Hallo,
Ik heb een vraag over mijn defender 110,
als ik rechts draai en door een kuil rij zodat de linker veer moet in veren hoor ik aan links voorzijde eenmaal een doffe dreun. Ik dacht eerst aan een loszittende of kapotte schokbreker maar alles zit naar behoren vast en werkt. ook is er na visuele inspectie niets zichtbaar aan de schroefveer. Wat kan die dreun veroorzaken?
In afwachting van advies alvast bedankt
Emiel
krakende schokbreker
-
Jan Schober
Re: krakende schokbreker
als de veerschotel een klein beetje versleten is, springt de veer een klein stukje opzij in de veerschotel. als het dat inderdaad is, is het dus niets ernstigs, en kan je prima mee door rijden.
je kunt af en toe kijken of het niet te erg wordt. (met af en toe bedoel ik 2 keer per jaar, bij veel terrein rijden)
Groeten Jan Schober
je kunt af en toe kijken of het niet te erg wordt. (met af en toe bedoel ik 2 keer per jaar, bij veel terrein rijden)
Groeten Jan Schober
-
Roald DI TDI & 3.9V8
Re: krakende schokbreker
bij een echte doffe dreun kan het niet je veer zijn,...kijk je hockeystick rubbers eens na en die van je phanard stang, ook kan het zijn dat de rubber boven en onder op schokbreker niet meer hun werk naar behoren doen en doorslaan onder een puntbelasting