ben al een tijdje bezig met het plaatsen van een japans 3.3 diesel blok in mijn IIB FC, en zit nu met het volgende probleem (uitdaging... ). Het japanse luchtfilter, zo'n ronde koektrommel, past niet. Kan ik het land rover 2.6 l. 6 cyl. luchtfilter gebruiken, dit heeft grotere luchtopeningen dan een standaard 4 cyl exemplaar? Een K&N filter vind ik een beetje prijzig, en hoor er ook niet zulke goede verhalen over.
Of kan ik gewoon naar de sloop om een ander luchtfilter te halen van een willekeurige auto met een dikke motor?
Met andere woorden, betekent een grotere motor ook een groter luchtfilter?
of het filter huis van een DEF. V8 eventueel kan hier dan nog een K&N filter in.
nou zei jij dat je er geen goede verhalen over hoorde ??? vertel eens, ben wel benieuwd
Frans dit is logisch en staat ook duidelijk in de gebruiks aanwijzing vermeldt.
elk katoenen en foam filter werkt niet goed zonder filter olie, wat bij een K&N goed te zien is door de rode kleurstof die door de olie zit,..i.e. filter niet meer rood betekent olie aanbrengen
Mooi hè, Maarten Schot die in het begin met de opmerking kwam dat hij over K&N filters nadelen had gehoord ..................is gaan slapen denk ik.
Ik rijd ongeveer 10 jaar met zo'n filter en werkt perfect. Gewoon op tijd reinigen en in de olie zetten. Super!!!
Inderdaad gaan slapen... Heb op lrenthusiastforum.com zoekopdracht gedaan, veel mensen zeggen dat ze niet zo veel doen. Maar hoor graag andere verhalen. Die dingen zijn wel lekker compact.
Maar goed, het originele oliebadfilter is dus waarschijnlijk te klein qua capaciteit. Ga op zoek naar andere oplossing, wellicht dus wel K&N's.
Zijn er ook K&N- filters die in de standaard luchtfilter trommel van een Series III passen?
Eigenlijk wil ik het standaard luchtfilter systeem laten vervallen en vervangen door een soort snorkel buissysteem met aan de top een K&N filter in de rijrichting geplaatst.
Krijg je een soort ram-air effect (hoop ik) waardoor een makkelijker ademhaling ontstaat met als gevolg dat de turbo eerder bijkomt en de motor bij een lager toerental meer koppel levert.
Ik moet alleen nog zien uit te vinden of de enkele demper die er bij mij onder zit wel voldoende doorlaat geeft aan de (frituur) uitlaatgassen, anders geeft een K&N-filter
niet het optimale effect.
Groet, Nico den Ouden.
Bij de weg voor de liefhebbers, morgen zijn er Classic motorraces in Rockanje.