Aansluitingen op het brandstof filter zijn alsvolgt.
Vanaf brandstof opvoer pomp loop de leiding het filter in (pijl in goede richting)
Vanaf filter loopt er een leiding naart m'n inspuitpomp (ook volgens de pijl), vanaf de pomp komt er ook weer een leiding retour die terug het filter ingaat (ook weer volgens de pijl).
Dit zijn alle dikke leidingen die aan de zijkant het filter ingaan. Stroomrichting door de pomp is aan de voorbij trekkende luchtbellen te zien ook goed.

De retour naar de tank loopt vanaf de verstuivers naar de bovenkant van het filter. Hier zit een banjo-bout vanwaar de retourleiding doorloopt naar de tank.
Boven op het filter stroomt ook door een klein gaatje brandstof direct uit het filter retour naar de tank.(via dezelfde banjo-bout)
Toch blijf ik elke keer als ik start luchtbellen zien verschijnen vanuit de brandstof opvoerpomp die vervolgens naar de inspuitpomp stromen en weer retour naar het filter etc. tot ze allemaal ontstnapt zijn langs de tank-retour.
Dit gaat vaak goed en soms ook niet, dan slaat hij af en moet ik het hele boeltje weer ontluchten.
Waar gaat het nu fout? Ik denk dat als hij stil staat dat er brandstof terug stroomt door de opvoer pomp en dat hij dan via de tank-retour lucht aanzuigt. Maar kan dit eigenlijk wel? hoort die opvoerpomp helemaal dicht te zijn, of is een heel kleine lek normaal (hij moet echt een paar dagen stil staan voor het een probleem wordt).
Zijn er eigenlijk losse (en ECHT dichte) terugslapklepjes te koop die ik ertussen kan zetten om dit te voorkomen?
En anders overweeg ik om de hele tank-retour weer te verwijderen (of in ieder geval de aansluiting boven op het filter), hij heeft al met al 20 jaar zonder gekunt, zal nog wel langer goed gaan. (maar das natuurlijk nogal onbevredigend, ik moet dit toch werkend kunnen krijgen :~ )
Hoop op goede tips van dit toch bijna al-wetende prikbord.
Groet, Wilberth
(begin me nu toch net zo'n boerenfoxje te voelen dat als hij eenmaal ergens z'n tanden in heeft gezet niet meer los wil laten ook al is het eigenlijk niet te winnen)