Uitlaat demper

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Mathieu van den Berg

Uitlaat demper

Bericht door Mathieu van den Berg »

2,5 jaar geleden heb ik een compleet nieuw uitlaatsysteem gemonteerd en van de week merkte ik dat er een gat in de demper zat.
Het vreemde is wel dat de voorbocht nog wel nieuw lijkt.
Het middenstuk ziet er nog wel redelijk uit,maar ik dacht laat ik even kijken waarneer ik ze heb gekocht (ik bewaar al mijn rekeningen)
Ik vond dit vrij kort want ik zag dat ik met mijn vorige demper bijna 6 jaar had gereden.
Al die uitlaten worden toch van pisbakkenijzer gemaakt,of heb ik het mis?

Gr,She,s real fine my one-0-nine
Dennis101

Re: Uitlaat demper

Bericht door Dennis101 »

Bij mij is het niet anders met de series3. De demper gaat als eerste, daarna het middendeel en als laatste is de voorste pijp aan de beurt.
Heel veel verschil in kwaliteit heb ik in de loop der jaren niet kunnen ontdekken, maar in het algemeen waren de originele Land Rover uitlaatdelen iets beter. Over de levensduur is verder niet zoveel te zeggen, als je een paar keer met een hete uitlaat door een diepe plas hebt gereden gaat de demper zomaar maanden korter mee. Wat wel heel belangrijk is dat de uitlaat spanningsvrij gemonteerd wordt.

Dennis B.
arjan wilbie

Bericht door arjan wilbie »

een eigenbouw uitlaat is dus het beste omdat je het materiaal qua dikte kan aanpassen.
ik ga een uitlaatje maken voor de 88lw,
van stevige pijp, en een 55mm diameter lange muffler.
kijken hoelang die meegaat.
groeten,
Arjan Wilbie
peter

Bericht door peter »

pijpen en demper af en toe met olie insmeren en je zal verbaast staan hoelang een uitlaat mee gaat
geld voornamelijk voor diesels, benziene rot nog van binnen uit door condens
Plaats reactie