chassis vraag

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Branko van der Veen

chassis vraag

Bericht door Branko van der Veen »

ik moet binnenkort wat laswerk aan mijn RR chassis verrichten maar mijn vraag is hoe dik is het staal van het chassis en zijn er adviesen hiervoor.

met vriendelijke groet,

branko (in bezit van een 1978 RR)
Serious IIa

Re: chassis vraag

Bericht door Serious IIa »

2 mm is het staal reparatie zou ik met 2 a 3 mm doen. Bij voorkeur zoveel mogelijk wegslijpen in zo'n regelmatig mogelijke vorm (vierkant rechthoekig) geeft het beste resultaat.

Eventueel heb ik ook nog wel een goed RR chassis liggen als je het echt goed wilt doen.

prijs: 2 kratjes bier.

<b>Cheers Bowy</b>

<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
peter109D

Bericht door peter109D »

je zo het ook kunnen meten bij een
water uitloop van je chassis.

groet`n peter109D
Branko van der Veen

hallo het met word een beetje bemoeilijkt door een flinke laag antisteenslag. maar 3mm komt goed uit heb er nog een plaat van liggen. volgens mij is het best als ik na het lassen een flinke laag ML spuit aan de binnenzijde van het chassis en buiten een flinke laag antisteenslag (ben de naam ff kwijt) of zijn er nog ander adviesen.

groeten branko
Branko van der Veen

hoi bowy,

het gaat vooral om het deel waar de achterveren zitten in elkgeval het deel van de stoot rubbers. en nog een paar kleine gaatjes het valt mee maar wil er wel bij voor het te ver heen is. en heb ik nog een vraagje, je hebt nogal wat ervaring met een RR of niet ook met een 3,5v8. zoja is het normaal dat de plasticmoer voor het stellen van de contactpunten in drieen breekt, komt dat nog wel een voor of is die een zeldzaam geval?

groeten branko
roald

Bericht door roald »

je bedoelt de moer waarmee je de veer vastzet waar de contactounten aan vastzitten??
de moer waarmee je de contactpunt afstand mee afsteld (contacthoek) hoort van staal te zijn en steekt door je verdeelhuis heen naar buiten
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Hoi branco,

je moet een verdeler van een efi op de kop tikken, kompleet met bobine, dan ben je van je contactpunten af.

groet frank
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Hoi Branko,

Heb alleen ervaring met electronische ontstekingen en dus dit nog niet bij de hand gehad. Heb eventueel nog wel zo'n normale liggen.

Cheers bowy
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

De bout (de zeskant) is wel van metaal, maar de moer binnen in de verdeler is van kunststof.
Het kunststof van deze moer is vrij taai, dus het niet gebruikelijk dat hij breekt.
Zoals roald al schreef is deze bout/veer en moer voor het instellen van de contacthoek. De timing stel je af door de verdeler te draaien.
Even voor de 4 cilinder rijders: Bij een 4 cilinder is een dergelijke voorziening voor de fijnafstelling van de timing (voor zover aanwezig).

Dennis B.
Branko van der Veen

hoi dennis,

het is inderdaad wat ik bedoelde, ik heb het tijdelijke ff opgelost doormiddel van een gewone boutje en borgmoertje. want zonder staat de contactpunt te ver van de rotor af en is er geen vonk. maar dat plastic moertje is me dus geknapt. ik ga morgen ff naar ter horst in de krim zo'n plastic moertje halen.

groeten branko
Plaats reactie