remmen opgelost.
remmen opgelost.
het was uiteindelijk de slag van de hoofdremcilinder. Er zat te veel vrije slag in.
Na verstellen nu keiharde remmen. Hoe ik uiteindelijk ontlucht heb.
nippel verst weg open, kwartier laten lopen, volgende nippels idem.
fred101
Na verstellen nu keiharde remmen. Hoe ik uiteindelijk ontlucht heb.
nippel verst weg open, kwartier laten lopen, volgende nippels idem.
fred101
Re: remmen opgelost.
Als hij loopt op alle 8 (de carbs zitten weer wat verstopt, morgen cleaner halen.)
nu nog:
- motorafdekking maken en alle bouten natrekken
- stoelen erin
- afstellen op rollenbank na gas tanken (en hopen dat hij daar op loopt), wat olie/water verversen na proefrit want daar zit schoonmaak vloeistof in beide
- Achterdwarsbalk stukje inlassen. (frame is verzinkt maar daar zit een scheurtje omdat de veringbout was gebroken en er zo een tijd mee is gereden.
- camperinrichting afmaken. Schoonmoeder maakt de kussens/gordijnen)
APK angst punten:
- de voorremslangen hebben een schuurplek maar geen wapening zichtbaar zou moeten mogen
- rubber stuurkogel gescheurd (moet je goed kijken) mag niet maar zo vervangen als het moet.
Verder hoor ik het wel en maak het dan wel in orde, scheelt een hoop zoek en meetwerk. (bv wiellager speling controleren bij zo'n bakbeest valt niet mee.) gaat veel makkelijker op zo'n schudplaat.
- Frame is gericht en versterkt met platen (dikker als het frame dus dat
mag maar weet de keurmeester dat ook ?)
- hoop dat de vering goed is, ik zie zo geen speling maar dat is erg moeilijk te zien met al die platen en revetten.(de orginele parabolen hebben een paar bladen extra gekregen en er zitten polybussen in die 43000 zware km's achter de rug hebben)
fred101 (nog een paar nachtjes..)
nu nog:
- motorafdekking maken en alle bouten natrekken
- stoelen erin
- afstellen op rollenbank na gas tanken (en hopen dat hij daar op loopt), wat olie/water verversen na proefrit want daar zit schoonmaak vloeistof in beide
- Achterdwarsbalk stukje inlassen. (frame is verzinkt maar daar zit een scheurtje omdat de veringbout was gebroken en er zo een tijd mee is gereden.
- camperinrichting afmaken. Schoonmoeder maakt de kussens/gordijnen)
APK angst punten:
- de voorremslangen hebben een schuurplek maar geen wapening zichtbaar zou moeten mogen
- rubber stuurkogel gescheurd (moet je goed kijken) mag niet maar zo vervangen als het moet.
Verder hoor ik het wel en maak het dan wel in orde, scheelt een hoop zoek en meetwerk. (bv wiellager speling controleren bij zo'n bakbeest valt niet mee.) gaat veel makkelijker op zo'n schudplaat.
- Frame is gericht en versterkt met platen (dikker als het frame dus dat
mag maar weet de keurmeester dat ook ?)
- hoop dat de vering goed is, ik zie zo geen speling maar dat is erg moeilijk te zien met al die platen en revetten.(de orginele parabolen hebben een paar bladen extra gekregen en er zitten polybussen in die 43000 zware km's achter de rug hebben)
fred101 (nog een paar nachtjes..)
Fred,
Voor het geval ze wel moeilijk doen over de remslangen kun je hier gewoon de remslangen van een series3 gebruiken. Ze zijn wel iets langer maar bij mij worden ze door niets geraakt bij het sturen.
Dennis B.
Voor het geval ze wel moeilijk doen over de remslangen kun je hier gewoon de remslangen van een series3 gebruiken. Ze zijn wel iets langer maar bij mij worden ze door niets geraakt bij het sturen.
Dennis B.
Of even een brandstofslang over de schuurplek heenzetten, als "versteviging". Gewoon vastzetten met tirewraps, is nog legaal ook.....
Bart.
Bart.
En je stuurkogelrubber met een beetje kit dichtzetten (deed mijn keurmeenster laatst ook voor mij." Dan hoef je voor zo'n klein lullig gaatje niet de hele boel los te hebben en weer terug te komen"
groet frank
groet frank