hoogte auto en boot

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
fred101

hoogte auto en boot

Bericht door fred101 »

we gaan volgende week met P&O naar Hull. Nu heb ik bij reserveren opgegeven dat de auto hoger dan 2.50 is. Toen ik gebeld werd voor de bevestiging vroeg ik of het een probleem was hoeveel hoger dan 2,50 het is. Toen zei men dat hij niet hoger mocht (ik mocht bij uitzondering 2,60 ivm de lampen) maar anders werd het veel duurder. Nu moet ik mijn dakluchtfilterkist verwijderen (wat ik van plan was) om onder de 2,60 te komen. Dat blijkt niet eenvoudig te zijn omdat de orginele plaats nog al veranderd is. Iemand die vaak met laro's naar engeland gaat zegt dat ik gewoon zo moet gaan omdat je toch tussen de vrachtwagens wordt gezet en ze het niet nameten. Ik heb ooit wel keurig opgegeven en extra betaald in de haven mijn roofrack moeten afpakken omdat ik tussen de personen auto's werd gezet (series 2a) terwijl ik betaald had voor de hoogte.

Wat is de ervaring van andere hiermee. Ik voel er niets voor om niet mee te kunnen en mijn geld kwijt te zijn. Maar op mijn aanvraag heb ik gezet hoger dan 2,50 omdat dat bij een andere overtocht een grens was waar ik onder moest blijven en de rest is mondeling verteld, je krijgt geen papieren alleen een nummer dus sterk staan ze niet denk ik.

fred101.
Ton

Re: hoogte auto en boot

Bericht door Ton »

Hallo Fred,

Ik ben een aantal maal naar Engeland gegaan met een defender 90. Bij boeking opgegeven dat de auto hoger is dan 2 meter (hoogte is 2,10 meter). Dit was P&O Calais-Dover.
Tot nu toe werd ik dan ingedeeld bij de vrachtauto's, samen met camperbussen, bestelwagens enz. Meestal was ik dan nog de laagste auto.
Je betaalt inderdaad een hoger tarief dan een normale personenauto. Op vertoon van je boeking/betalingsbewijs kun je denk ik wel protesteren wanneer je bij de verkeerde rij gezet wordt.

prettige vakantie gewenst!

Ton.
erik 109 ex-def

Bericht door erik 109 ex-def »

De laatste keer heb ik ook opgegeven dat de auto 2.60 hoog was (109 + dakkoffer).We werden gewoon op een rijdek gezet tussen personenauto's en busjes.
Volgens mij moet het geen problemen opleveren.

De overtocht was overigens Calais- Dover

Erik
Ploertje

Bericht door Ploertje »

Fred,

Ook onze overtocht ging zonder problemen.
Sea France Calais-Dover, wij zijn zo'n 2.50 hoog, voor de hoogte wordt geen toeslag berekend. Voor 139 € hadden we de overtocht.
Als extratje, kregen we nu ook nog een mailtje met de mededeling dat we een gratis overtocht hebben gekregen in 2005. Mooi megenomen toch!

Van anderen gehoord dat via de tunnel ook een goede optie is. Als je wat incourante tijden neemt dan kan je voor zo'n 170 € over.

Richard
marc

eurotunnel

Bericht door marc »

Ga begin augustus per eurotunnel naar GB, kost me 154 euri voor een auto van 1,85m en hoger. Je wordt dan automatisch op een single-deck rijtuig ingedeeld ( max. hoogte weet ik niet maar zal wel hoger zijn dan 3m.). Op de eurotunnelsite kun je rechtstreeks boeken.
Prijzen zijn inderdaad afhankelijk van tijdstip. Echt incourant zijn mijn tijden niet 09.30u resp. 14.30u. vs.
Verder speelt bij de prijsbepaling het aantal inzittenden geen rol.

Marc
was ooit wit Disco
Hermen Vlothuizen

eurotunnel en LPG

Bericht door Hermen Vlothuizen »

Let bij eurotunnel wel op dat LPG-voertuigen niet aan boord mogen!

bron: [www.eurotunnel.com]

"LPG (Liquefied Petroleum Gas) and dual powered vehicles (i.e. vehicles fitted with an LPG tank as an alternative fuel) cannot be accepted for transport by Eurotunnel."

Hermen
Wouter Baaijens

Re: eurotunnel

Bericht door Wouter Baaijens »

Als je die kant op gaat is oostende - ramsgate ook een optie:

Wij hebben gisteren geboekt voor eind augustus
transeuropaferries - Highcar - 2 personen - retour - 134 euro (als je een beetje speelt met de tijden kom je zelfs op 119 euro uit)

scheelt toch weer +/- 100 KM om in calais uit te komen (als je het niet erg vindt om een uur of 3 langer op de boot te zitten)

Wouter
SIII'88 Def 110TD5
fred101

Re: eurotunnel

Bericht door fred101 »

119 is goedkoop, maar van hier naar calais ofzo retour met een V8 en dan van Dover weer naar schotland doet wel een aanslag op het benzine/LPG budget.
En de trein mag ik niet in ivm LPG. Maar dat was niet de vraag, ik ben benieuwd of ze nameten en wat ze doen als je hoger bent.

fred101
ph

Re: eurotunnel en LPG

Bericht door ph »

probeer Norfolkline, vaart vanuit Duinkerken naar Dover zonder hoogte beperking.
Hoofdzakelijk voor vrachtauto's, maar er gaan ook "luxe"wagens mee
groet,
Peter
René de Geeter

Bericht door René de Geeter »

Als ik lees dat je dan weer naat Schotland rijdt, waarom ga je dan niet met DFDS vanuit IJmuiden naar Newcastle (Schotland) ??

Hoe het bij hun zit methoogtes weet ik niet maar scheelt vast heeeeel veel kiloeters met de V8.

René
109 Stage One RHD '79
Plaats reactie