Stuurbekrachtiging 90 op SIII?
Stuurbekrachtiging 90 op SIII?
Is het mogelijk om het hele 90-stuurgebeuren te plaatsen op een SIII?
Re: Stuurbekrachtiging 90 op SIII?
Ja met enige aanpassingen. (lees: zaag en laswerk aan je chassis!)
Ik heb is een artikel gelezen in een LRo blad. (Ligt bij Bowy!)
Handiger is het om een stuurcilinder van TIC te monteren. deze past op de plaats van je stuurdemper.
anton
Ik heb is een artikel gelezen in een LRo blad. (Ligt bij Bowy!)
Handiger is het om een stuurcilinder van TIC te monteren. deze past op de plaats van je stuurdemper.
anton
Re: Stuurbekrachtiging 90 op SIII?
Bowy was een tijdje geleden ook bezig met plannen/onderhandelingen over goedkope manieren/onderdelen om je series' stuur te bekrachtigen. dat was meen ik i.s.m. een Engelse lijst, maar ik weet niet meer precies welke.
gr.
peter
gr.
peter
Re: Stuurbekrachtiging 90 op SIII?
hoi
Laatste wat ik van bowy daarover heb gehoord was dat hij ging proberen een RR (=defender) stuurbekrachtigingssetje te monteren.
Volgens mij heeft otto karstens een santana staan met stuurbekrachtiging, deze past ook op series(heb ik van horen zeggen)
groet frank
Laatste wat ik van bowy daarover heb gehoord was dat hij ging proberen een RR (=defender) stuurbekrachtigingssetje te monteren.
Volgens mij heeft otto karstens een santana staan met stuurbekrachtiging, deze past ook op series(heb ik van horen zeggen)
groet frank
Re: Stuurbekrachtiging 90 op SIII?
Hallo, het avontuur van Bowy via het UK forum ligt nu bij Hendrik. De sets zijn in grotere hoeveelheid een stuk goedkoper, maar komen gewoon bij TIC vandaan. TDZ (fabrikant) doet namelijk via hem zaken en de prijs bij TIC is ongeveer gelijk als die van TDZ. Alleen moet je ze dan nog hier zien te krijgen.
Het collectieve initiatief ligt nu bij Hendrik en er zijn ongeveer 5 à6 gegadigden. Dus hoe meer zielen, hoe goedkoper.
Andere opties zijn zelf iets klussen, maar dat is duur. Een voorbeeld vindt je op de site van Tonk (UK Land Rover rijder) Bowy kent hem. Het is erg veel werk. De voorste crossmember in het chassis zit bij een RR en een Defender verder naar voren dan bij een Series. Je moet nogal wat verbouwen.
Zelf heb ik de optie van Terry Ann Wakeman bekeken en uitgezocht (siteadres op de LRpagina werkt helaas niet). Dit is in technisch oogpunt voor doehetzelven het eenvoudigst. Alleen, zie maar een geschikt stuurhuis van een International Scout of Ford Bronco (opvolger van Scout) te vinden. Mijn acties zijn gestrand in het proberen een dergelijk stuurhuis hier te krijgen. Goederen importeren uit de US kan heel vervelend zijn. Ik heb de foto's en links eventueel nog per mail.
Naar mijn mening vind ik de TA Wakeman oplossing het mooist (scout stuurhuis en een stuurkolom van een Defender), maar door het collectief is de oplossing van TIC voor mij voorlopig het best haalbaar.
Het collectieve initiatief ligt nu bij Hendrik en er zijn ongeveer 5 à6 gegadigden. Dus hoe meer zielen, hoe goedkoper.
Andere opties zijn zelf iets klussen, maar dat is duur. Een voorbeeld vindt je op de site van Tonk (UK Land Rover rijder) Bowy kent hem. Het is erg veel werk. De voorste crossmember in het chassis zit bij een RR en een Defender verder naar voren dan bij een Series. Je moet nogal wat verbouwen.
Zelf heb ik de optie van Terry Ann Wakeman bekeken en uitgezocht (siteadres op de LRpagina werkt helaas niet). Dit is in technisch oogpunt voor doehetzelven het eenvoudigst. Alleen, zie maar een geschikt stuurhuis van een International Scout of Ford Bronco (opvolger van Scout) te vinden. Mijn acties zijn gestrand in het proberen een dergelijk stuurhuis hier te krijgen. Goederen importeren uit de US kan heel vervelend zijn. Ik heb de foto's en links eventueel nog per mail.
Naar mijn mening vind ik de TA Wakeman oplossing het mooist (scout stuurhuis en een stuurkolom van een Defender), maar door het collectief is de oplossing van TIC voor mij voorlopig het best haalbaar.
Re: Stuurbekrachtiging 90 op SIII?
Hallo.....,
Ik heb ook altijd nog interesse in stuurbekrachtiging, maar heb dit uit financiele redenen nog niet aangepakt. Wat zijn jouw twijfels om uit de US te importeren??
De koers dollar-euro is in ieder geval positief!
Greetz, Maarten
Re: Stuurbekrachtiging 90 op SIII?
Hallo Maarten,
De leveranciers daar willen alleen contact geld. Ze accepteren geen creditcards. Vreemd voor Amerika.... Dus dat werd moeilijk na een hoop mailverkeer. Toen een Onderdelen importeur voor US cars gevonden in Venlo. Ja meneer geen probleem regelen voor u. Ik alle noodzakelijk gegevens aangeleverd om het makkelijk te maken en veel e-mailverkeer. Nog wat onderhandeld over de prijs. En alles op een presenteerblaadje. Alleen bestellen en verzenden. Zelfs de baas gaf aan geen probleem. Gaan we regelen. Binnen 2 weken hebben we het stuurhuis voor u in huis.
Maar ja, die 2 weken zijn inmiddels 7 maanden. De Defender stuurkolom heb ik inmiddels wel binnen 2 weken tijd.
Een nieuw stuurhuis van een Scout/Bronco kost ongeveer 550 dollar. Dus na de onderhandelingen met Tic ontloopt dat elkaar niet meer zoveel. Het mooiste is een gebruikt stuurhuis uit een sloper voor een paar honderd euro. Ik denk dat mijn toepassing je ongeveer 450 euro gaat kosten, maar het knelpunt zijn de US onderdelen. Ik heb hier weinig Int. Scouts of Ford Bronco's van voor 1990 kunnen vinden. Andere US stuurhuizen zijn niet geschikt. Mocht je nog ideeen hebben, houd ik mij aanbevolen. Ik kan je eventueel beschrijvingen en docu mailen.
Groet,
Adriaan
De leveranciers daar willen alleen contact geld. Ze accepteren geen creditcards. Vreemd voor Amerika.... Dus dat werd moeilijk na een hoop mailverkeer. Toen een Onderdelen importeur voor US cars gevonden in Venlo. Ja meneer geen probleem regelen voor u. Ik alle noodzakelijk gegevens aangeleverd om het makkelijk te maken en veel e-mailverkeer. Nog wat onderhandeld over de prijs. En alles op een presenteerblaadje. Alleen bestellen en verzenden. Zelfs de baas gaf aan geen probleem. Gaan we regelen. Binnen 2 weken hebben we het stuurhuis voor u in huis.
Maar ja, die 2 weken zijn inmiddels 7 maanden. De Defender stuurkolom heb ik inmiddels wel binnen 2 weken tijd.
Een nieuw stuurhuis van een Scout/Bronco kost ongeveer 550 dollar. Dus na de onderhandelingen met Tic ontloopt dat elkaar niet meer zoveel. Het mooiste is een gebruikt stuurhuis uit een sloper voor een paar honderd euro. Ik denk dat mijn toepassing je ongeveer 450 euro gaat kosten, maar het knelpunt zijn de US onderdelen. Ik heb hier weinig Int. Scouts of Ford Bronco's van voor 1990 kunnen vinden. Andere US stuurhuizen zijn niet geschikt. Mocht je nog ideeen hebben, houd ik mij aanbevolen. Ik kan je eventueel beschrijvingen en docu mailen.
Groet,
Adriaan
Re: Stuurbekrachtiging 90 op SIII?
Hoi Adriaan,
Klinkt erg interessant, voor een fatsoenlijke prijs. Jammer dat de US
leveranciers zo moeilijk doen. Heb je daar geinformeerd naar gebruikte
stuurhuizen of nieuw. Nieuw zou je toch gewoon op creditcard moeten kunnen
kopen lijkt mij.
Misschien is het wel mogelijk om met iemand in Amerika contact te leggen en
hem het stuurhuis te laten kopen en opsturen??? Ik zal er eens over denken,
het is een leuke uitdaging. Er zal echter wel wat tijd overheen gaan, want
ik ga binnenkort op vakantie.
Als je mij jouw informatie wilt mailen stel ik dat erg op prijs.
Waar heb jij de stuurkolom van de defender vandaan? Was deze duur?
Greetz, Maarten met een erg zwabberend sturende serie3.