waterdicht

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
goos

waterdicht

Bericht door goos »

Ik wil de CPU van mijn 110 V8i in een waterdicht doosje plaatsen. Maat moet ongeveer 20x20x6 cm zijn. Weet iemand hier een goedkope oplossing voor? Ik heb bij Conrad al boxen gezien van40 euro, waarvan ik niet kan vinden of ze waterdicht zijn. Iemand een idee?

groet Goos 110V8 Buggzz
goos

Re: waterdicht

Bericht door goos »

Zit vandaag teveel in de computers, ik bedoelde eigenlijk ECU ofwel het motormanagement.

groet Goos
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

hoi

ik zou hem omhoog zetten, nadeel van waterdicht is dat als er iets in komt het er nooit meer uit komt, met alle gevolgen van dien. En als je toch waterdicht wilt ga dan naar een elektrotronicazaak of elektrogroothandel, daar hebben ze wel mooie dozen.

groet frank
john dekkers

Bericht door john dekkers »

wordt zo'n ding niet vrij warm???
Andy

Bericht door Andy »

Omhoog lijkt mij het beste. Ik hoorde van het weekend nog iemand de op merking maken dat die ECU gewoon een computer is die het doet of die het gelijk niet doet! Het enige waar het knelpunt zit zijn de aansluitingen/stekkers. Als deze niet lekker zitten dan heb je dus slechte contacten en als daar nog eens vocht bij komt, dan wordt het zeker niet beter! Dus stekkers waterproofen en voor goede/schone contacten zorgen.

Andy
110 300Tdi, Cool Runnings
erik109d

Bericht door erik109d »

of toch misschien maar zelf iets fabrieken, van een tupperware doos of een MAG-machinegeweerammonutiekistje (3-dubbelwoordwaarde), is van metaal dus bestand tegen warmte en makkelijk (water)dicht te solderen!
vr. gr. erik
Plaats reactie