ANWB

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Sander

ANWB

Bericht door Sander »

zelf ben ik nog lid van de ANWB, helaas is mijn ervaring minder goed met hen. Vorigjaar liep mijn laro niet lekker. ANWB gebeld en 70 minuten gewacht, monteur kijk en meld mij dat ik blij mag zijn als ik Utrecht haal, motor was nagenoeg dood en er viel niets meer aan te doen. Na er eens met Hendrik na gekeken te hebben en de kleppen te hebben afgesteld loopt hij nog steeds. Ook mijn ervaring met hen en mijn motor waren niet echt goed, maar het kan toeval zijn...
larocroft

Re: ANWB

Bericht door larocroft »

Dat zegt meer over die ene wegenwachter als over de ANWB.

Bij elke dienstverlener kun je mensen met slechte ervaringen vinden.

paulo
jo "general"

Bericht door jo "general" »

Dan hab je naar Limburg moeten komen (daar rijden namelijk meerdere WWers) met een laro rond. Hier in Linne zelfs een met een S3 88 uit 1977. De zelfde als ik alleen dat is een benzine en ik een diesel.

jo
Bart

Bericht door Bart »

Amen, Paulo !!
Bart.
fred101

Bericht door fred101 »

mijn ervaringen zijn goed, zowel met motor als auto. maar ze hebben nog nooit iets kunnen maken (anders had ik het ook gekunt). Stond een keer met een ontplofte vervroeger.Bel ik op om hem te laten wegslepen zegt dat meisje dat er eerst een WWer komt omdat ze het vaak toch kunnen maken.duurt erg lang dus ik haal de toren er vast helemaal uit (was los gekomen) en demonteer hem achter in de auto. komt die man en vraagt wat het probleem is. zeg ik dat de ontsteking kapot is. loopt ie naar voren en vraagt of ik de motorklep open wil doen. zeg ik nee want de ontsteking zit achterin. Nee hoor mijnheer die zit voor zegt ie, ik nee hoor hier ligt ie achterin, in stukjes. moest ie wel lachen en heeft snel een ambu geregelt en de auto thuisgebracht.

fred
Remco Vegting

Bericht door Remco Vegting »

Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met ze... en ik heb ze al heel wat keren nodig gehad!
Met onze vorige Land Rover kwamen we 1x per jaar op een bergingsauto naar huis
Hadden we wel gelijk het lidmaatschap er weer uit

Groetjes,

Remco
Puffino

Bericht door Puffino »

Mijn ervaring is juist positief, ookal heb ik ze maar een keer nodig gehad.

Het was ene suoerkoude dag, veel startproblemen in heel Nederland. Ook ik, maar dat kwam niet door de kou maar door een rotte accu die ik had leeg laten lopen, foutje.

Met een uur, hoe die dat deed snap ik nog niet, stond ie al voor mijn deur (ja, woonplaatsservice is wel handig), op die voor hen superdrukke dag, had (hij was wel gewarschuwd) netjes 24 volt aan boord. Kon het daarmee niet redden. Sleepte me aan, en voila. Klaar. Zonder morren en met een brede smile ging ie weer weg.

Kan niet stuk, die ANWB. Voorlopig.

Sander 110 "<a href="[www.runde.nl];

<a href="[www.runde.nl] src="[www.runde.nl];
Peter ©

Bericht door Peter © »

Heb het al een keer meegemaakt dat we met 2 Laro's bij de pomp stonden en er spontaan een WW-er kwam vragen of we misschien een probleem hadden. En ze zwaaien altijd vriendelijk terug............
Groeten, Peter ©
Mathieu van den Berg

Bericht door Mathieu van den Berg »

Geen lidmaatschap kan ook een hoop geld kosten.
Zo stond ik een keer met een gescheurd cilinderkop in de van Groningen samen met mijn vader
Beiden waren we geen lid van de ANWB,maar ze toch maar gebeld omdat we niemand wisten die ons naar huis kon slepen.
Maar als je lid wordt van de ANWB duurt het ongeveer 7-8 dagen voordat je aanspraak mag maken op je lidmaatschap.
Dus waren de bergingskosten voor mij.
Vanaf Groningen tot Broek op Langedijk waren de kosten 1000 gulden,en daar kan je toch wel een aantal jaren lid van de ANWB zijn,dacht ik!

Gr,She,s real fine my one-0-nine
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Voor dat soort klusjes heb je landrover brotherhood.

Maar goed anwb lid zijn is wel handig, ik stond met een kapotte tuimelaar van mijn eend in duitsland (zonder anwb lid of rkb) eerst maar eens een stukkie doorgereden op 1 cylinder. Tegen de rijd dat dat niet meer kon kwam er een heel vriendelijke duitser die ffe een ambulance regelde en mij afleverde bij mijn bestemming in oostenrijk. Alwaar ik het onderdeel uit nederland heb laten opsturen.
Toen laatst het voorraam van mijn mercedes op de peage in 1000 stukjes op de vloer lag kon ik dezelfde dag nog een V50 (ja een mercedes is geen middenklasser) krijgen van herz en 2 dagen later was de ruit die in groningen stond in frankrijk, das dus top met de anwb.

groet frank
Marc van Oers

Bericht door Marc van Oers »

Vorig jaar, ontsteking liep niet, wz gebeld en na 20 min (!!) stand hij aan de deur, capucino gemaakt voor de man en wat bleek,.. rotor van de ontsteking was "doorgeslagen". Hij rommeld in zijn auto en toverd uit een koek blik een identieke rotor (voor mijn 6-cilinder zijn die redelijk zeldzaam). We hebben het ding erin gezet en lopen maar. Hij wild 'm wel graag weer terug, voor een volgende patient zogezegd, ik heb bij BP in gouda een nieuwe gehaald en de andere bij het afgesproken tankstation in een envelopje achter gelaten. SUPER!!

Marc
Sander

Bericht door Sander »

Ach dan heb ik pech gehad, blijf ik toch maar lid. Dank u voor deze goede info.

Sander
timmety

Bericht door timmety »

wij doen ons best
bij de beste gaat ook wel eens wat fout .

ps als je rare/nare dingen mee maakt schijf er dan graag een brief over.
dan kunnen we het ook uit zoeken waar om het zo is gegaan .
wat ook daar leren wij van .

mvg tim
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Idd heb wel eens een brief geschreven omdat ik niet goed geholpen was (zondagavond humeur van die man en laatste geval en dan ook nog grote autotrailer achter serious) NIet te fixen behalve zelfs erger gemaakt. Dus ik brief gestuurd met het hele verhaal zelfs dat het erger was geworden. heb ik zelfs de erger gesloopte onderdelen keurig vergoed gekregen Komt niet vaak voor dit soort service dus sindsdien weer erg positief over de jongens in het geel! (los van het feit dat het gewoon een mooie kleur is )

<b>Cheers Bowy</b>

<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
Hermen Vlothuizen

Bericht door Hermen Vlothuizen »

In het verleden heb ik een aantal zeer positieve ervaringen met de wegenwacht opgedaan. Vandaag is mijn positieve beeld opnieuw bevestigd. Mijn IIa verloor op een parkeerplaats spontaan elke vorm van tractie.

Hoewel het volgens de centrale erg druk was, verscheen er na een half uur een wegenwachter. Hij kon het probleem niet oplossen - wat ik me goed voor kan stellen - en regelde daarom onmiddellijk transpost naar huis.

Ben er erg tevreden over!

Hermen

Mijn vriendinnetje belde net op vanuit amsterdam, 100 meter vanaf de plek van bestemming, de auto wou niet meer, nou had ze eergister de dieseltank bijna leeggereden. Mijn advies: Bel de ANWB, ga lekker eten en als ze komen vraag dan of ze ffe een nieuw brandstoffiltertje monteren, uurtje later kreeg ik een telefoontje, ze moest 2,50 aftikken voor een nieuw filtertje en de TANK was weer onderweg en liep als een zonnetje, dus mensen in amsterdam en tussen amsterdam en grunn, mogen gewoon zwaaien naar een mooie witte mercedes, zo een met staande koplampen.

groet frank
Marc van Oers

Bericht door Marc van Oers »

ik stond vandaag in de file op de A2 richting Utrecht, mijn 6 cilinder leek toch wel heel erg wrm te worden ik het spul bij de shell aan de kant gezet en de kap open gegooid. Komt er spontaan een WW'er aangelopen, "problemen?". "nee hoor, alleen een beetje warm". hij loopt naar zijn wagen en pakt een thermometer, zo'n moo IR meet geval, blijkt dat alles prima op temperatuur is. De WW'er bleek zelf ook eens een SIII te hebben gerestaureerd, stof genoeg om nog ff door te kletsen ;-)

Weer een OK ervaring,

Marc
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Leuke wagens die klassieke MB's.
Heeft deze ook zo'n extra gloeiplug achter een glaasje in het dashbord?

Dennis B.

Dennis

Jep, moet je ffe wacten tot hij gloeit supermoooi ffe onthaasten.

groet Frank
Muddy &amp; Bad series IIa

Bericht door Muddy &amp; Bad series IIa »

Maar Bowy wees eerlijk......was toen wel gezellig bij de Mac!!
Plaats reactie