zware Voorveren discovery 2?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Theo Bouwman

zware Voorveren discovery 2?

Bericht door Theo Bouwman »

Wie heeft er een discovery serie 2 met een lier en zware bumper? Ik heb er een met een setje 2inch verhoogde veren, maar die zijn te slap.Ik zoek een goede stevige 2" verhoogde veren voor voor. Achter is al oké
Roald DI TDI & 3.9V8

Re: zware Voorveren discovery 2?

Bericht door Roald DI TDI & 3.9V8 »

welke veren heb je er nu onder???
zijn ze echt te slap of te laag??
Theo Bouwman

Hoi, was ik weer,

heb er nu OME veren onder 2" hoger dan standaard. maar zijn niet veel hoger meer als standaard.

kan ze nog gaan ondervullen met schijven of zo. Op site van OME heb ik gekeken en de zwaarste model er al onder zitten.
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

HT suspension misschien proberen? Die had m`n pa er ook onder zitten. De 8274 is er helaas nooit opgekomen, en komt nu op de Range :-) De auto is voor het hoofdstuk lier verkocht...

Jurriaan
'53 S1 80"
'88 D90 HT
Roald DI TDI & 3.9V8

die zijn 2" hoger zonder zware bumper en lier , als ze naar jouw zin niet te slap zijn kun je ze makkelijk aan de onderkant onder de schotel uitvullen (hier zijn meerdere manieren voor)
Theo Bouwman

[home.wanadoo.nl]

Zal denk ik eerst eens een paar schijven draaien en ondervullen, dat proberen en anders toch nog gaan zoeken naar een paar nieuwe sterkere veren.

groeten Theo
Roald DI TDI & 3.9V8

aah die site kende ik al
je achter veren zijn zwaarder dan de voorveren je zou ze voor kunnen proberen om te kijken hoe de disco dan staat en dan eventueel 4 achterveren eronder zetten
Theo Bouwman

[home.wanadoo.nl]

Is niet helemaal juist, achter heb ik kleine blaasbalgen in de schroefveren zitten die ik kan oppompen als zware dingen worden vervoert. Erg handig en bevalt goed.
Theo Bouwman

Kunnen helaas niet voor geplaatst worden omdat de demper door de veer heen loopt
Roald DI TDI & 3.9V8

dan moet je wel oppassen bij sterk inveren,..ik heb al meerdere van die balgjes stuk zien gaan op die manier
Plaats reactie