokbrekerpunt aan chassis al aangepast bij dit setje zitten van de mega schokdempers bij met een verlengde schokbrekerplaat aan chassis het de pin waar de schokbreker aan zit gewoon eraf geslepen en aan de andere kant weer opgelast. makkelijke oplossing anders moest ik ook nog een beugel veranderen aan de as.
ik je ook 1 remslang bestellen of moet dat weer met een complete set?
oja ik had het bij daams wel doorgegeven dat ik een oude type RR had en ze hadden daar rekening mee gehouden maar bij equipe weer niet net als de 2 extra vergeten remslangen maar ja.
groeten branko
-
Roald DI TDI & 3.9V8
Re: voor flex geintereseerden
Citeer
nadeel is nu wel dat je rechterachter schokbreker nu redelijk onbeschermt onder de RR zit, wat wij doen is met een driepoot van een nieuwer type RR of disco de shock naar voren verplaatsen, de bracket op de as is zo verbouwt of nieuw gemaakt dat ie naar voren staat.
-
Branko van der Veen
Re: voor flex geintereseerden
Citeer
hoe bedoel je onbeschermd?? volgens mij valt dat nog wel mee als ik denk wat je bedoelt. ik heb de remleidingen niet hier liggen maar in de schuur bij een kamaraad ik zal ze binnenkort wel ff op meten dan hoor je wel van mij. ff een vraagje maar volgens mij werk jij in ploegen dienst op niet? ik heb je nummer anders mail ik je wel een keer. alvast bedankt
groeten branko
Re: voor flex geintereseerden
Citeer
hoi ik heb een complete set gekocht van equipe. en daar zaten drie rvs(lijkt op???)/stalen remslangen bij maar ik en op mijn vooras 2 per kant kwijt volgens mij liggen ze bij equipe een beetje te slapen want er klopte er wel meer niet, zoals rechts achter de schokbreker punt aan het chassis klopte ook niet want die was bedoelt voor voor de as en bij mij zit die achter de as en er zaten ook geen (borg)moeren bij de twee spoorstangen maar ze zitten er onder behalve de remleidingen dan. ik het dit achter opgelost door een bus tussen de remverdeelblokje die op de achteras zit te plaatsen.
maar die remslangen van goodrige zijn die ook van rvs/staal
er word wel meestal afgeraden op langere remslangen te plaatsen bij een ophoging omdat die soms nog wel een tussen de veren komen te zitten of is dit niet juist?
groeten branko
maar die remslangen van goodrige zijn die ook van rvs/staal
er word wel meestal afgeraden op langere remslangen te plaatsen bij een ophoging omdat die soms nog wel een tussen de veren komen te zitten of is dit niet juist?
groeten branko
Re: voor flex geintereseerden
Citeer
Branko,
de remslangen die equipe gebruikt zijn ook van goodridge, als je ze op de goede manier monteerd komen ze er niet tussen (onder mijn disco zijn ze 10cm langer)
wat die steun betreft,..DAT KLOPT nieuwere types hebben de schokbreker alle 2 aan de voorkant wat je kan doen is een mal maken van de rechterkant en hierop de gaten overnemen van de drie poot, vervolgens de mal op de rechterkant en de gaten doorboren
de remslangen die equipe gebruikt zijn ook van goodridge, als je ze op de goede manier monteerd komen ze er niet tussen (onder mijn disco zijn ze 10cm langer)
wat die steun betreft,..DAT KLOPT nieuwere types hebben de schokbreker alle 2 aan de voorkant wat je kan doen is een mal maken van de rechterkant en hierop de gaten overnemen van de drie poot, vervolgens de mal op de rechterkant en de gaten doorboren
Re: voor flex geintereseerden
Citeer
Als je de goede maat besteld hoeft er niets tussen en zitten de slangen er zó onder[behalve bij mij;de remslangen vóór gaven geen probleem,achter ging iets minder;een monteur had[waarschijnlijk bij het monteren van de luchtvering]de nippel van de remslang scheef in het T-stukje op de achteras geschroefd.Gevolg:slang eraf,schroefdraad weg.Gelukkig had een vriend van Roald nog zo`n T-stukje liggen[Bert bedankt voor de medewerking]en kon de zaak toch gemonteerd worden]
Thijs
Thijs
Re: voor flex geintereseerden
Citeer
hoeft niet heb de schokbrekerpunt aan chassis al aangepast bij dit setje zitten van de mega schokdempers bij met een verlengde schokbrekerplaat aan chassis het de pin waar de schokbreker aan zit gewoon eraf geslepen en aan de andere kant weer opgelast. makkelijke oplossing anders moest ik ook nog een beugel veranderen aan de as.
ik je ook 1 remslang bestellen of moet dat weer met een complete set?
oja ik had het bij daams wel doorgegeven dat ik een oude type RR had en ze hadden daar rekening mee gehouden maar bij equipe weer niet net als de 2 extra vergeten remslangen maar ja.
groeten branko
ik je ook 1 remslang bestellen of moet dat weer met een complete set?
oja ik had het bij daams wel doorgegeven dat ik een oude type RR had en ze hadden daar rekening mee gehouden maar bij equipe weer niet net als de 2 extra vergeten remslangen maar ja.
groeten branko
Re: voor flex geintereseerden
Citeer
nadeel is nu wel dat je rechterachter schokbreker nu redelijk onbeschermt onder de RR zit, wat wij doen is met een driepoot van een nieuwer type RR of disco de shock naar voren verplaatsen, de bracket op de as is zo verbouwt of nieuw gemaakt dat ie naar voren staat.
Re: voor flex geintereseerden
Citeer
hoe bedoel je onbeschermd?? volgens mij valt dat nog wel mee als ik denk wat je bedoelt. ik heb de remleidingen niet hier liggen maar in de schuur bij een kamaraad ik zal ze binnenkort wel ff op meten dan hoor je wel van mij. ff een vraagje maar volgens mij werk jij in ploegen dienst op niet? ik heb je nummer anders mail ik je wel een keer. alvast bedankt
groeten branko
groeten branko