Uit tussenbak schieten

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bas Wit

Uit tussenbak schieten

Bericht door Bas Wit »

Na een vrij kort durend gelukzalig gevoel wbt het behalen van de APK zit ik met het volgende probleem.
Mijn ambu heeft de neiging om af en toe uit de tussenbak te schieten. Met name bij het remmen op de motor en het hard optrekken. Dit treedt pas sinds kort op (nadat ik de aandrijfas en handrem heb losgehad.)

Wat me wel opviel is dat door het gedoe met de handrem de bak aardig heen en weer was getrokken (hard doortrekken van de handrem) en dat de rubbers ook niet al te best meer waren.

Kan het hier iets mee te maken hebben en wat zou ik er aan kunnen doen. Als ik de auto even in hoog en daarna weer in laag zet is het probleem weer even verholpen. Het kan volgens mij niet echt aan de bak liggen, want die heeft er nog maar een paar duizend kilometer op zitten?

Alvast bedankt!

Grt Bas
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Re: Uit tussenbak schieten

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Hoi

komt bij hard remmen of optrekken je pookje mischien ergens tegen aan door het bewegen van de bak en schiet hij daardoor uit zijn hoog?

groet
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

de kans is groot dat dat gebeurt.
Dus de baksteunrubbers vervangen en als je slim bent doe je die van de motor ook gelijk.

Aad Koene
LR S2a 109" Stawag 2,5 Tdi RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
Bas Wit

Bericht door Bas Wit »

Ok, lijkt me zowiezo een goed idee om dat te doen. Ik heb net even onder de auto gekeken en de motor-ophang rubbers zien er op zich goed uit, maar er zitten van die rubbers op van die stangen (wijzen naar achteren toe) en die zijn compleet versleten. Ophangrubbers van de bak zitten wel scheurtjes in.

Ik hoop dat dit het is, ik ga in mijn boodschappenlijstje voor Billing weer even aanvullen.

Grt Bas
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Gelukkig is er achter in die 110 veel ruimte bas

Je kunt ook overwegen met de ambu te gaan dan heb je in ieder geval wat te doen op camping

<b>Cheers Bowy</b>

<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
Bas Wit

Bericht door Bas Wit »

Ha Bowy, Als om wat voor reden de 110 ons in de steek zou laten hebben we inderdaad een back-up voor Billing.... maar daarom heb jij Danger toch ook gebouwd (als back-up ;-)

Volgens mij is er genoeg te sleutelen in Billing, anders kan ik van jou altijd wel wat leren...
Plaats reactie