Prijs versnellings en tussenbak
Prijs versnellings en tussenbak
Heren en (dames) prikkers
Vandaag onaangenam verrast toen ik de tussen bak lekvrij wou maken.
De uitgaande as van de versnellingsbak zou er normaal toch iets anders uit moeten zien,net als de andere kant in de tussen bak.
Bekend probleem volgens mij, maar nu de vraag?
Wat zou een versnellingsbak (lt 77)en tussenbak van een 200tdi Defender
ongeveer gaan kosten .Ik heb al bij diverse bedrijven op hun site gekeken maar prijzen vindt ik nergens.Wie het weet mag zeggen
MVG Edje Defender
Vandaag onaangenam verrast toen ik de tussen bak lekvrij wou maken.
De uitgaande as van de versnellingsbak zou er normaal toch iets anders uit moeten zien,net als de andere kant in de tussen bak.
Bekend probleem volgens mij, maar nu de vraag?
Wat zou een versnellingsbak (lt 77)en tussenbak van een 200tdi Defender
ongeveer gaan kosten .Ik heb al bij diverse bedrijven op hun site gekeken maar prijzen vindt ik nergens.Wie het weet mag zeggen
MVG Edje Defender
Re: Prijs versnellings en tussenbak
reken voor een gereviseerde bak een 1300euro ongeveer
je tussenbak kun je gewoon gebruiken alleen moet je het inkomende tandwiel vervangen voor een geboord exemplaar.
en ja dit is een zeer bekent en berucht probleem
je tussenbak kun je gewoon gebruiken alleen moet je het inkomende tandwiel vervangen voor een geboord exemplaar.
en ja dit is een zeer bekent en berucht probleem
Je kan toch ergens een gebruikt exemplaar zoeken, moet voor 400 of 500 E toch kunnen? er zijn genoeg die hun auto momenteel demonteren vanwege het grijs kenteken.
\
Durk
\
Durk
de bekende cross drilled. krijgen die jongens ook eens olie
in het kader van:
"je eigen <b>steentje</b> bijdragen"
Aad Koene
LR S2a 109" Stawag 2,5 Tdi RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
"je eigen <b>steentje</b> bijdragen"
Aad Koene
LR S2a 109" Stawag 2,5 Tdi RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
Als ik nu een nieuwe tussenas ergens op de kop tik zou die al geboord zijn of moet je die zelf even "modificeren"
ps met een 2e hands bak is het maar de vraag wat je krijgt, dus das geen optie voormij ,ik doe het sleutelen echt met plezier maar iets 2e keer doen heb ik een hekel aan, dus liever in 1 keer goed dan ......
ps met een 2e hands bak is het maar de vraag wat je krijgt, dus das geen optie voormij ,ik doe het sleutelen echt met plezier maar iets 2e keer doen heb ik een hekel aan, dus liever in 1 keer goed dan ......
met een 2e hands bak moet je goed naar de splines kijken van de uitgaande as.
de latere typen hebben al een aangepast tandwiel
het is niet de as die aangepast moet worden maar het tandwiel wat op de uitgaande as van de versnellingsbak in de verdeelbak zit
de latere typen hebben al een aangepast tandwiel
het is niet de as die aangepast moet worden maar het tandwiel wat op de uitgaande as van de versnellingsbak in de verdeelbak zit
Ja het is bekend dat niet de uitgaande as van de versnellings moet worden aangepast.
Maar het gedeelte waar hij in komt en dat is een as/tandwiel met binnen splinnes.
Ik ga maandag kijken of ik ergens een nieuwe uitgaande as voor de versnellingsbak en nieuw onderdeel voor de tussen bak kan krijgen en hopen dat dat lukt.
Kunnen we toch nog volgens plan op vakantie .
Mazzel Edje
Maar het gedeelte waar hij in komt en dat is een as/tandwiel met binnen splinnes.
Ik ga maandag kijken of ik ergens een nieuwe uitgaande as voor de versnellingsbak en nieuw onderdeel voor de tussen bak kan krijgen en hopen dat dat lukt.
Kunnen we toch nog volgens plan op vakantie .
Mazzel Edje
die nieuwe hoofdas is bijna net zo duur als een gereviseerde bak en dan komt er nog een paar dagen werk bij,...j.v. te s heeft ze zo kant en klaar staan (diverse types lt77) gereviseerd wel te verstaan
2e hands koop je ze ergens tussen de 3 > 500euro en dan doen ze het gewoon goed
2e hands koop je ze ergens tussen de 3 > 500euro en dan doen ze het gewoon goed
In nieuwe bak hier in nederland ligt tussen de 1200 - 1350 euro (bv Dakar in westerbork). In Engeland bij Ashcroft bv ben je een stuk goedkoper uit.
Succes ermee!
Grt Bas
Succes ermee!
Grt Bas