freewheel-hubs

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Leo Peters

freewheel-hubs

Bericht door Leo Peters »

Hallo allemaal die met Fairy-freewheel-hubs ervaring hebben.
Ik wil ze op mijn lw uit 77 zetten
Waar moet ik aan denken bij de montage?
Brengt het voordeel op
bv. minder verbruik, of minder slijtage, of minder herrie of alle drie een beetje?
Is het een goed merk?
Wie licht me even hierover in?
Ik wacht af
Vriendelijke groet aan elke reagerende prikker
Leo Peters
jacco

Re: freewheel-hubs

Bericht door jacco »

het is aan te raden de vrijloopnaven af en toe aan te zetten i.v.m smering stil staande delen. inderdaat maakt het verschil in verbruik er draaien minder delen mee. ook is het in ruw terrijn niet altijd even handig, als je in een diepe geul rijd dan kan hij door lang de rand te schuuren uitschakelen en dat heb je geen 4wd meer.
er zijn verschillende vrijloop naven op de markt die minder last van dit euvel hebben.
ook zijn de splains op de as in 12 of 24 zorg dat je de juiste vrijloopnaven hebt.

sucsess jacco
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

Ik heb ze ook. ze voldoen erg goed, ze hebben nooit geweigerd, zijn zijn ook nooit vanzelf in of uitgeschakeld, en ik heb hard mijn best gedaan

enige euvel schijnt een zeldzaam peesje te zijn, wat niet meer te krijgen is? dit heb je nodig bij een evt revisie? of als ie lekt?. a-fijn, bij mij is ie (nog, klop klop) niet gaan lekken, dus dat peesje heb ik ook niet nodig.

voor mij zou de slijtage van de kruisjes, en de keringen, het zwaarste wegen. sommigen zweren bij brandstof besparing, maar ik heb er nooit echt merkbaar lol van gehad, ik heb het dan ook nooit gestest, misschien dat ik er dan meer lol van zou hebben.

en herrie, nee, dat scheelt niets. Ik bedoel te zeggen, ik zou niet kunnen horen of ze in of uitgeschakeld zijn.

Groeten Jan Schober
Leo Peters

Bericht door Leo Peters »

bedankt voor je doorgegeven ervaring.
Plaats reactie