Partner is weer thuis;
Malou, Partner en ik zijn gisteravond wat vroeger thuisgekomen dan verwacht....maar dan wel bijna helemaal op eigen kracht. Vlak voor de Belgische grens sloeg-ie voor de zoveelste keer af, en wilde helemaal niet meer starten; ook niet als ik hem aan wat ether liet ruiken....een vriendelijke Belg met een *p*l Fr*nt*r* en een sleepkabel brachten uitkomst, na enig aandringen werd het Partner duidelijk dat-ie beter mee kon werken.....Daarna heeft-ie het helmaal tot aan huis gered; de laatste kilometers met een snelheid van 60 km/u; wat zelf voor een Landrover erg langzaam is....
Zoals jullie uit bovenstaande en uit voorgaande postings konden opmaken is het niet helemaal goed gegaan met Partner tijdens z'n trektocht door Duitsland. In Duitsland aangekomen wilde Partner plotseling niet meer starten, (niet meer op de normale manier tenminste, wel met behulp van een beetje Ether) en begon langzamerhand behoorlijk belabberd te lopen.
Wij hebben er een dag aaan besteed om een "dieselservice" te vinden waar ze deze pomp konden herstellen; maar het bleek al snel dat je in Duitsland alleen maar terecht kunt met Bosch, Bosch of Bosch...aan Lucas begonnen ze (liever) niet.

Het bleken al gauw 2 problemen te zijn; de eerste was een brandstoflekkage aan de pomp en de tweede is tot op vandaag nog een raadsel....
Vandaag heb ik dus al vroeg de motorkap verwijderd en diverse dingen *) uit het vooronder van Partner getrokken en deze netjes verpakt in een kartonnen doos ingeleverd bij de daarvoor aangewezen persoon....in afwachting van zijn conclusie; hij legt e.e.a. morgen op de pijnbank.
(je mag dan wel automonteur zijn, maar dat wil niet zeggen dat je alles zelf kunt....

Bij het demonteren van de diverse onderdelen bleek wel dat de vorige eigenaar van mijn motorblok (niets aan gedaan, zo erin gelegd) er nog minder verstand van had dan ik, want als snel kwam ik erachter dat er enkele onderdelen uit het motorblok ontbraken; zo waren drie van de vier brandplaatjes niet aanwezig en ontbrak ook een dichtring van de verstuiver. Nog een wonder dat dat niet gelekt heeft....
Overigens zal dat waarschijnlijk niet het probleem geweest zijn, maar het zal er wel aan meegeholpen hebben....we zullen wel zien!!
Natuurlijk wil ik iedereen die mij (ons) met raad en daad heeft bijgestaan....succesvol of niet, het gaat om het idee.... hartelijk bedanken voor hun geduld en inzet, wij stellen dit zeer op prijs !!
Met vriendelijke groet, Bart, nu even zonder Partner(s)
*) Verstuivers, inspuitpomp, leidingen en keerringen