Bouten V2A

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Michel

Bouten V2A

Bericht door Michel »

Hoi Prikkers,

Heeft iemand ervaring met V2A bouten? Het schijnt dat deze absoluut niet roesten. In Duitsland zijn online van die sets te koop specifiek voor ieder type LR defender, speciaal verpakt en beschreven waar ze bevestigd moeten worden.

Vanaf de site:
V2A KAROSSERIE-SCHRAUBENSÿTZE

OFF-ROAD-PRODUCTS empfiehlt jedem Land-Rover Defender Besitzer (auch den Neufahrzeug-Besitzern) schnellst möglichst alle original Schrauben gegen unsere Edelstahlschrauben zu tauschen.

Die Schraubensätze sind vorsortiert abgepackt und enthalten je nach Land-Rover Typ die passenden Schrauben für:
Kühlergrill, Scheinwerferblenden, Motorhauben-, Seiten- und Hecktürscharniere, Heckscheibenheizung, Ladekante, Reserveradhalterung, Karosseriebefestigung und Querträger Heck etc.

Prijs: iets van ? 100,00

Ook deze link: [www.dachzelte-und-mehr.de]

Iemand ervaring?? Lijkt me wel wat.
Ben benieuwd.

groeten van Michel
fred101

Re: Bouten V2A

Bericht door fred101 »

is RVS, inox, roestvast staal dus. Zorg dat het niet in aanraking komt met gewoon staal want dan roest dat nog sneller. Eerst door het contact met aluminium en dan ook nog met RVS. En dat gewone staal is nu net het enige roestprobleempunt van een laro. Je kunt het ook gewoon bij de ijzerhandel kopen. Ik dacht ook dat je het beter niet aan/in aluminium kunt bouten en het is minder sterk dan staal dus niet de extra serke bouten vervangen. Is heel mooi spul om bv kunstof vast te zetten of staal maar dan goed beschermd (bv gepoedercoat) zodat er geen galvanisch contact is.

Fred101
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

Ja dat denk ik ook.

als je al zo iets wilt ondernemen, kan je net zo goed met een briefje om de auto heen lopen en gewoon de betreffende bouen bij de ijzerhandel halen.

gebruik vooral goede anticorrosie pasta.

als ik eerlijk ben, kan je beter de oude bouten er uit halen en vervangen voor gewoon andere, met een beetje vet er tussen.

maar ach, wat zou je al die bouten gaan vervangen, als het ooit los moet zet je er gewoon alsnog nieuwe in.

Groeten Jan Schober
Marc van Aperen

Bericht door Marc van Aperen »

V2A is de boutkwaliteit voor 1.4301 of 304.

Als je RVS bouten en moeren gebruikt zorg dan dat ze van verschillende kwaliteit zijn i.v.m. vreten.

Dus V2A en V4A (= 1.4401 of 316)

Gr.

Marc
Michel

Bericht door Michel »

Dank allen!!!! Weet weer wat meer...

groeten van Michel
Plaats reactie