betrouwbaarheid 2.5TD motor
betrouwbaarheid 2.5TD motor
Is een 2.5 TD blok werkelijk een stuk onbetrouwbaarder dan een 2.5 NA of valt dit allemaal wel mee? Wat zijn de slechte punten van z'on blok?
Re: betrouwbaarheid 2.5TD motor
Het blok is niet onbetrouwbaarder maar door de veel hogere temperatuur hebben de zuigers de neiging te scheuren.
Aad Koene
LR S2a 109" Stawag 2,5 Tdi RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
Aad Koene
LR S2a 109" Stawag 2,5 Tdi RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
Heb verschillende mensen met zo'n motor gesproken, zowel voor als tegenstanders.
Mijn conlusie uit al die verhalen is eigenlijk dat het een prachtige motor is zolang je beseft dat hij eigenlijk een beetje te ver "opgepept" is.
Je zult dus goed om moeten gaan met het extra vermogen (tov de 2.5 N/A).
En waar de 2.5 N/A een vrijwel onverwoestbaar brok dieseltechniek uit vervlogen tijden is, dat nagenoeg ongevoelig is voor allerlei vormen van mishandeling moet je de TD dus met iets meer respect behandelen.
Hij heeft net dat beetje extra dat de 2.5 te kort komt, top ligt hoger, maar dat moet je dus niet willen, je kunt gewoon met minder moeite met het verkeer mee komen, een oprit voor een brug betekend niet meer dat je met 80 bovenkomt, maar dat je gewoon de snelheid vast kunt houden.
Als je echter altijd het onderste uit de kan wilt hebben zijn deze motoren blijkbaar geen lang leven beschoren. Het is dus zeker mogelijk om ze "kapot te trappen" vooral gescheurde koppen en zuigers zijn een bekend probleem.
Ken jezelf, kies je motor.
Succes, Wilberth
Mijn conlusie uit al die verhalen is eigenlijk dat het een prachtige motor is zolang je beseft dat hij eigenlijk een beetje te ver "opgepept" is.
Je zult dus goed om moeten gaan met het extra vermogen (tov de 2.5 N/A).
En waar de 2.5 N/A een vrijwel onverwoestbaar brok dieseltechniek uit vervlogen tijden is, dat nagenoeg ongevoelig is voor allerlei vormen van mishandeling moet je de TD dus met iets meer respect behandelen.
Hij heeft net dat beetje extra dat de 2.5 te kort komt, top ligt hoger, maar dat moet je dus niet willen, je kunt gewoon met minder moeite met het verkeer mee komen, een oprit voor een brug betekend niet meer dat je met 80 bovenkomt, maar dat je gewoon de snelheid vast kunt houden.
Als je echter altijd het onderste uit de kan wilt hebben zijn deze motoren blijkbaar geen lang leven beschoren. Het is dus zeker mogelijk om ze "kapot te trappen" vooral gescheurde koppen en zuigers zijn een bekend probleem.
Ken jezelf, kies je motor.
Succes, Wilberth
die van mij heeft nu 288000km op zijn klok en loopt nog super rij er dagelijks mee
en gewoon 120 naar mijn werk
mvgtim 90td
en gewoon 120 naar mijn werk
mvgtim 90td
Hallo,
Na deze lovende woorden is mijn vraag of ik op mijn 2,5 diesel blok ook een turbo kan zetten of gaat dat zomaar niet? Ik wil ook graag gewoon meekomen met het verkeer. De gewonen 2,5 heeft ongeveer 65 pk hoeveel is dat met turbo? En is zo'n turbo wel lost te koop en moet ik dan nog meer dingen vervangen?
Mvg, Jan
Na deze lovende woorden is mijn vraag of ik op mijn 2,5 diesel blok ook een turbo kan zetten of gaat dat zomaar niet? Ik wil ook graag gewoon meekomen met het verkeer. De gewonen 2,5 heeft ongeveer 65 pk hoeveel is dat met turbo? En is zo'n turbo wel lost te koop en moet ik dan nog meer dingen vervangen?
Mvg, Jan
Gaat niet lukken op een standaard 2.5, vraagt wat extra olie kanalen, andere zuigers en er is ook iets met de kop (kleppen?)
Groet, Wilberth
Groet, Wilberth
Intercooler erachter?
De mijne heeft 325000 gelopen en is heen. Binnenkort even checken wat er precies heen is
Maar betekent in ieder geval dat ìe die 3 ton ervoor prima heeft doorstaan 
Jurriaan
'53 S1 80"
'88 D90 2,5TD
De mijne heeft 325000 gelopen en is heen. Binnenkort even checken wat er precies heen is

Jurriaan
'53 S1 80"
'88 D90 2,5TD
Mijn 2.5TD staat nu op bijna 180.000,
beetje oliedruppels aan de carterpan,
niet flink trappen op de autoweg maar gewoon relaxed rijden....
Erwin
110TD
[home.wanadoo.nl]
beetje oliedruppels aan de carterpan,
niet flink trappen op de autoweg maar gewoon relaxed rijden....
Erwin
110TD
[home.wanadoo.nl]