temp meter slaaat door
temp meter slaaat door
Van mijn 2.5. diesel slaat de temp meter door naar rood binnen een minuut of 2.
Is m n meter niet goed of de sensor.
Is m n meter niet goed of de sensor.
Re: temp meter slaaat door
Jean,
Dat probleem heb ik nou ook met m'n 3,5 li v8 ik heb de sensor al eens vervangen maar daar werdt het niet beter van.
gr.
Jan Aart
p.s. als je er achter bent wat het probleem is laat je het me dan even weten ?
Dat probleem heb ik nou ook met m'n 3,5 li v8 ik heb de sensor al eens vervangen maar daar werdt het niet beter van.
gr.
Jan Aart
p.s. als je er achter bent wat het probleem is laat je het me dan even weten ?
HH,
Hang je sensor eens in een bakje met kokend water, houdt de sensor wel electrisch aangesloten. Als de meter juist tegen het rode blijft staan, dan is sensor en meter ok. Denk dan eens aan je thermostaat. De sensor heeft een electrische weerstand, deze veranderd met toe of afname van de temperatuur. Deze verandering kun je met een multimeter meten, je weet dan of deze al dan niet functioneert.
Remco
Hang je sensor eens in een bakje met kokend water, houdt de sensor wel electrisch aangesloten. Als de meter juist tegen het rode blijft staan, dan is sensor en meter ok. Denk dan eens aan je thermostaat. De sensor heeft een electrische weerstand, deze veranderd met toe of afname van de temperatuur. Deze verandering kun je met een multimeter meten, je weet dan of deze al dan niet functioneert.
Remco
Als je de sensor gaat doormeten op de boven beschreven manier moet je wel zorgen voor aarding van de sensor, anders meet je niks. groet Frank
Heb een nieuwe thermostaat erin gezet.
Ook vooraf sensor in een bakje gehangen,meter sloeg geheel uit.
Maar met nieuwe thermostaat blijft ie uitslaan.
Dan straks maar een n ieuwe sensor erin
Ook vooraf sensor in een bakje gehangen,meter sloeg geheel uit.
Maar met nieuwe thermostaat blijft ie uitslaan.
Dan straks maar een n ieuwe sensor erin
Ik heb nu dus de sensor en de thermostaat vervangen.
Wat kan er nog meer aan de hand zijn, want hij slaat nog steeds uit.
Wat kan er nog meer aan de hand zijn, want hij slaat nog steeds uit.