Reserve band en RDW
Reserve band en RDW
Ik ga met mijn 110 HCPU binnenkort naar de RDW om het om te keuren naar camper en op camper kenteken te zetten. Ik wil bij de keuring zoveel mogelijk gewicht besparen. De volgende zaken gaan er zowiezo af. Bullbar, lier, roofrackje, jerrycan en houder en dat soort spul.
Nu heb ik 6 van die zware velgen met zware banden. Nummer zes blijft zowiezo thuis.
Ben ik verplicht een reserveband en velg mee te hebben??
Als ik die thuis laat scheelt me dat al gauw 35 kg schat ik.
Kan ik volstaan met een reperatie set, pomp en binnenband?
Zijn er nog meer zaken die eraf kunnen?
Ik had het nog niet gemeld maar ik heb sinds gisteren een 110 HCPU met opbouw achterom mee te kamperen.
Ik zal binnenkort foto's posten
Ian
die nu een Landrover 200 heeft (90 +110)
Nu heb ik 6 van die zware velgen met zware banden. Nummer zes blijft zowiezo thuis.
Ben ik verplicht een reserveband en velg mee te hebben??
Als ik die thuis laat scheelt me dat al gauw 35 kg schat ik.
Kan ik volstaan met een reperatie set, pomp en binnenband?
Zijn er nog meer zaken die eraf kunnen?
Ik had het nog niet gemeld maar ik heb sinds gisteren een 110 HCPU met opbouw achterom mee te kamperen.
Ik zal binnenkort foto's posten
Ian
die nu een Landrover 200 heeft (90 +110)
Re: Reserve band en RDW
reserveband is niet verplicht. pomp ed ook niet. inprincipe is zo'n spuitbus met lucht en bandenblaksel voldoende als pechmiddel (als een pechmiddel al verplicht is....)
<b>Cheers Bowy</b>
<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
<b>Cheers Bowy</b>
<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
Re: Reserve band en RDW
GEFELICITEERD IAN EN JACQUELINE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gaaf man !!!!!!!!! toch gelukt, het uiteindelijke doel.
Heel veel plezier met je 110 (wacht met smart op foto's) en succes met de verkoop van je 90)
Elviera en John.
gaaf man !!!!!!!!! toch gelukt, het uiteindelijke doel.
Heel veel plezier met je 110 (wacht met smart op foto's) en succes met de verkoop van je 90)
Elviera en John.
Re: Reserve band en RDW
voor diff er uit
voorste cardanas thuis laten
steekassen en homokineten eruit
voorbumper thuis laten.
lichtmetalen velgen met 15" banden (heb wel een setje te leen)
en ga zo maar door
voorste cardanas thuis laten
steekassen en homokineten eruit
voorbumper thuis laten.
lichtmetalen velgen met 15" banden (heb wel een setje te leen)
en ga zo maar door
vervolg minimaliseren
-alle vloeistoffen op min. niveau
-lampje van een paar W. tussen de tankmeter en tank
-krik van een mini of panda.
-vloer en tunnel matten eruit
mmmm, wat kan nog meer???
-lampje van een paar W. tussen de tankmeter en tank
-krik van een mini of panda.
-vloer en tunnel matten eruit
mmmm, wat kan nog meer???
Re: vervolg minimaliseren
-kleinere acccu
-zo weinig mogelijk ruitenwisservloeistof
-Middenconsole / middenstoeltje eruit
-Radio eruit
-1 sleutel
-Geen extra dingen als poetsdoeken, etc
-zo weinig mogelijk ruitenwisservloeistof
-Middenconsole / middenstoeltje eruit
-Radio eruit
-1 sleutel
-Geen extra dingen als poetsdoeken, etc
Re: Reserve band en RDW
en hier ook even kijken misschien:
[www.xs4all.nl]
vooral dit stukje viel mij op:
"Bij de planning van de inbouw hebben we overwogen om eerst een provisorische inbouw te maken met alleen de verplichte slaap- zit- en kookgelegenheid. Als je de koelkast, boiler, kachel, etc. pas later inbouwt bespaar je je al gauw een tariefklasse oftewel 55 gulden per jaar. Toch hebben we daar vanaf gezien omdat het veel tijd zou gaan kosten. De Nederlandse Staat mag ons daarvoor wel dankbaar zijn!
Tijdens de weging moet de auto voorzien zijn van het reservewiel en het gereedschap. Ook moet de brandstoftank half gevuld zijn. Helaas had ik net getankt en dat betekent dat de auto zo'n 40 kilo zwaarder wordt geregistreerd dan strikt noodzakelijk. De Nederlandse Staat mag ons wel dubbel dankbaar zijn. "
gr.
peter
[www.xs4all.nl]
vooral dit stukje viel mij op:
"Bij de planning van de inbouw hebben we overwogen om eerst een provisorische inbouw te maken met alleen de verplichte slaap- zit- en kookgelegenheid. Als je de koelkast, boiler, kachel, etc. pas later inbouwt bespaar je je al gauw een tariefklasse oftewel 55 gulden per jaar. Toch hebben we daar vanaf gezien omdat het veel tijd zou gaan kosten. De Nederlandse Staat mag ons daarvoor wel dankbaar zijn!
Tijdens de weging moet de auto voorzien zijn van het reservewiel en het gereedschap. Ook moet de brandstoftank half gevuld zijn. Helaas had ik net getankt en dat betekent dat de auto zo'n 40 kilo zwaarder wordt geregistreerd dan strikt noodzakelijk. De Nederlandse Staat mag ons wel dubbel dankbaar zijn. "
gr.
peter
Re: Reserve band en RDW
Hey, Ian,
Proficiat!!!
Vele fantastische kilometers gewenst.
Jan
Proficiat!!!
Vele fantastische kilometers gewenst.
Jan
Re: Reserve band en RDW
Bedankt voor de leuke, nuttige en grappige reacties allemaal.
Zo heb ik jaren geen Landrover en zo heb ik er 2.
Ik moet de auto nog (vóór)wegen maar als ik merk dat ik in de buurt kom van een tarief schaal lager dan zal ik eraf halen wat ik eraf kan halen.
Zaken als koelkast en 2e accu gaan er ook uit scheelt ook al zo'n 50 kilo bij mekaar.
Van de week zal ik foto's maken en posten op het net.
Groet
Ian
Zo heb ik jaren geen Landrover en zo heb ik er 2.
Ik moet de auto nog (vóór)wegen maar als ik merk dat ik in de buurt kom van een tarief schaal lager dan zal ik eraf halen wat ik eraf kan halen.
Zaken als koelkast en 2e accu gaan er ook uit scheelt ook al zo'n 50 kilo bij mekaar.
Van de week zal ik foto's maken en posten op het net.
Groet
Ian
Re: Reserve band en RDW
Gewoon van die kleine kruiwagenwieltjes eronder
Is eventueel reservewiel ook niet zo zwaar 
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Jurriaan
'53 S1 80"
'88 D90 HT


Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Jurriaan
'53 S1 80"
'88 D90 HT
Re: Reserve band en RDW
Gefeliciteerd man!! 't lijkt me een fantastische kar, waar je mooie reizen mee kunt maken.
Even over de RDW:
- een reservewiel is niet verplicht (dat stukkie stampt nog uit het gulden-tijdperk), een spuitbus met van dat spul is voldoende.
- als je de massa-kabel van de brandstofmeter los haalt, dan gaf hij bij mij vol aan, terwijl de tank leeg was.
- mischien zijn de water/brandstoftanks makkelijk los te halen.
- Als er een zware dynamo (leger) in zit, kun je die er ook beter ff uit halen
- leen even andere velgen en banden.
gr, Camper Chris
www.opwielen.nl
Even over de RDW:
- een reservewiel is niet verplicht (dat stukkie stampt nog uit het gulden-tijdperk), een spuitbus met van dat spul is voldoende.
- als je de massa-kabel van de brandstofmeter los haalt, dan gaf hij bij mij vol aan, terwijl de tank leeg was.
- mischien zijn de water/brandstoftanks makkelijk los te halen.
- Als er een zware dynamo (leger) in zit, kun je die er ook beter ff uit halen
- leen even andere velgen en banden.
gr, Camper Chris
www.opwielen.nl
Re: Reserve band en RDW
Ian, als je voor de keuring naar lichtenvoorde gaat de volgende tip: de weegbrug is bij dusseldorp, een paar honderd meter verderop. je kan dus in de rit er naar toe al het een en ander (wat je voor de keuring in de auto dient te hebben) even uit de auto leggen voor je de weegbrug opgaat.
Re: Reserve band en RDW
Hé jurgen
Bedankt voor de tip.
We gaan naar Almelo.
Ik heb gisteren bij RDW een verzoek voor een afspraak ingediend en kreeg vandaag antwoord dat ik maandag 18 juli om 11:30 uur verwacht wordt.
Dat wordt snel de boel in order maken.
Ik wil "vrijdag keuring klaar" zijn. Dan kan ik hier in Zutphen nog even wegen en als het om een tiental kilo's gaat nog wat sloop werk verrichten om in een lager tarief te komen.
Groet
Ian
Bedankt voor de tip.
We gaan naar Almelo.
Ik heb gisteren bij RDW een verzoek voor een afspraak ingediend en kreeg vandaag antwoord dat ik maandag 18 juli om 11:30 uur verwacht wordt.
Dat wordt snel de boel in order maken.
Ik wil "vrijdag keuring klaar" zijn. Dan kan ik hier in Zutphen nog even wegen en als het om een tiental kilo's gaat nog wat sloop werk verrichten om in een lager tarief te komen.
Groet
Ian