Diiflock RR v8 4bak

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Diiflock RR v8 4bak

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Hoi

Mijn RR wil na een stukkie tereinrijden niet meer uit de difflock. Het is een RR met 4 bak, dus niet met een lt230. nu weet ik dat de difflock door motorvaccum bedient word, maar hoe werkt e.a. Word hij door er vacuum op te zetten in de difflock stand gezet en zodra het vacuum eraf is weer door een veer terug gezet? of heeft hij eerst vacuum aan de ene kant en later aan de andere kant van het membraam?

groet Frank

Re: Diiflock RR v8 4bak

Volgens mij word hij beidekanten op bekrachtigd, maar welke kant is dan lock en welke vrij?

groet Frank
roel

Bericht door roel »

Jouw trek/druk schakelaar ( net na gelang hoe de slangen er op zitten) verbind een kant van het membraam met het motor vacuum en het andere met de buitenlucht. Zet je de schakelaar in de andere stand wordt het simpelweg om gewisseld.
Is er misschien een slangetje af of lek? Anders het membraam gedeelte van de tussenbak schroeven en met schroevendraaier is de vrij stand zetten. Mijn gevoel zegt naar voren maar dat weet ik niet meer zeker.

Roel

is al weer klaar,

groet frank
Frans

Bericht door Frans »

Wat was er nou niet goed?

Frans Bonnes

slangetje scheef oid, alles ffe schoongemaakt en op de brug met de achterwielen in de lucht en hij schakelde weer.
Plaats reactie