K&N open luchtfilter RR: nuttig?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Durk

K&N open luchtfilter RR: nuttig?

Bericht door Durk »

is 't erg nuttig om open luchtfilters te monteren op m'n RR 3,5 carb?

qua luchttoevoer lijkt er nog wel wat verbetering te halen als je dat zo bekijkt. De lucht draait een compleet rondje om voordat ie in de carb's gaat.

Je zou verwachten dat optimaliseren van de luchttoevoer moet zorgen voor een nog krachtiger laag koppel?

zijn er mensen met ervaring?

ik kom overigens niet veel (meer) in diep water, daar wordt m'n hoogpolige vloerbedekking zo smerig van Dus qua spatten zou het wat mee moeten vallen

Durk
P&O109V8

Re: K&N open luchtfilter RR: nuttig?

Bericht door P&O109V8 »

[prikarchief.prikpagina.nl]

in een van de reacties staat wel iets over prestaties dacht ik
toch handig zo'n archief

gr.
peter
(lijkt mij ook wel leuk die K&N maar als ik na een dagje brabantse blubber onder m'n motorkap kijk haal ik slechts 100 i.p.v. 80.000km voordat ze weer schoongemaakt zouden moeten worden)
P&O109V8

Bericht door P&O109V8 »

ze stonden er toch echt, die url en /url tags?!

gr.
peter
Durk

Bericht door Durk »

nou,

info bij de zoekaktie valt me in dit geval wat tegen. Ik ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen van prikkers met net die 3.5 Carb motor.

wat K&N is weet ik wel, de voordelen zijn ook bekend, die staan op hun site. maar praktijkervaringen viindt ik nog 't belangrijkste, ik rijdt ook op LPG (natuurlijk!), dus wie weet heeft 't dan juist nog wat extra voordelen, zoals een mooiere loop stationair en/of krachtiger laag.

Durk
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Hoi

ik denk dat je lpg moeilijk af te stellen is met k&n filters, de lpg werkt juist doordaat het luchtfiler een beetje onderdruk geeft.

groet frank
roald

Bericht door roald »

Durk,
ik heb jaren gereden met K&N's op een LPG 3.5 dit waren/zijn geen open filters maar vervangings filters die in de originele behuizing passen.
het koppel onderin neemt inderdaad toe en boven loopt ie ook sneller
Roald DI TDI & 3.9V8

Bericht door Roald DI TDI & 3.9V8 »

misscien bij open filters, die van mij zaten op de originele plek en dat werkte prima
Plaats reactie